• Anonym (B)
    Tue 3 Dec 2019 14:00
    491 visningar
    29 svar
    29
    491

    Vad tänker ni på innan ni somnar?

    Vad tänker ni på innan ni somnar? Har ni något särskilt ni måste tänka på för att kunna somna?

  • Svar på tråden Vad tänker ni på innan ni somnar?
  • Tue 3 Dec 2019 18:44
    #11

    Tänker på den jag för tillfället har känslor för. Någon jag dejtar, senaste ligget, min älskare, en dagdröm om nån jag är attraherad av etc...

  • Anonym (Jobbe­t)
    Tue 3 Dec 2019 18:50
    #12

    På kvällen börjar jag lätt tänka på jobb-grejer som stressar mig. Därför sätter jag på musik så att jag slipper det.

  • Anonym (Anna)
    Tue 3 Dec 2019 19:31
    #13

    Antingen fantiserar jag ihop något om nån snygging/kändis/främling på bussen etc eller så tänker jag på vad jag skulle göra om jag vann ohyggligt mycket pengar. 

  • Anonym (E)
    Tue 3 Dec 2019 19:36
    #14

    Jag gör upp historier där jag är massmördare (mördar miljontals människor), tungt kriminell som lurar polisen eller partner till en tungt kriminell.

  • Anonym (Anony­ma)
    Tue 3 Dec 2019 19:41
    #15

    Jag tänker på hur de skulle vara om en speciell man låg brevid mig i sängen och rörde vid mig och kysste mig. Hur det skulle vara att ta på hans kropp. Hur han känner på mig. Mmmm

  • Anonym (Blund­)
    Tue 3 Dec 2019 20:22
    #16

    Fan vad jobbigt att alla tänker på snygga människor. Det är väl det min sambo gör också som förklarar varför han plötsligt ska pilla precis när man nästan somnat.

  • Anonym (Prous­t)
    Tue 3 Dec 2019 20:35
    #17

    Olika. Ibland på sånt som ni ovan gör. Ibland är det tomt och tyst. Ibland tänker jag på massa jag har att göra på jobbet och alla människoöden jag mött och försöker komma på sätt att hjälpa dem.

    Ibland när jag är förbannad fantiserar jag om att jag är osynlig, kan stanna tiden och teleportera mig. Sen reser jag runt i världen och skär kukar av män som förgriper sig på andra.

  • Anonym (Anna2­)
    Tue 3 Dec 2019 20:58
    #18

    Brukar gå igenom gamla minnen i huvudet, händelser som varit...är just nu väldigt mycket i min ungdom och tänker och ser tillbaka. Antagligen kanske för barnen börjar bli unga vuxna.

    Sedan är sextankar väldigt avslappnande att fundera ihop lite sex med någon man träffade på häromdagen. Killen på Ica typ. Gillar att ligga och fundera ut olika scenarion. Han som fixade bilen. Alltså jag är inte intresserad men gillar att tänka mycket. Undrar hur det skulle vara osv...

    Nä, nu går jag och lägger mig.

  • Anonym (ZZzzz­zz)
    Tue 3 Dec 2019 20:59
    #19

    Jag däckar samma sekund som jag lägger mig.

  • Tue 3 Dec 2019 23:17
    #20

    Något kärleksrelaterat får mig att somna lättast. Onödigt att gå in i detaljer. ;)  Det har förstås även ändrats under åren.

  • Tue 3 Dec 2019 23:22
    #21

    Oftast är det något i stil med "Måste komma i håg i morgon att göra ..." vad det nu är jag ska göra. Där någonstans börjar tankarna bli osammanhängande och sedan somnar jag. Runt 2 minuter tar det nog.

  • Anonym (Anna3­)
    Tue 3 Dec 2019 23:29
    #22

    Jag tänker oftast på döden.

  • Anonym (Ayato­llah)
    Tue 3 Dec 2019 23:59
    #23

    Brukar tänka på fitta.

  • Pentra
    Wed 4 Dec 2019 02:18
    #24

    Brukar först att tänka mig igenom ett par mantran/meditationer. Sedan, gärna något harmoniskt; som att tänka på att vara nära min partner. Men, ibl så ligger jag och funderar ut idér till olika saker. Men, det kan även hända att närtidens händelser gör det svårt att koncentrera tankarna, och då kan jag försöka att återgå till något mantra/meditativt tills jag somnar. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Hatar livet)
    Wed 4 Dec 2019 08:43
    #26

    Jag ber till Gud varje kväll att han ska ge mig sinnesro
    att acceptera det jag inte kan förändra
    mod att förändra det jag kan 
    och förstånd att inse skillnaden!

    Ber till Gud en gång till att han ska ge mig styrka 
    att överleva ännu en dag i mitt ensamma, tråkiga och
    meningslösa liv.

  • Anonym (Blund­)
    Wed 4 Dec 2019 15:42
    #27
    Anonym (Hatar livet) skrev 2019-12-04 08:43:45 följande:

    Jag ber till Gud varje kväll att han ska ge mig sinnesro

    att acceptera det jag inte kan förändra

    mod att förändra det jag kan 

    och förstånd att inse skillnaden!

    Ber till Gud en gång till att han ska ge mig styrka 

    att överleva ännu en dag i mitt ensamma, tråkiga och

    meningslösa liv.


    Hjälper det?
  • Anonym (Q)
    Wed 4 Dec 2019 15:51
    #28

    Ha, jag är dödstråkig. Jag slappnar av i varje kroppsdel en, efter en, och tömmer sedan huvudet på tankar eller tvingar tankarna att fokusera på min andning. Gör jag på det viset somnar jag på under fem minuter. Om jag låter tankarna flyga fritt spinner de iväg från mig och jag tar timmar på mig att somna och det har jag inte tid med.

  • Pentra
    Wed 4 Dec 2019 16:18
    #29
    Anonym (Q) skrev 2019-12-04 15:51:23 följande:
    Ha, jag är dödstråkig. Jag slappnar av i varje kroppsdel en, efter en, och tömmer sedan huvudet på tankar eller tvingar tankarna att fokusera på min andning. Gör jag på det viset somnar jag på under fem minuter. Om jag låter tankarna flyga fritt spinner de iväg från mig och jag tar timmar på mig att somna och det har jag inte tid med.

    Dödtråkig? Nej! Du har kommit långt! ... /Pentra
Svar på tråden Vad tänker ni på innan ni somnar?