• Anonym (Anony­m)
    Tue 3 Dec 2019 12:16
    131 visningar
    22 svar
    22
    131

    Fatta beslut

    Hej

    Jag bor med min dotter i Uppsala och jag har träffat en man från Dalarana. Han vill att vi flytta ihop och bor ihop. Jag tycker om honom men det är jätte svårt att fatta beslut om det här. Min dotter vägrar att flytta dit och lämnar alla kompisar. Jag tycker om honom mycket men å andra sidan trivs bo i Uppsala och mitt liv själv. Han har en 16 åriga dotter och lite jobbigt bor med henne.

    det är jätte svårt beslut

  • Svar på tråden Fatta beslut
  • Barbro­45
    Tue 3 Dec 2019 12:54
    #1

    Förstår jag dig rätt, du bor i Uppsala och har en dotter på 16 år. Han bor i Dalarna och också en dotter på 16 år. Ni har alltså båda barn i mitten av tonåren, en period i livet när vänner betyder väldigt mycket. Om tre år har de gått ut gymnasiet, då är det kanske ett bättre läge att flytta ihop, i Uppsala eller på hans hemort. Hur ser det ut med möjligheter till bostad och arbete för er på respektive ort? `
    Tre år går fort, ge era respektive barn den tiden, det har ni igen senare.

  • Tue 3 Dec 2019 13:11
    #2

    Ni som är vuxna och rationella kan säkert avvakta några år med att flytta ihop tills era barn är mer självständiga och inte behöver ryckas upp i ett känsligt skede av livet. Ni som vuxna lär klara av den lilla kompromissen betydligt bättre än de radikala förändringar ni funderar på att utsätta ungdomarna för.

  • Tue 3 Dec 2019 13:13
    #3
    Barbro45 skrev 2019-12-03 12:54:34 följande:

    Förstår jag dig rätt, du bor i Uppsala och har en dotter på 16 år. Han bor i Dalarna och också en dotter på 16 år. Ni har alltså båda barn i mitten av tonåren, en period i livet när vänner betyder väldigt mycket. Om tre år har de gått ut gymnasiet, då är det kanske ett bättre läge att flytta ihop, i Uppsala eller på hans hemort. Hur ser det ut med möjligheter till bostad och arbete för er på respektive ort? `
    Tre år går fort, ge era respektive barn den tiden, det har ni igen senare.


    Håller med om detta. Barnen går först, och det är en viktig period i barnens liv!
  • Anonym (A)
    Tue 3 Dec 2019 14:16
    #4

    Barnen går först.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Tue 3 Dec 2019 16:39
    #5

    men han säger att älska mig och han har bra liv där och jag här har jag ännu inget fastjobb

    Jag har en lägenhet i Uppsala men jätte dyrt räkningar.

    Jag är rädd missa honom också.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Tue 3 Dec 2019 16:42
    #6
    Barbro45 skrev 2019-12-03 12:54:34 följande:

    Förstår jag dig rätt, du bor i Uppsala och har en dotter på 16 år. Han bor i Dalarna och också en dotter på 16 år. Ni har alltså båda barn i mitten av tonåren, en period i livet när vänner betyder väldigt mycket. Om tre år har de gått ut gymnasiet, då är det kanske ett bättre läge att flytta ihop, i Uppsala eller på hans hemort. Hur ser det ut med möjligheter till bostad och arbete för er på respektive ort? `

    Tre år går fort, ge era respektive barn den tiden, det har ni igen senare.


  • Tue 3 Dec 2019 16:43
    #7
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-03 16:39:55 följande:

    men han säger att älska mig och han har bra liv där och jag här har jag ännu inget fastjobb

    Jag har en lägenhet i Uppsala men jätte dyrt räkningar.

    Jag är rädd missa honom också.


    Om han inte har tålamod och mogenher nog att vara särbo ett par år så är han inte den stora kärleken.

    Barnen går först.

    Och att tussa ihop två 16 åriga tjejer under samma tak lär knappast vara en smärtfri process.

    Ni kommer alla att vinna på att vänta.

    Särskilt barnen.
  • Anonym (E)
    Tue 3 Dec 2019 16:48
    #8

    Hur gammalt är ditt barn?

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Tue 3 Dec 2019 16:48
    #9
    Anonym (A) skrev 2019-12-03 14:16:38 följande:

    Barnen går först.


    men han säger att älska mig

    han har bra liv där

    min dotter är 10 och hans dotter är 16

    Jag har inte fast jobb här men har bostads med dyrt kostnad.
    Drottningen1970 skrev 2019-12-03 16:43:56 följande:

    Om han inte har tålamod och mogenher nog att vara särbo ett par år så är han inte den stora kärleken.

    Barnen går först.

    Och att tussa ihop två 16 åriga tjejer under samma tak lär knappast vara en smärtfri process.

    Ni kommer alla att vinna på att vänta.

    Särskilt barnen.


    Tack så mycket för tipset

    tycker jag också med den här men han säger att han orkar inte åka så här varje helgen.

    min dotter är 10 och hans dotter är 16
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Tue 3 Dec 2019 16:48
    #10
    Anonym (E) skrev 2019-12-03 16:48:19 följande:

    Hur gammalt är ditt barn?


    10 år
Svar på tråden Fatta beslut