• Anonym (Stres­sad o trött)
    Mon 2 Dec 2019 21:47
    288 visningar
    49 svar
    49
    288

    Om ni fick 4 timmar egentid i veckan - vad skulle du fylla det med?

    Ponera att du är en stressad, högpresterande småbarnsmamma mitt i livet. Barnen är 1 och 3 år. Du är trött och slut, borde komma iväg och träna men stupar av trötthet. Känslan av att ta hand om sig själv finns inte.

    Om det öppnade sig 4 timmar i veckan som du kan göra till dina, vad skulle du då fylla de med?

    4 timmar/vecka i ett svep, dvs går ej att dela upp i 2+ 2

  • Svar på tråden Om ni fick 4 timmar egentid i veckan - vad skulle du fylla det med?
  • Anonym (bubba­)
    Tue 3 Dec 2019 06:16
    #21

    Skulle dragit iväg och tränat. Själv gillar jag gruppträning pga den sociala biten. Sedan skulle jag dragit hem och lagt mig tidigt.

  • Tue 3 Dec 2019 06:27
    #22

    Skulle åkt i väg och simmat och badat bubbelpool och bara få ta det lugnt

  • Anonym (Yes)
    Tue 3 Dec 2019 06:28
    #23

    Träna och hänga med väninnor!

  • Otit
    Tue 3 Dec 2019 06:36
    #24
    Anonym (Stressad o trött) skrev 2019-12-02 21:47:12 följande:

    Ponera att du är en stressad, högpresterande småbarnsmamma mitt i livet. Barnen är 1 och 3 år. Du är trött och slut, borde komma iväg och träna men stupar av trötthet. Känslan av att ta hand om sig själv finns inte.

    Om det öppnade sig 4 timmar i veckan som du kan göra till dina, vad skulle du då fylla de med?

    4 timmar/vecka i ett svep, dvs går ej att dela upp i 2+ 2


    Gå till gymmet, ta en lång, ostörd dusch hemma. Kanske prata i telefon med en vän eller min syster. Ligga i soffan och kolla på serier.
  • Anonym (Suck)
    Tue 3 Dec 2019 06:49
    #25
    Anonym (Herregud) skrev 2019-12-02 22:34:03 följande:

    Jag har två barn och jag har alltid kunnat ta mig den tid jag behöver i form av egentid, man anpassar livet och barnen så att det går ihop. Sen har jag ju haft heltid på dagis så jag har haft dagarna till att göra vad jag vill ( frilansar)


    Men sluta trolla
  • Anonym (Sova)
    Tue 3 Dec 2019 06:50
    #26

    Hade sovit och läst böcker.

  • Tue 3 Dec 2019 06:55
    #27

    Det beror väl på vilket humör man är på och vilken tid på året det är. Men jag skulle nog antingen:

    -Cykla mtb 2-3h sen äta/duscha

    -Gymma

    -Se en film om det är dåligt väder, jag fick några timmar själv där jag valde att lägga mig att kolla på film i höstas det var nästan en overklig känsla

    -Jobba om det behövs

    -sova om jag var riktigt trött


    Ride it like you stole it
  • Elin P
    Tue 3 Dec 2019 08:53
    #28
    +1

    Skulle ha ägnat en timme åt att promenera, en timme efter det åt att lägga mig i badkaret och läsa. Sen pyssla med något t.ex. handarbete eller gå på loppis den övriga tiden. Det är saker som gör mig avkopplad.

  • tjolah­oppsi
    Tue 3 Dec 2019 09:44
    #29

    Lägg upp en plan för varje tillfälle.

    - ät mat

    - 1h ren vila, läs en bok, sov, avslappningsövning osv, men helt fritt från mobiltelefon/iPad/skärm

    -1h träning, börja med ren promenad, ta det lugnt, öka allteftersom du får energi.

    - 1h med en kopp te, ren vila, bok etc. Ta lite tid för reflektion.

    Helt utan telefon för maximal effekt

  • Anonym (Ödla)
    Tue 3 Dec 2019 10:20
    #30
    Anonym (Stressad o trött) skrev 2019-12-02 21:47:12 följande:

    Ponera att du är en stressad, högpresterande småbarnsmamma mitt i livet. Barnen är 1 och 3 år. Du är trött och slut, borde komma iväg och träna men stupar av trötthet. Känslan av att ta hand om sig själv finns inte.

    Om det öppnade sig 4 timmar i veckan som du kan göra till dina, vad skulle du då fylla de med?

    4 timmar/vecka i ett svep, dvs går ej att dela upp i 2+ 2


    2 timmar träning, 2 timmar stenhård onani.
Svar på tråden Om ni fick 4 timmar egentid i veckan - vad skulle du fylla det med?