• Anonym (Elizeshörna)

    Sambon sover hellre med hundarna

    Min sambo har 4 st franska bulldog, 2 av dem har han delad vårdnad med sitt ex så de är här ibland. Vi sov alltid allihopa tillsammans men jag kan inte sova eller vaknar konstant när de är i sängen för de snarkar så mycket. Får självklart dålig samvete men funkar inte som människa som jag sover 1-2 timmar per natt pga dem eller vaknar varje timme. Han har nu börjat sova med dem i nedervåningen och jag ensam i övervåningen. Känns så ensamt samtidigt vet jag inte hur jag ska lösa detta. Han vill inte lämna hundarna ensama då han är mer lugn av att ha dem nära. Jag har öronproppar som jag sovit med, men funkar det under längre tid? Han hade 3 st i sängen inatt så vi försökte sova tillsammans men det var verkligen orkester av snarkningar och grymtade så jag var vaken till 4 kanske o han blev sur o gick ner med dem. Vet inte hur jag ska göra :/

  • Svar på tråden Sambon sover hellre med hundarna
  • Anonym (S)
    Anonym (Elizeshörna) skrev 2019-12-03 11:02:48 följande:

    Min sambo har 4 st franska bulldog, 2 av dem har han delad vårdnad med sitt ex så de är här ibland. Vi sov alltid allihopa tillsammans men jag kan inte sova eller vaknar konstant när de är i sängen för de snarkar så mycket. Får självklart dålig samvete men funkar inte som människa som jag sover 1-2 timmar per natt pga dem eller vaknar varje timme. Han har nu börjat sova med dem i nedervåningen och jag ensam i övervåningen. Känns så ensamt samtidigt vet jag inte hur jag ska lösa detta. Han vill inte lämna hundarna ensama då han är mer lugn av att ha dem nära. Jag har öronproppar som jag sovit med, men funkar det under längre tid? Han hade 3 st i sängen inatt så vi försökte sova tillsammans men det var verkligen orkester av snarkningar och grymtade så jag var vaken till 4 kanske o han blev sur o gick ner med dem. Vet inte hur jag ska göra :/


    Antingen hittar ni en kompromiss, att han sover med dom varann natt och med dig varann natt, eller vilket antal ni nu kommer fram till.

    Vill ni inte det, så får ju en av er få sin vilja igenom. Pratade ni inte om detta innan ni flyttade samman? Och ni måste väl ha sovit tillsammans innan ni flytta ihop?


  • Anonym (Elizeshörna)
    Anonym (S) skrev 2019-12-03 11:08:56 följande:

    Antingen hittar ni en kompromiss, att han sover med dom varann natt och med dig varann natt, eller vilket antal ni nu kommer fram till.

    Vill ni inte det, så får ju en av er få sin vilja igenom. Pratade ni inte om detta innan ni flyttade samman? Och ni måste väl ha sovit tillsammans innan ni flytta ihop?


    Det får vi göra.. Jo vi sov alla tillsammans men då vaknade jag 20 ggr per natt pga det- åkte hem sen o sov i 2 dagar kanske för jag var så trött.
  • Anonym (S)
    Anonym (Elizeshörna) skrev 2019-12-03 11:17:55 följande:
    Det får vi göra.. Jo vi sov alla tillsammans men då vaknade jag 20 ggr per natt pga det- åkte hem sen o sov i 2 dagar kanske för jag var så trött.
    OK, då visste ni ju redan innan ni blev sambos att det inte fungerade.

    Hur resonerade ni då när ni bestämde er för att bli sambos? Vad var planen?
  • Anonym (Djurälskare)

    Om du vill vara med honom så är det nog bara att gilla läget.. hundarna har vant sig vid att sova med honom nu. Han är en del av deras flock.

    Ni sover ju ändå bara så det borde gå att jämka att ni sover var för sig. Mysa osv kan ni göra ändå innan läggdags.

    Jag hade hellre sovit ensam än att bråka hela tiden.

  • Anonym (A)
    Anonym (Djurälskare) skrev 2019-12-03 12:18:47 följande:
    Om du vill vara med honom så är det nog bara att gilla läget.. hundarna har vant sig vid att sova med honom nu. Han är en del av deras flock.
    Ni sover ju ändå bara så det borde gå att jämka att ni sover var för sig. Mysa osv kan ni göra ändå innan läggdags.
    Jag hade hellre sovit ensam än att bråka hela tiden.
    Håller med
  • Elin P

    Jag och min man sover inte ihop för vi sover bättre var för sig. Ser inget problem med det. Om du sover bättre själv så problematisera inte det hela tycker jag. Alternativet är ju att du sover dåligt eller att han ska göra sig av med hundarna. Och då är det kanske ett bättre sätt med skilda sovrum. Samliv kan man ha ändå.

  • BurningDiamond
    Anonym (Djurälskare) skrev 2019-12-03 12:18:47 följande:

    Om du vill vara med honom så är det nog bara att gilla läget.. hundarna har vant sig vid att sova med honom nu. Han är en del av deras flock.

    Ni sover ju ändå bara så det borde gå att jämka att ni sover var för sig. Mysa osv kan ni göra ändå innan läggdags.

    Jag hade hellre sovit ensam än att bråka hela tiden.


    Precis så.

    Du har ju själv valt detta, eftersom du från början visste hur situationen var.
  • Anonym (Djurälskare)
    Jemp skrev 2019-12-03 16:20:52 följande:

    Sökt veterinärhjälp för hundarnas andningsproblem?


    Det är inte hundarnas fel att människan avlat sönder dom så de knappt får luft
  • BurningDiamond
    Anonym (Djurälskare) skrev 2019-12-03 16:53:56 följande:
    Det är inte hundarnas fel att människan avlat sönder dom så de knappt får luft
    Hur fick du "sök hjälp hos vet" till att det är hundarnas fel?


Svar på tråden Sambon sover hellre med hundarna