• Emilia2018

    Donerade Augusti 2012

    Hej, 
    jag donerade ägg på Karolinska i Huddinge augusti 2012. Jag vet att det ska ha fötts ett barn maj 2013. 
    jag tänker ofta på hur barnet mår, om allt är bra, om hen har en kärleksfull familj...
    Har någon av er haft samma tankar?
    Marie

  • Svar på tråden Donerade Augusti 2012
  • Emilia2018

    Hej,

    Ja det gjorde jag. Jag skrev ett brev men minns inte vad jag skrev i brevet. Man får hoppas att barnet kommer veta om att hen kommer från en donation. Jag tycker inte man ska dölja sådant. Det var säkert ett mycket efterlängtat barn vill jag ändå tro.

    Marie

  • Emilia2018
    Sjuttiosjuan skrev 2019-12-06 09:15:06 följande:
    Vad fint av dig att donera! Vi hade tyvärr inte möjlighet att göra äggdonationsbehandling i Sverige då jag precis fyllt 40 så vi fick åka utomlands. Där är donatorn inte öppen men vi kommer givetvis berätta för våra barn hur dom kom till. Så klart det är ett efterlängtat barn, det är en lång och snårig process för många ofrivilligt barnlösa och jag är säker på att dom är evigt tacksamma!
    Tack. det värmer att höra din solskenshistoria. men visst är det inte ok att man tvingas resa utomlands för att göra detta. 
    Jag försökte bli gravid med ett tredje eget barn via IVF förra året, men det gick inte med egna ägg längre och ekonomiskt är det katastrofalt försöka flera gånger på klinik.
    Vill jag däremot ta emot donation själv måste jag åka till Ryssland, Finland, eller någon annanstans i Europa.
  • Emilia2018
    Emilia2018 skrev 2019-12-07 19:51:22 följande:
    Tack. det värmer att höra din solskenshistoria. men visst är det inte ok att man tvingas resa utomlands för att göra detta. 
    Jag försökte bli gravid med ett tredje eget barn via IVF förra året, men det gick inte med egna ägg längre och ekonomiskt är det katastrofalt försöka flera gånger på klinik.
    Vill jag däremot ta emot donation själv måste jag åka till Ryssland, Finland, eller någon annanstans i Europa.
    Får jag fråga förresten, viss gör man ingen skillnad. Man älskar barnen väldigt mycket oavsett hur de blev till?
Svar på tråden Donerade Augusti 2012