• Anonym (-)

    GE FAN i att bli gravid om du vägrar genomgå en förlossning!

    Denna kritik riktar sig ENBART till bekväma jävlar som väljer kjejsarsnitt framför vaginal födsel. Jag syftar alltså INTE till de som helt enkelt inte kan föda vaginalt, av olika orsaker.

    1. Vaginal födsel är der bästa för barnet

    2. Vaginal födsel är det bästa för mammakroppen

    3. Ett kjejsarsnitt kostar sjuka summor! KAN du föda vaginalt så ska du fan göra det! Är du rädd för att föda barn så sk du ge fan i att bli gravid!

    www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sarah-ar-forstfoderska-ar-skrackslagen-infor-vaginal-forlossning

  • Svar på tråden GE FAN i att bli gravid om du vägrar genomgå en förlossning!
  • Anonym (Barn -Nej tack!)

    Jag är rädd för både vaginal förlossning och kjejsarsnitt!

  • Anonym (Skit)

    Jag håller med. Immunförsvaret bebisen får av mamman vid vaginal födsel är det allra bästa. Samma med amning. Det kan man inte veta innan heller, men de som kan amma men inte vill, bör inte heller skaffa barn.

  • Anonym (önskar)

    Jag önskar så att jag hade fått kejsarsnitt istället för min vaginala födsel med tanke på hur mycket jag gick sönder och hur länge efter det jag hade problem. Så min födsel var definitivt inte bra för min kropp så jag stannade vid ett barn delvis på grund av det. Men det var väl det du ville? Hellre låta bli att föda barn än att göra kejsarsnitt...

  • Anonym (Nina)

    Vad får du ut av att vara så aggressiv och skamma kvinnor helt i onödan? Skärp dig.

  • Anonym (E)

    Ibland kan jag hålla med men sedan inser jag att det inte är rimligt och att alla graviditeter inte är planerade.


     


    Ska man starta en fredagsdebatt så kan man åtminstone stava rätt på det man argumenterar emot.

  • Anonym (Skit)

    Vi blir hatade för att många tycker att barn är en rättighet. Aldrig att de skulle tänka på sitt kommande barn, det viktigaste är att man har barn. Gärna med diagnoser så man kan gnälla. Såja. Varsågod att anmäl.

  • Anonym (Hold my beer)

    Läste nog samma artikel, människan borde ju gå i terapi istället för att klamra sig fast vid ett riskabelt ingrepp. Det finns de som behöver akut kejsarsnitt men man ska inte kunna planera ett såvida det inte är medicinskt motiverat för foster eller mamma, och då pratar jag inte om psykiska besvär.

  • Anonym (H)

    Du betalar väl knappast ur din egen ficka för någons kejsarsnitt, så varför bryr du dig? Finns andra bättre ställen att spara pengar inom sjukvården.

    Gissar på att du antingen är man eller en sån där "supermorsa" som har åsikter om allt andra gör och tycker att du gör allt perfekt!

    Lägg energin på nåt annat istället!

  • Anonym (Ö)

    Med tanke på hur kvinnor med förlossningsskador behandlas så förstår jag absolut att man inte vågar föda!

Svar på tråden GE FAN i att bli gravid om du vägrar genomgå en förlossning!