• Anonym (Undrande kvinna)

    Åldersskillnad

    Hur ställer ni er när ni får uppvaktning av män som långt mycket yngre än er själva ?

    Inget ovanligt när man va 50 + med män på 30 som uppvaktade en men nu när man passerat väll 60+ och dom vid trettio kommer känns det nästan lite för stor åldersskillnad men svårt och stå emot är nästan ibland.

    Vill gärna höra både kvinnor och mäns erfarenheter :)

  • Svar på tråden Åldersskillnad
  • Anonym (Skeptisk)

    Jag var skeptisk under uppvaktning i ett par månader men sen gav jag med mig och nu är vi ett par, så framtiden får utvisa om det var rätt eller fel beslut... :/ 

  • Anonym (H33)
    Anonym (Undrande kvinna) skrev 2019-12-01 12:50:55 följande:

    Hur ställer ni er när ni får uppvaktning av män som långt mycket yngre än er själva ?

    Inget ovanligt när man va 50 + med män på 30 som uppvaktade en men nu när man passerat väll 60+ och dom vid trettio kommer känns det nästan lite för stor åldersskillnad men svårt och stå emot är nästan ibland.

    Vill gärna höra både kvinnor och mäns erfarenheter :)


    Vad är det du menar är problemet med den åldersskillnaden? Är det inte bara tacka, ta emot och njuta av det? =)
  • Anonym (Undrande kvinna)
    Anonym (Skeptisk) skrev 2019-12-01 12:57:48 följande:

    Jag var skeptisk under uppvaktning i ett par månader men sen gav jag med mig och nu är vi ett par, så framtiden får utvisa om det var rätt eller fel beslut... :/ 


    Härligt :)

    Hur ser eran åldersskillnad ut ?
  • Anonym (A)
    Anonym (H33) skrev 2019-12-01 13:02:41 följande:
    Vad är det du menar är problemet med den åldersskillnaden? Är det inte bara tacka, ta emot och njuta av det? =)
    Håller med
  • Anonym (Viss reson efterlyses)

    Jag förstår att det här med unga killar är "trendigt" nu och det är spännande, men tänk på att pojken ni är med har en mamma (Och en pappa) som är i din egen ålder och hur detta känns för henne.

    Det är INTE alls roligt när ens 18årige son har träffat någon som han inte vill berätta om och man får reda på att hon är 3 år äldre än en själv. Hade det hänt dig själv och din son, så hade du velat strypa kärringen, det lovar jag.

  • Anonym (H33)
    Anonym (Viss reson efterlyses) skrev 2019-12-01 15:02:56 följande:

    Jag förstår att det här med unga killar är "trendigt" nu och det är spännande, men tänk på att pojken ni är med har en mamma (Och en pappa) som är i din egen ålder och hur detta känns för henne.

    Det är INTE alls roligt när ens 18årige son har träffat någon som han inte vill berätta om och man får reda på att hon är 3 år äldre än en själv. Hade det hänt dig själv och din son, så hade du velat strypa kärringen, det lovar jag.


    Nu var det iofs 30 årig män det handlade om...


    Men om båda inblandade är med på det och myndiga så förstår jag inte vad problemet är?

  • Anonym (Viss reson efterlyses)
    Anonym (H33) skrev 2019-12-01 15:12:32 följande:

    Nu var det iofs 30 årig män det handlade om...


    Men om båda inblandade är med på det och myndiga så förstår jag inte vad problemet är?


    Vad hade du tyckt om din 18årige dotter var ihop med en 45årig man?
  • Anonym (H33)
    Anonym (Viss reson efterlyses) skrev 2019-12-01 15:26:02 följande:
    Vad hade du tyckt om din 18årige dotter var ihop med en 45årig man?

    Det beror nog lite på vem denne man är, då det är ett Helt annat maktförhållande. Men om det genuint är vad hon vill - så fine!


    Tror absolut att sådan kärlek kan vara både äkta och sund.


    Med det sagt dock, finns det många gubbslem och med visst fog kan man nog iaf ställa sig frågande till hur genuint det Egentligen är - men faktum kvarstå, att dom enda som vet är dom inblandade.

Svar på tråden Åldersskillnad