• Anonym (Mamma)

    Helgpappa skaffat familj med nästan 10barn!!

    Våra gemensamma barn bor hos mig på heltid men är hos sin pappa varannan helg.

    För 5 veckor sen kom han över på sin vanliga söndags kaffe när han skulle lämna barnen med sig hade han sin nya flickvän och hennes 8! Barn.

    Först blev jag lite chocka att han bara bjöd med dom utan att kolla/förvarna mig men sen när vi satt och prata vid bordet berätta han att de matchade på tinder på onsdagen och redan på fredagen tog hon med sig alla sina barn och trängde ihop sig i hans lilla 3:a. Och de har haft en jätte mysig helg och är nu ett par.

    Jag satt nog mest och gapade av chock.

    När de gått så diskade jag undan kopparna och förbereder för middagen och då kommer yngsta och gråter för att hennes rum är kaos och hon inte orkar städa själv.

    Och kaos var milt sagt hela rummet var typ upp och ner. Kanske inte så konstigt när 10 barn under 10 lekt där inne.

    Nu i helgen berätta han att de hittat en 4:a som de ska flytta ihop till och att de blivit gravida och så skratta han så där som oj hoppsan då. Haha.

    Och jag kände mest för att slänga på luren i örat på honom.

    Hur mycket ska jag ens lägga mig i? Alltså en 4:a med 13personer är det ens tillåtet? Jag är så tacksam att barnen bara kommer vara där varannan helg och barnen är ju skitglada för alla nya kompisar de får bo med men jag oroar mig för deras pappa-tid och för att deras förhållande som nyss börjat ska spricka.

    Jag tycker pappan och hans nya verkar helt galna i det här men är man nykär så kanske man blir sådär men jag tycker synd om alla barnen som bara kastas hit och dit. Pratade lite försiktigt om ifall inte hans och mina barn i alla fall kunde dela rum så de får ha sina saker lite ifred men då sa han att vår äldsta grabb vill ju dela med hennes äldsta och ja de kan jag ju förstå men är orolig för att han/dom kommer känna sig som gäster hos sin pappa när de andra barnen bor där mer.

    Vet inte ens riktigt varför jag starta tråden men behövde väll skriva av mig lite tankar. Är nog fortfarande i chock hur barnens vanligtvis förnuftiga pappa gått och blivit så galet kär att han inte längre verkar tänka alls. Jag är glad för hans skull samtidigt som jag känner mig nervös för den här förändringen.

  • Svar på tråden Helgpappa skaffat familj med nästan 10barn!!
  • Anonym (Oj)

    Det här låter ju inte sant, tyckte jag var lite snabb med att introducera barnen med med min nya.

    Bara att ta med alla barnen till någon överhuvudtaget och kanske speciellt till sin fd är ju helt gränslöst hur förälskad man än är. Tur att barnen bir hos fig och varannan helg hos pappan så får du väl se hur det går.

  • Anonym (Ö)

    Vilket svin. Han kanske ska ta hand om sina existerande barn innan han skaffar fler!

  • Anonym (Astrid)

    Så på fem veckor har tjejen blivit gravid (och märkt det) + att de har blivit sambos och ska flytta ihop? Och hon har hunnit få åtta ungar på tio år? Typ en unge per år då?

    Du förstår väl själv att det här låter lite för otroligt?

  • Anonym (gj)

    Känn inget tvång att släppa in 8 barn samtidigt. Jag hade inte gjort det.
    Lugn, det kommer snart ta slut ändå

  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Astrid) skrev 2019-12-01 22:38:59 följande:

    Så på fem veckor har tjejen blivit gravid (och märkt det) + att de har blivit sambos och ska flytta ihop? Och hon har hunnit få åtta ungar på tio år? Typ en unge per år då?

    Du förstår väl själv att det här låter lite för otroligt?


    Ja hon har 8 barn på 10 år.. inga tvillingar heller för den delen.. ja hon plussade precis innan han ringde till mig, han har alltid haft en skev relation till mig och ringt och bett om råd och stöd/informerat om en del sunda saker och en del väldigt märkliga saker. Som exempelvis den här graviditeten då. Han ringde mig innan han ringde sina föräldrar..

    Men med tanke på alla era reaktioner så är det inte konstigt att jag känner mig helt i chock då? Har jag rätt att bli arg på honom och ifrågasätta hans val eller ska jag bara avvakta och fånga upp barnen vid eventuellt behov?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (gj) skrev 2019-12-01 22:53:36 följande:

    Känn inget tvång att släppa in 8 barn samtidigt. Jag hade inte gjort det.

    Lugn, det kommer snart ta slut ändå


    Nej jag berättade att det blev lite obekvämt för mig när han bara trängde sig på med alla och att jag hädanefter gärna ser att han lämnar barnen själv men då har det istället blivit att han släpper av barnen utanför huset men det har inte gjort mig så mycket eftersom våra är så stora och kan prata för sig själva hur helgen varit och så.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (gj) skrev 2019-12-01 22:53:36 följande:

    Känn inget tvång att släppa in 8 barn samtidigt. Jag hade inte gjort det.

    Lugn, det kommer snart ta slut ändå


    Nej jag berättade att det blev lite obekvämt för mig när han bara trängde sig på med alla och att jag hädanefter gärna ser att han lämnar barnen själv men då har det istället blivit att han släpper av barnen utanför huset men det har inte gjort mig så mycket eftersom våra är så stora och kan prata för sig själva hur helgen varit och så.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Oj) skrev 2019-12-01 22:23:28 följande:

    Det här låter ju inte sant, tyckte jag var lite snabb med att introducera barnen med med min nya.

    Bara att ta med alla barnen till någon överhuvudtaget och kanske speciellt till sin fd är ju helt gränslöst hur förälskad man än är. Tur att barnen bir hos fig och varannan helg hos pappan så får du väl se hur det går.


    Jag och min sambo dejtade 6månader innan han började träffa mina barn lite sådär försiktigt och på vår 2årsdag gav jag honom vår hemmanyckel till huset. Och det är ju 3år sen och vi var då oroliga för barnens reaktioner då sambon skulle ta plats i våra liv men i deras fall är det ju inte 1 person som ska introduceras i barnens liv utan 9 personer och ja snart 1 till om gravititeten håller sig kvar.

    Pappans nya verkar sund och trevlig vid samtal men jag känner mig tveksam (fördomsfull kanske) men när en kvinna har så många barn, matchar på tinder och kastar sig i famnen på första bästa, flyttar in med alla sina barn och behåller en graviditet efter så kort tid ihop med en ny när de redan har en hel skolklass ihop.

    Men iof tycker jag pappan i vanliga fall är sund med men just nu verkar han lite galen faktiskt.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Oj) skrev 2019-12-01 22:23:28 följande:

    Det här låter ju inte sant, tyckte jag var lite snabb med att introducera barnen med med min nya.

    Bara att ta med alla barnen till någon överhuvudtaget och kanske speciellt till sin fd är ju helt gränslöst hur förälskad man än är. Tur att barnen bir hos fig och varannan helg hos pappan så får du väl se hur det går.


    Jag och min sambo dejtade 6månader innan han började träffa mina barn lite sådär försiktigt och på vår 2årsdag gav jag honom vår hemmanyckel till huset. Och det är ju 3år sen och vi var då oroliga för barnens reaktioner då sambon skulle ta plats i våra liv men i deras fall är det ju inte 1 person som ska introduceras i barnens liv utan 9 personer och ja snart 1 till om gravititeten håller sig kvar.

    Pappans nya verkar sund och trevlig vid samtal men jag känner mig tveksam (fördomsfull kanske) men när en kvinna har så många barn, matchar på tinder och kastar sig i famnen på första bästa, flyttar in med alla sina barn och behåller en graviditet efter så kort tid ihop med en ny när de redan har en hel skolklass ihop.

    Men iof tycker jag pappan i vanliga fall är sund med men just nu verkar han lite galen faktiskt.
Svar på tråden Helgpappa skaffat familj med nästan 10barn!!