• Anonym (Up)

    Kollegor som vänstrar

    Några där ute kan säkert känna igen detta. Två kollegor som uppenbart fattar tycke för varandra, båda är i relationer men låtsas som inget inför arbetskamraterna. Trots att alla vet och att det är så uppenbart.

    Det är inte direkt så att jag bryr mig, det är deras bekymmer. Men jag avskyr otrohet och kan omedvetet ibland sitta och smida planer på hur man kan sätta dit dom.

    Vad säger ni?

  • Svar på tråden Kollegor som vänstrar
  • Anonym (Up)

    Antar att ni andra inte har någon bra relation som tycker det är helt okej att vänstra.

    Jag hade iallafall velat få reda på om min man hade en fling på jobbet.

  • Anonym (Up)
    BurningDiamond skrev 2019-12-03 17:12:36 följande:

    Har du bevis på att de vänstrar så ta upp det med kollegorna. Om du bara antar att de vänstrar så skaffa dig ett eget liv och lämna andra till sitt.


    Har kommit på dom flera gånger att stå och hålla om varandra, viska snuskiga saker, och tissla och tassla när de tror att ingen ser. Jag VET att de gör mer än så. Det är så uppenbart. Hon har 4 barn som hon uppenbarligen är beredd att krossa för en fling med en 10år yngre man.

    På fb lägger hon ut ?lyckliga familjen-bilder? där allt ser ut att vara frid och fröjd.
  • Anonym (Up)

    Jag är inte den enda som sett saker. Det viskas diskret om dom bakom deras ryggar. Vi är en stor arbetsplats med några hundra medarbetare. Chefen är fullt medveten om det. Vad ska chefen göra åt saken?

    De har rast ihop, startar och går samtidigt. Samåker, lunchar ihop, tar rökpauser ihop osv. Det är inget som sker på arbetstid i den bemärkelsen. Dessutom är han en kopia på hennes man i utseende, en yngre version. Och han hade nog slagit ihjäl henne eller stenat henne om han fick veta.

  • Anonym (Up)
    Anonym (Up) skrev 2019-12-03 20:19:08 följande:

    Jag är inte den enda som sett saker. Det viskas diskret om dom bakom deras ryggar. Vi är en stor arbetsplats med några hundra medarbetare. Chefen är fullt medveten om det. Vad ska chefen göra åt saken?

    De har rast ihop, startar och går samtidigt. Samåker, lunchar ihop, tar rökpauser ihop osv. Det är inget som sker på arbetstid i den bemärkelsen. Dessutom är han en kopia på hennes man i utseende, en yngre version. Och han hade nog slagit ihjäl henne eller stenat henne om han fick veta.


    Hennes man alltså. Som hade gjort henne illa om han fick veta.
  • Anonym (Up)
    Anonym (X) skrev 2019-12-04 21:05:22 följande:

    Om nu det där sista är på allvar så tycker jag absolut inte att någon ska skvallra.

    Om kvinnan lever i en hederskultur kanske den nye mannen är hennes väg ut.


    Hon är svensk, hennes man är utländsk och kollegan är utländsk och sambo med en svensk tjej.

    Jag förstår varför hon är kär i denna killen. Han är bara typ 22år men fantastiskt hjälpsam, en riktig gentleman. Väldigt fin i sitt bemötande och väldigt charmig.

    Han hade fest för lite sedan och både hon och hennes man var bjudna. Jag gick aldrig dit men en annan kollega till mig berättade att hennes man var väldigt kontrollerande. Det är svårt. Men det är ingen ursäkt för otrohet. Hon har stort kontaktnät och kan skilja sig. Han är inte gift och kan separera. Om de nu vill vara tillsammans.
  • Anonym (Up)
    Anonym (Sunt) skrev 2019-12-05 05:25:13 följande:

    Haha, ja du.. Kvinnan verkar ju väldigt orolig som gör det så öppet så alla kan se.. Just den biten i ts historia är nog kraftigt överdriven, för hade han varit sååå kontrollerande så hade ju kvinnan i fallet varit orolig och Inte visat det för alla, eller vad tror du om du tänker efter? :)


    De tror inte att någon ser dom. De ställer sig undanskymt på udda ställen, går till andra avdelningar på rasterna osv. Jag har råkat stöta på dom av misstag. Det är så jag har sett, hört och förstått att de har fuffens för sig.

    Förutom det så gör dom allt tillsammans. Utan att visa kärlekskänslor men för att vara nära varandra.

    Jag kan inte veta säkert vad hennes man skulle kunna göra mot henne, men jag har hört henne släta över saker när vi skojat i fikarummet som sedan blivit allvar när hon har öppnat munnen. Hennes man hade inte kunnat ta sig in på vår arbetsplats så där är hon helt skyddad från honom. De träffas nog inte utanför jobb.
  • Anonym (Up)
    Lainie Kennedy skrev 2019-12-05 06:25:05 följande:

    Har du ens övervägt att de kanske är vänner?

    Du vet inte om de träffas utanför arbetet, du har inte sett någon fysisk kontakt och du tror att hon har problem hemma som hon kanske inte vill diskutera öppet.

    Oavsett angår det väl inte resterande på arbetsplatsen vilka känslor människor eventuellt har inombords och som de kanske inte ens agerat på.

    Låt människan vara ifred.


    Kolla på inlägg 12 och 22 där har jag skrivit vad jag och andra har sett.

    När man talar om trollen..

    Båda kom till jobb exakt nu, tillsammans. De har ?samåkt? trots att de bor på olika platser.
  • Anonym (Up)
    Pentra skrev 2019-12-05 16:25:12 följande:

    Det har jag också gjort ett antal gånger. Behövde ta min bil till reparation, och behövde sedan skjuts från reparatören till jobbet, och då ställde min arbetskollega upp så att jag slapp att betala taxi. En gång så strulade det rejält med bilen och den fick repareras under 3 dagar. Jag bodde då hos min mor och min arbetskollega ställde upp och körde mig till och från jobbet dessa 3 dagar i sträck. Allt behöver inte vara så som det ser ut... ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Och resten då? Hur förklarar man att de viskar snuskiga saker till varandra, håller om varandra där de lutar huvena mot varandras, gömmer sig osv för att snabbt släppa taget när de ser eller hör någon?

    Min tjänst innebär att jag alternerar ganska mycket och har kommit på dom de mest ologiska platser. Jag VET att de har en fling. Om de knullar på lunchen vet jag inte men de ser alltid till att gå undan. Jag bryr mig egentligen inte. Det är inte min partner, men hade det varit min så hade jag velat veta det. Det är inte mitt ansvar att informera dom om deras olämpliga beteende gentemot sina respektive, det borde de fatta själva. Däremot kommer jag ofta på mig själv att sitta och fundera på hur man kan avslöja honom tex eftersom han inte har barn eller är gift som hon är, och lever som en svensk inte med någon hederskultur.
  • Anonym (Up)
    Anonym (!) skrev 2019-12-05 17:23:56 följande:

    Men gud. Skaffa ett liv, du är bara avundsjuk på deras flört.


    Klassiskt svar på familjeliv. Vad har jag att vara avundsjuk på?
  • Anonym (Up)
    Anonym (Kim) skrev 2019-12-06 16:19:20 följande:

    Vill du förklara varför du sitter och funderar på att avslöja. Varför känner du behovet av det. När du ändå säger att det inte är ditt ansvar. Var klämmer det egentligen? Vad är det som triggar tankarna. Det kan ju inte vara bara för att. Något annat ligger bakom din reaktion och önskan om att tvåla till honom.

    Sedan verkar en del i tråden äntligen ha fattat att ett avslöjande för kvinnan i värsta fall kan bli hennes död. Det har vi sett förr. Allt för många gånger. Därav bör största försiktighet vidtas.


    Detta är två väldigt omtyckta kollegor. Jag vill inte sätta dit någon av dom av ondo. Jag retar mig för att deras partners går helt ovetandes där hemma. Hon lever i nån fantasi där hon postar fejkade lyckliga familjestunder stup i kvarten. Hon är inte lycklig. Det är hennes kollega som gör henne lycklig. Det skiljer många år mellan dom, men han är mogen för sin ålder och ser äldre ut så jag tror visst att de kan få en bra framtid tillsammans.

    Som jag skrivit tidigare så har hon ett stort nätverk och kan ta sig ur sitt destruktiva äktenskap om hon ber om hjälp.

    Ni som förvränger och tror att jag kanske har intresse av honom så kan ni tänka om. Jag är gammal nog att vara hans mamma, och jag är gift och är inte otrogen.
  • Anonym (Up)
    Anonym (sådär) skrev 2019-12-09 00:29:02 följande:

    Men hallå, ska TS sitta och leka terapeut med idioterna?


    Kommer inte att hända. Det är två intelligenta människor som är fullt medvetna om vad de gör. Om jag, en i mängden av kamrater på arbetet, skulle föreslå att sitta ner så hade de bara tittat konstigt på mig och gått vidare. Vi är en stor arbetsplats, de har inte mer eller mindre förtroende för mig än någon annan. Vi pratar gemensamt allihopa när vi har rast, annars är det bara jobbrelaterat i princip. Att jag tyvärr sett mer än andra är för att jag går runt mycket (även på udda platser) där jag träffat på dessa två.

    Om de ska satsa på varandra, hon komma ut sitt äktenskap osv så måste någon av dom bli avslöjade. Den enda hon är ärlig mot är nog honom. Lever man i en destruktiv relation så är man van vid att undanhålla sanningen, och ljuger in i det sista för att släta över.
  • Anonym (Up)
    Anonym (mmm) skrev 2019-12-09 07:30:54 följande:

    Men gör som du vill då TS. Du frågade vad vi tyckte, folk har svarat på det. Du kommenterar och argumenterar emot, så det är ju rätt tydligt vad du vill göra - så gör då det. Du behöver inte ha vår "välsignelse". 


    Jag skrev inte tråden för att ni skulle ta ett beslut som jag skulle följa. Jag vet att det är omöjligt på familjeliv. Däremot vad ni säger om saken om ni hade två kollegor som vänstrade. En debatt. Det är inte säkert att jag gör nånting alls.
  • Anonym (Up)
    Anonym (sådär) skrev 2019-12-09 11:19:33 följande:

    Ja för det är ju ett skitbra sätt att lösa relationsproblem. Har man en skithög till man, ja då skaffar man sig en till vid sidan av.... jättesmart 

    Bli hon sönderslagen så är det på grund av saker HON gjort och har inte ett skit med TS att göra, för det är väl inte TS som postar bilder på FB eller knullar en kollega, eller hur?


    Tack för dina inlägg!
Svar på tråden Kollegor som vänstrar