• Anonym (Funde­rsam)
    Mon 2 Dec 2019 11:41
    327 visningar
    6 svar
    6
    327

    Någon annans Dropbox

    Hej,

    Vi hyrde en stuga för ett halvår sedan. Bakom soffan låg en lapp med inloggningsuppgifter till en Dropbox. Jag kunde inte låta bli att prova logga in och det fungerade. Det ser ut att vara smygtagna intima bilder på frun som äger stugan. Jag tyckte det var väldigt upphetsande att ha sett dem när jag lämnade tillbaka nyckeln. Jag har inte kunnat låta bli att logga in där igen. Är det förbjudet att logga in på ett ställe fast att någon slarvat med uppgifterna?

  • Svar på tråden Någon annans Dropbox
  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Mon 2 Dec 2019 12:28
    #2
    Anonym (Grus i dojjan.) skrev 2019-12-02 12:22:37 följande:

    Du vet om att den som äger Dropboxen får ett mail varje gång någon loggar in va. Lappen kanske låg där av en anledning...


    Jag har en egen Dropbox och jag får inga mail. Tror inte den låg där med flit för lappen var i dåligt skick som att den legat i en byxficka länge
  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Tue 3 Dec 2019 12:42
    #5
    Anonym (Kim) skrev 2019-12-02 15:36:30 följande:

    Helt osannolikt. Du vill bara kolla hur du ska fronta ditt ex som du tror gör detsamma. Skulle man mot förmodan haft en lapp och tappat den byter man lösen blixtsnabbt.

    Lite bättre får du allt försöka.

    Det är dataintrång. Polisanmäl. Byt lösen.


    Nu förstår jag inte vad du menar. Har du missuppfattat min fråga? Jag kan ju inte byta lösen på någon annans konto
Svar på tråden Någon annans Dropbox