• Mon 2 Dec 2019 20:19
    335 visningar
    36 svar
    36
    335

    Väntan på BIM december. Vill ni följas åt?

    Hej, 

    Jag och min man försöker blir gravida igen efter ett missfall i augusti, då vi var i vecka 11. Jag har fått tillbaka min mens och hade ägglossning i helgen. 

    Nu är det bara väntan och väntan.. Finns det några där ute som vill följas åt med BIM i december? 

    Kanske kan hjälpa till med den otåliga väntan att veta att vi är flera :) 

    Finns Ni där ute?

    Kram

  • Svar på tråden Väntan på BIM december. Vill ni följas åt?
  • Wed 4 Dec 2019 16:52
    #21

    Hej, 

    vad spännande då har vi BIM hyfsat nära varandra :) 

    Har Ni några symptom? Jag känner stickningar i höger äggstock nästan så strålar ner i ljumsken ibland. Undra vad det kan betyda? 

    Dagar går så långsamt! kommer ni vänta till BIM eller testa tidigt?

  • Wed 4 Dec 2019 17:40
    #22
    Izzul skrev 2019-12-04 16:52:30 följande:

    Hej, 

    vad spännande då har vi BIM hyfsat nära varandra :) 

    Har Ni några symptom? Jag känner stickningar i höger äggstock nästan så strålar ner i ljumsken ibland. Undra vad det kan betyda? 

    Dagar går så långsamt! kommer ni vänta till BIM eller testa tidigt?


    När har du BIM? :)

    Åh vad spännande!! Jag har snarare att det spänner i både höger och vänster äggstock emellanåt samt ökade flytningar (lotion) och typ mensvärk. Men jag är bara på ÄL+3 så detta är nog från ägglossningen :)

    Jag har beställt hem gravtest, så kommer nog testa början på nästa vecka. Hur kommer du göra?
  • Wed 4 Dec 2019 19:59
    #23

    Ni får gärna gå med i vår facebookgrupp; Planerar syskon 2020/2021. Skicka mig i så fall ett meddelande med er facebookmail så bjuder jag in er!

  • Wed 4 Dec 2019 20:02
    #24

    Bim ca +3/4

    Hur tolkar jag detta nu då? Ger CB early ofta sånna här svaga spökstreck? Det är blått i verkligheten.

  • Wed 4 Dec 2019 20:21
    #25

    Jag har bim om 7 dagar, väldigt nära varandra ju. När började har du gjort något mer test? Har du några symtom? )


    Susanneee skrev 2019-12-03 16:23:23 följande:

    Hej! Har bim också i december nu om 6 dagar tog två tidigatest. Va skulle ni säga om dessa? Vet att de är tidigt men man blir ju otålig. Ska vänta några dagar till och ta igen. ??


    Hejhej
  • Wed 4 Dec 2019 21:39
    #26
    Susanneee skrev 2019-12-03 16:23:23 följande:

    Hej! Har bim också i december nu om 6 dagar tog två tidigatest. Va skulle ni säga om dessa? Vet att de är tidigt men man blir ju otålig. Ska vänta några dagar till och ta igen. ??


    Jag ser svagt streck på båda!! Nu håller vi tummarna :)
  • Wed 4 Dec 2019 21:43
    #27

    Hej, hur går det för alla? Har ni fått några symtom? Jag är bara på ÄL+3 så jag får vackert vänta ett bra tag på BIM haha.. men önskar er alla lycka till :)

  • Thu 5 Dec 2019 08:53
    #28

    Jag har haft ont i äggsstockarna sen innan ägglosningen ( har alltid svåra smärtor på grund av endometrios) Men nu ett tag efter känns det annorlunda, typ stickningar. Vet inte va det kan va men jag tror att det är något annat som spökar. :/ Men hoppet finns fortfarande :)


    Steeph skrev 2019-12-04 21:43:19 följande:

    Hej, hur går det för alla? Har ni fått några symtom? Jag är bara på ÄL+3 så jag får vackert vänta ett bra tag på BIM haha.. men önskar er alla lycka till :)


    Hejhej
  • Fri 6 Dec 2019 21:47
    #29

    NC berättade att jag hade äl i måndags den 2/12. Vi har bara haft sex varannan dag den senaste tiden då jag blir för besatt av äl-test och inte kan slappna av. Kroppen spelar ett spratt med mig. Mensen försenas med en vecka utan att den ska det. Så vi har slutat med dem och kör på med sex varannan dag minst :)

    Vi längtar så otroligt mycket så det nästan gör ont. När är er BIM?

  • Sun 8 Dec 2019 10:20
    #30
    Jerreblomstra skrev 2019-12-06 21:47:31 följande:

    NC berättade att jag hade äl i måndags den 2/12. Vi har bara haft sex varannan dag den senaste tiden då jag blir för besatt av äl-test och inte kan slappna av. Kroppen spelar ett spratt med mig. Mensen försenas med en vecka utan att den ska det. Så vi har slutat med dem och kör på med sex varannan dag minst :)

    Vi längtar så otroligt mycket så det nästan gör ont. När är er BIM?


    Åh det låter väldigt vettigt och smart! Min mens har också förskjutits men jag slutade med mini piller för 1,5 månad sen, så för mig kan det vara att kroppen inte stabiliserats ännu. Jag kör med ÄL test och tempning för att få koll på cykeln. Jag hade också ÄL runt 1-2 dec och har BIM runt den 14e. När har du?
  • Sun 8 Dec 2019 10:24
    #31

    Hur går det för alla?

    Jag är på BIM-6 och har molvärk, öm över vänster äggstock till och från, trött i ländryggen och känns som jag ska få mens när som. Har även haft huvudvärk varje dag sedan ÄL vilket börjar bli tröttsamt...

  • Mon 9 Dec 2019 10:25
    #32

    Hej!

    Om jag e i fas efter förlossningen så e beräknad Bim 22/12. Har haft min första mens efter fl o borde haft/ha äl i dagarna som varit. Dock brukar jag väldigt sällan känna av äl. Har försökt konstatera äl genom att undersöka mina flytningar, men kom på att göra d i lördags då jag "skulle" haft äl. Dock har de bara varit lotions flytningar än så länge. Vet dock inte riktigt va d betyder eftersom några skriver att de har såna just innan eller efter äl. Svårt att tyda kroppen :D

    Ngn som vet?

  • Mon 9 Dec 2019 10:31
    #33
    Steeph skrev 2019-12-08 10:24:03 följande:

    Hur går det för alla?

    Jag är på BIM-6 och har molvärk, öm över vänster äggstock till och från, trött i ländryggen och känns som jag ska få mens när som. Har även haft huvudvärk varje dag sedan ÄL vilket börjar bli tröttsamt...


    För mig tror jag att inbillningar och önsketänket håller på ta över, det kan som sticka/hugga till i äggstockarna ibland samt en molande värk lite till och från, sen smått ömma bröst, kissnödig konstant och får för mig att jag äter mer också känns som jag är hungrig hela tiden. Men känns så tidigt alldeles för tidigt så jag inbillar mig nog bara för jag verkligen verkligen vill att det ska gro någon där inne :(
  • Wed 11 Dec 2019 14:51
    #34

    Jag hakar på. Har bim på lördag (14/12), söndag eller måndag (onsdag idag). Jag har ont i magen sen ca 4 dagar tillbaka, men har inte kunnat avgöra om det är tarmar eller tjejmagen förrän idag, tydligt att det är tjejmagen. Det går upp till bakomför naveln dock, inte typisk mensvärk.

    Jag har även ont i ryggen vilket jag aldrig har annars. De moler i ryggen nertill.

    Det är vårat första riktiga försök efter pillerstopp. Jag har bara haft mens 1 gång sen dess och därför vet jag inte riktigt hur min kropp fungerar.

    ????

  • Wed 11 Dec 2019 14:53
    #35

    Just ja en sak till, mina bröst har varit helt döda sen pillerstopp för ett par månader sen, men idag känner jag av dom äntligen. Dom ömmar när man klämmer på dom. Så antingen kommer mensen eller pluset snart

  • Wed 11 Dec 2019 20:20
    #36
    Steeph skrev 2019-12-08 10:20:30 följande:

    Åh det låter väldigt vettigt och smart! Min mens har också förskjutits men jag slutade med mini piller för 1,5 månad sen, så för mig kan det vara att kroppen inte stabiliserats ännu. Jag kör med ÄL test och tempning för att få koll på cykeln. Jag hade också ÄL runt 1-2 dec och har BIM runt den 14e. När har du?


    Ja man orkar inte vakna upp och behöva ta ett äl-test, känna av minsta lilla tecken och önska mer av allt. Så nu blir det varannan dag så blir det när det blir! :)

    Jag tempar men kör ej med test denna månad :) jag har beräknad BIM i helgen runt den 14-15 så du och jag ligger verkligen nära varandra! Följas åt i privata meddelanden kanske?
Svar på tråden Väntan på BIM december. Vill ni följas åt?