• Tue 3 Dec 2019 10:15
    1089 visningar
    30 svar
    30
    1089

    Om det vore val idag, skulle jag rösta på...

    Låt denna tråd få vara äkta och utan spam.

    Ofta känner jag att det svärmas med folk till sådana här trådar, med syfte att rösta upp ett eller två specifika partier.

    Rösta i tråden så som du skulle rösta om det vore val idag.

    Kommentera gärna om du vill, men låt oss hålla tråden rumsren, tack!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om det vore val idag, skulle jag rösta på...
  • Anonym (H)
    Wed 4 Dec 2019 09:22
    #11

    S.. Även fast det tar emot. Det finns liksom inget annat parti som jag sympatiserar med, trots att jag är besviken på dem. Men ja, vill rösta och då får det bli så.

  • Wed 4 Dec 2019 12:17
    #12
    +1
    Anonym (H) skrev 2019-12-04 09:22:25 följande:

    S.. Även fast det tar emot. Det finns liksom inget annat parti som jag sympatiserar med, trots att jag är besviken på dem. Men ja, vill rösta och då får det bli så.


    Vill man rösta, men inte vet på vad, så kan man rösta blankt.

    Det är ansvarslöst att rösta på ett parti som man inte kan stå bakom. Rösta då hellre blankt!
  • Anonym (H)
    Wed 4 Dec 2019 14:33
    #13
    Vildbi skrev 2019-12-04 12:17:54 följande:

    Vill man rösta, men inte vet på vad, så kan man rösta blankt.

    Det är ansvarslöst att rösta på ett parti som man inte kan stå bakom. Rösta då hellre blankt!


    Får se, men lutar ändå mot en röst till dem.
  • Anonym (Vad blir skilln­aden)
    Wed 4 Dec 2019 21:42
    #14

    Vad blir skillnaden? Låt oss säga att SD vinner valet, vad vad kommer skillnaden att bli?

  • Anonym (höger­ut)
    Wed 4 Dec 2019 22:13
    #15
    Anonym (Vad blir skillnaden) skrev 2019-12-04 21:42:07 följande:

    Vad blir skillnaden? Låt oss säga att SD vinner valet, vad vad kommer skillnaden att bli?


    Vad blir skillnaden om något av de övriga partierna vinner? Större chans till förändring med ett parti som inte tycker lika som alla andra.
  • Anonym (höger­ut)
    Wed 4 Dec 2019 22:16
    #16
    Anonym (Vad blir skillnaden) skrev 2019-12-04 21:42:07 följande:

    Vad blir skillnaden? Låt oss säga att SD vinner valet, vad vad kommer skillnaden att bli?


    Dessutom..om det inte blir någon skillnad vad gör det då om SD vinner?
  • Anonym (höger­ut)
    Wed 4 Dec 2019 22:16
    #17
    Anonym (Vad blir skillnaden) skrev 2019-12-04 21:42:07 följande:

    Vad blir skillnaden? Låt oss säga att SD vinner valet, vad vad kommer skillnaden att bli?


    Dessutom..om det inte blir någon skillnad vad gör det då om SD vinner?
  • Bananb­öjaren
    Wed 4 Dec 2019 22:22
    #18
    -1

    Kommer att rösta SD för första gången. Gillar dom inte alls och tycker att både väljare och partifolket är smått imbecilla rasister. Men jag ogillar den rödgröna antidemokratiska smörjan som alla övriga partier kör med nuförtiden ännu mindre. Så jag kommer att ge rassarna en chans, kanske blir det då slut på alla dessa miljöskatter och den rödgröna moralpaniken.

  • Anonym (SD)
    Thu 5 Dec 2019 19:51
    #19
    Anonym (högerut) skrev 2019-12-04 22:16:43 följande:

    Dessutom..om det inte blir någon skillnad vad gör det då om SD vinner?


    Strängare straff för kriminella. Ingen mängdrabatt, ingen straffrabatt, ingen åldersrabatt på brott.

    Mer pengar till hela rättsväsendet - inte enbart polisen.

    Mer pengar till skola och sjukvård - framförallt till våra äldre.

    Det ska löna sig att jobba - inte löna sig att peta navelludd och leva på alla andra.

    Det blir ett samhälle med stil och klass.

    Tror jag.

    Hoppas jag.
  • Anonym (Vad blir skilln­aden)
    Thu 5 Dec 2019 22:37
    #20
    Anonym (SD) skrev 2019-12-05 19:51:57 följande:

    Strängare straff för kriminella. Ingen mängdrabatt, ingen straffrabatt, ingen åldersrabatt på brott.

    Mer pengar till hela rättsväsendet - inte enbart polisen.

    Mer pengar till skola och sjukvård - framförallt till våra äldre.

    Det ska löna sig att jobba - inte löna sig att peta navelludd och leva på alla andra.

    Det blir ett samhälle med stil och klass.

    Tror jag.

    Hoppas jag.


    Ja vi får hoppas att det blir riktigt tryggt! Vart ska pengarna tas ifrån?
  • Anonym (Sveri­geDemo­krater­na)
    Thu 5 Dec 2019 23:14
    #21

    Sverige kommer sluta i krig

    Vi kommer ha gäng som skjuter frågar sen tar våra hus osv.

    Kommer ha våldtäkter på ljusa dan och ingen vågar säga emot då den kommer få en kula i pannan.

    Svensk skola kommer rasa mer än vad den är idag.

    Våra barn och vuxna med handikapp och diagnos kommer bli utsatta för konsentrationsläger och bli försök djur.

    Precis som socialdemokraterna gjorde förr kommer det bli.

  • Thu 5 Dec 2019 23:42
    #22
    +1
    Anonym (SD) skrev 2019-12-05 19:51:57 följande:
    Strängare straff för kriminella. Ingen mängdrabatt, ingen straffrabatt, ingen åldersrabatt på brott.

    Mer pengar till hela rättsväsendet - inte enbart polisen.

    Mer pengar till skola och sjukvård - framförallt till våra äldre.

    Det ska löna sig att jobba - inte löna sig att peta navelludd och leva på alla andra.

    Det blir ett samhälle med stil och klass.

    Tror jag.

    Hoppas jag.
    Går SDs budget ihop den här gången? Sist jag läste en budget från dem hade de glömt bort att använda miniräknaren, men det var säkert 10 år sedan....
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (SD)
    Fri 6 Dec 2019 10:53
    #23
    Aniiee skrev 2019-12-05 23:42:55 följande:

    Går SDs budget ihop den här gången? Sist jag läste en budget från dem hade de glömt bort att använda miniräknaren, men det var säkert 10 år sedan....


    De har koll!
  • Fri 6 Dec 2019 13:00
    #24

    konservativa värdepartiet även om de skäms för sin tro.

  • Anonym (Fan vet jag..)
    Fri 6 Dec 2019 13:30
    #25
    +3

    Jag tror det blir KD eller nått annat parti.. Har alltid röstat på sossarna men jag är (över) LESS nu! Hur det här landet har blivit är inte vad jag önskar för mina barn i framtiden!

    Kolla bara på hur de äldre har det, hur gängkriminaliteten har ökat (hårdare straff tack!), folk går på gatan och röker på, småungar går runt med en GLOCK och har noll respekt (självklart har de noll respekt då de aldrig får känna på straffet av sina gärningar, utan de går fria eller får ngt lyx P12 hem att hänga på i några månader) allt fler utnyttjar systemet, integrationen fungerar inte, och de som fått tillfälligt uppehållstillstånd kan inte göra ett skit därför att de har knappt 1 år på sig att lära sig svenska och lyckas få en fast anställning för att ens kunna få stanna i Sverige, inte ens en vanlig svensk kan få en fast anställning, hur fan förväntas de få det då ?.. Är uppbyggt för att misslyckas! Vilket leder då till alternativ 2: De som är här på tillfälligt uppehållstillstånd och begår brott, de får fängelse FÖRST, som skattebetalarna ska betala notan för, och SEN ska de utvisas? Eh.. varför? Varför inte bara utvisas med på en gång, så spar man (mkt) pengar som kan gå till de äldre. 

    Ja egentligen kan man fortsätta skriva hur mycket som helst.. 

    Jag jobbar som myndighetsperson och ser hur mycket skit det är ute i "det riktiga samhället". Så det ni ser där ute är bara hälften av vad som egentligen är. Och ja, det finns en mängd olika faktorer till varför det ser ut som det gör, ansvaret ligger mycket hos politikerna. Men jag är villig att ge ett annat parti en chans, och hoppas på någon form av förändring. Hur det ser ut nu är totalt åt skogen!

  • Anonym (Strum­pbyxor­)
    Wed 15 Jan 2020 01:01
    #26
    +2
    Anonym (Vad blir skillnaden) skrev 2019-12-05 22:37:37 följande:
    Ja vi får hoppas att det blir riktigt tryggt! Vart ska pengarna tas ifrån?
    Här om året kostade invandringen 74 miljarder, dvs dubelt så mycket som hela försvaret. Så där finns ju en hel del att ta av tex....
  • Anonym (#Exaa­akt)
    Wed 15 Jan 2020 02:55
    #27
    -1

    Alternativ för Sverige såklart. Det blir inte första gången.

  • Anonym (Heja SD)
    Wed 15 Jan 2020 08:13
    #28
    -1 +1

    SD givetvis.

  • Anonym (S)
    Wed 15 Jan 2020 09:58
    #29
    Anonym (H) skrev 2019-12-04 09:22:25 följande:

    S.. Även fast det tar emot. Det finns liksom inget annat parti som jag sympatiserar med, trots att jag är besviken på dem. Men ja, vill rösta och då får det bli så.


    Håller med där. S behöver en nytändning och komma lite tillbaka till sina rötter, men komma ihåg att arbetare numera lika gärna kan vara en tjänsteman som tvingas läsa epost på sin semester som en högavlönad industriarbetare på VOLVO.
  • IngGaa­rd
    Sat 18 Apr 2020 23:53
    #30
    -1

    Vänstern, vänstern och vänstern igen, kanske mp!

Svar på tråden Om det vore val idag, skulle jag rösta på...