• Anonym (Mamma­)
    Sun 1 Dec 2019 21:27
    563 visningar
    7 svar
    7
    563

    Riktigt tidiga graviditetstecken?

    Jag har ett barn sedan tidigare och då kände jag intuitivt redan inom en vecka att jag var gravid eftersom magen spökade på ett visst sätt. Nu är det möjligt att jag är gravid igen ett par år senare och min kropp skickar en massa signaler som jag inte vet om jag övertolkar eller om det verkligen är tidiga tecken, vi pratar då redan innan missad mens. Egentligen får jag fler signaler den här gången men jag vill inte få för stora förhoppningar heller. Min mens har i år varit lite mer oregelbunden så det skulle lika gärna kunna vara förtecken till mens, men det brukar jag aldrig känna i kroppen på annat sätt än att jag får migrän någon dag innan.

    Mina symptom inkluderar:
    *Konstiga känslor i magen men inte diarré eller så


    *Ömmande och lite hårda bröst
    *Konstig yrsel som slår till ibland, gärna strax efter lunch, som en kortare karusell
    *Äckliga dofter känns starkare
    *Sura uppstötningar

    Är detta något som ni andra mammor känner igen som riktiga tecken eller är det helt enkelt något som lika gärna kan vara ingenting?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-04 09:33
    Kan också lägga till att jag som nästan aldrig känner av hunger gör det numera, dessutom både vill och orkar jag äta upp allting. Har smärtor i ländryggen då och då men det kan lika gärna vara normalläge för min del tyvärr.
  • Svar på tråden Riktigt tidiga graviditetstecken?
  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Wed 4 Dec 2019 09:33
    #1

    Ingen..?

  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Thu 5 Dec 2019 20:47
    #3
    Anonym (.) skrev 2019-12-04 10:43:47 följande:

    Hej, hur långt innan bim är du? Har du symptom som beror på gravhormon så ska ju ett test i så fall visa positivt nu

    Jag + nyligen och de symptom jag har är egentligen bara extra ömmande bröst, extrem frossa och att jag aldrig började grina för minsta lilla som jag brukar göra ett par dagar innan mens :P Har dock varit gravid flera ggr tidigare som slutat i missfall och då haft lite olika symptom. Starkare luktsinne är en grej som jag haft ett par graviditeter. Kissnödig oftare är en annan grej jag haft. Tyvärr så har jag inga större förhoppningar om att den här graviditeten kommer gå bättre än de andra. Men det är iaf dom symptom jag har haft. Nyfiken på om du får positivt test nu!

    Kram


    5 dagar före BIM nu, gjorde jättetidigt test imorse, negativt. Enligt den medföljande Hcg-kurvan är det bättre att testa om 2-3 dagar igen, så under helgen. Mens planerad till tisdag så då kan jag ta vanliga tester.

    Förra gången fick jag som sagt symptom redan inom en vecka, det kändes när ägget fäste, flera sådana saker, men då väntade jag till BIM innan jag testade.

    Även jag kissar mer än vanligt, inte oftare men mer liksom. Det vore så skumt bara om jag nu inte är gravid, min kropp brukar inte alls bete sig öht mer än migräner vid mens och ibland runt ÄL också.

    Tack för din uppmuntran :)
  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Thu 5 Dec 2019 20:57
    #5
    Anonym (Li) skrev 2019-12-05 20:53:50 följande:

    Känner inte igen dessa symtom, men det kan ju vara väldigt individuellt. Själv får jag alltid mensvärk kvällstid och enorm trötthet innan BIM om jag är gravid.


    Ja jag tycker det är så märkligt med tanke på att det första gången inte var så många tecken och enda gemensamma nämnaren är att magen spökar :s
Svar på tråden Riktigt tidiga graviditetstecken?