• Steeph

    När kom cykeln igång efter

    Hej alla!

    Vi är ett par på strax under 30 år som äntligen försöker skaffa vårat första barn.

    Jag slutade med mini piller i slutet på oktober. Fick efter 1 vecka ÄL (positivt på ÄL test). Sedan fick jag mens (som var väldigt lite) 11 dagar efter ÄL. Nu försöker jag såklart använda ÄL tester för att se när ÄL befinner sig, men har endast fått negativa tester hittills. Är på dag 16 idag i cykeln. Vet självklart att allt kan vara upp och ned ett bra tag efter pillerstopp, men hur har det gått för er andra som ätit mini piller och blivit gravida?

  • Svar på tråden När kom cykeln igång efter
  • Mortiscia80

    Din cykel har ju bevisligen kommit igång redan men kan vara oregelbunden. Sedan ska tilläggas att (enligt vad jag nyligen läst) fertila kvinnor inte har ÄL varje månad så det kanske är en sådan nu.

  • Steeph
    Mortiscia80 skrev 2019-11-30 09:30:49 följande:

    Din cykel har ju bevisligen kommit igång redan men kan vara oregelbunden. Sedan ska tilläggas att (enligt vad jag nyligen läst) fertila kvinnor inte har ÄL varje månad så det kanske är en sådan nu.


    Bara för att jag skrev detta så fick jag nyss fullt utslag på ÄL testerna haha... ibland är det bra komiskt :)
  • Mortiscia80
    Steeph skrev 2019-11-30 10:24:35 följande:
    Bara för att jag skrev detta så fick jag nyss fullt utslag på ÄL testerna haha... ibland är det bra komiskt :)
    Oj ja men vilken tur då :D 
Svar på tråden När kom cykeln igång efter