• Mon 2 Dec 2019 12:25
    950 visningar
    2 svar
    2
    950

    Sörpla, Smacka och äta med öppen mun

    Måste bara ventilera lite för jag tror jag håller på att bli tokig.

    Har själv en lite äldre tonåring och sambon har två yngre tonåringar.

    Men ganska milt sagt så är det som att se två små grisar äta vid middagen och tror jag blir tokig, två yngre tonåringar som sörplar i sig maten och smackar i sig den och var och varannan tugga är med öppen mun så det blir mycket smackande.

    som ett litet expriment frågade jag mitt eget barn om det var något som var konstigt då vi åt eller om jag bara inbillade mig, 
    sagt och gjort jag berättade och vid denna middag höll mitt barn på att brista ut i skratt för det var något som gått helt obemärkt förbi tidigare, men tyvärr är det nog det enda som kommer höras för den älsta hädanefter då vi äter då det har lagts märke till hur illa det är.

    Själv kan jag ju tycka att det kan vara lite charmigt om ett litet barn grisar med maten men en tonåring då är det bara äckligt och tyder på avsaknad av uppfostran.

    Vet inte om jag ska ta upp detta men tycker nästan synd om alla nu och i framtiden som ska behöva bevittna bordsskicket på dessa två, har inte hört ett ord från sambon som att det skulle vara något hon stör sig på och jag blir bara konfunderad och undrar om det är mig det är fel på?

Svar på tråden Sörpla, Smacka och äta med öppen mun