• Anonym (T)

    Hoppas eller ge upp?

    Jag var tillsammans med en man för några år sedan och nu har vi fått kontakt igen. Det var jag som gjorde slut men jag har saknat honom så mycket. Det känns mest som om det var dålig tajming då.

    Jag har varit helt öppen med hur jag känner. Han säger att han känner likadant men att han inte vill ha en relation.

    Jag blev ledsen förstås men efter det har vi messat varje dag och pratat i telefon i flera timmar, ibland mitt i natten. Han har också föreslagit att jag ska hälsa på honom, (vi bor i olika städer).

    Jag inser att den enda som vet vad han tänker är han men visst kan det finnas lite hopp ändå?

    Just nu har jag ågren för att jag skickade ett gulligt sms. Jag är rädd att han ska dra sig undan om jag är för på. Samtidigt har han ganska dåligt självförtroende och jag märker att han blir glad av komplimanger och när jag bryr mig om honom.

    Jag har också sagt att jag inte förväntar mig att han ska göra likadant och det menar jag. Jag vill bara inte pressa honom.

    Så vad tror ni? Ska jag fortsätta hoppas? Jag kan vänta länge på honom om det krävs.

  • Svar på tråden Hoppas eller ge upp?
  • smulpaj01

    Antingen vill han inte ha någon relation alls i nuläget eller så är det dig han inte vill ha en relation med. Tycker du ska gå vidare eller träffa honom för kravlöst sex men inte hoppas på någonting eftersom han varit väldigt tydlig.

  • Anonym (Emma)

    Håller med smulpaj. Klart att man blir glad av komplimanger men det betyder inte mer för det. Vad exakt är det att du har sagt att du känner för honom? Du låter kär har du sagt det?

    Vill du ha en chans med honom så är det bästa du kan göra är att sluta vara så tillgänglig. Han vet att han har dig när han vill även om det bara är att skriva eller prata i telefon. Börjar du bli mindre tillgänglig så kommer han mest troligast fundera över varför och kanske inse att han håller på att förlora dig och att han har känslor. Man vill ha det man inte kan få och man värdesätter det man måste jobba för. Är något lättförtjänt så tappar det värde i ens ögon.

  • Anonym (LustansLakej)
    Anonym (T) skrev 2019-12-03 19:07:52 följande:

    Jag var tillsammans med en man för några år sedan och nu har vi fått kontakt igen. Det var jag som gjorde slut men jag har saknat honom så mycket. Det känns mest som om det var dålig tajming då.

    Jag har varit helt öppen med hur jag känner. Han säger att han känner likadant men att han inte vill ha en relation.

    Jag blev ledsen förstås 


    Kvinnlig logik.
    Gör slut med en man. Sen när ni åter får kontakt och han inte vill ha en relation, då blir kvinnan ledsen.
    Om en man hade gjort slut med en kvinna och de sedan åter får kontakt, så skulle han inte kunna förvänta sig någonting. Inget. Nada.
  • Vevoz

    Hade han varit intresserad på riktigt hade han sagt o visat det. Men nu har han tydligt sagt att han inte är intresserad. Gå vidare, för din skull

  • Anonym (A)
    smulpaj01 skrev 2019-12-03 19:23:14 följande:
    Antingen vill han inte ha någon relation alls i nuläget eller så är det dig han inte vill ha en relation med. Tycker du ska gå vidare eller träffa honom för kravlöst sex men inte hoppas på någonting eftersom han varit väldigt tydlig.
    Håller med
  • Anonym (T)

    Det är väl kanske så det är. Någon kk-relation handlar det inte om däremot. Vi hade en helt annan typ av relation som var ganska djup.

    Jag får fundera på om jag kan ha honom som vän för jag tror att det är det han vill i så fall med tanke på att vi hörs så ofta.

  • Anonym (T)

    Det är bara så svårt att acceptera. Jag har aldrig känt så här för någon annan man. Han säger att han inte heller har gjort det men att han inte vill ha en relation med någon. Han har gett upp allt sådant och har inte varit med någon kvinna efter mig.

    Jag respekterar förstås det fast jag är så fruktansvärt ledsen just nu. Jag lämnade mitt senaste ex eftersom jag inte kan komma över den här mannen.

    Jag vet inte om jag klarar av att ha kontakt med honom som vän utan att visa vad jag känner. När vi pratade idag avslutade han med att säga något gulligt. Det gör mest ont eftersom det bara påminner mig om vad jag inte kan få.

    Det är inte mer jag kan göra nu. Jag har sagt precis hur jag känner och fick ett indirekt nej. Sånt är livet antar jag.

  • Anonym (Tjejkompisen)

    Men har ni setts efter att ni fått kontakt igen? Hur länge var det sedan det avslutades förra gången? 

    Det låter som att han är intresserad, men inte kär... men kanske om ni faktiskt ses så kan han bli det, det vet man aldrig. 

    Jag hade nog träffat honom om jag var du : ) 

    Förresten - jag började prata med en kille på internet som var sådär, vi kände inte varandra sen innan egentligen, men vi hade matchat på en dejtingsida för ett par år sen, och då hade jag dissat honom efter ett tag... 


    Nu började vi prata som vänner, men jag blev väldigt intresserad och fick känslor. Han var som din, sa att han inte ville ha nån relation fast han gillade mig. Gillade, var inte kär. Vi fortsatte prata, bestämde att vi skulle ses och jag flirtade men försökte att inte vara så på (det var jättesvårt). Det var tydligt att jag gillade honom mer än han gillade mig. 

    Men sen så sågs vi, det kändes bra och han gav tecken på känslor, tex lade armen om mig etc och efter dejt nr 2 så sa jag att vi måste nog bestämma vad det här är (då hade vi pratat på internet i ett par månader innan) och att jag hade känslor och inte ville bli sårad, och inte ville ha mer sex eller ses mer om inte han kände lika. Då sa han vi var ju mer eller mindre tillsammans redan och att vi kunde göra det officiellt om jag ville. Sen dröjde det några träffar till och sen sa han att han älskade mig, innan jag sa det till honom : ) Nu har vi varit tillsammans i ett år och han är jätteromantisk och kärleksfull och säger att han älskar mig massor och vill gifta sig i framtiden etc. Så det kan gå bra : ) 

  • Anonym (LustansLakej)
    Anonym (T) skrev 2019-12-05 00:35:54 följande:

    Det gör mest ont eftersom det bara påminner mig om vad jag inte kan få.

    Det är inte mer jag kan göra nu. Jag har sagt precis hur jag känner och fick ett indirekt nej. Sånt är livet antar jag.


    Du hade honom. Men gjorde slut. Sånt är livet.
  • Anonym (T)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-12-05 01:23:50 följande:

    Men har ni setts efter att ni fått kontakt igen? Hur länge var det sedan det avslutades förra gången? 

    Det låter som att han är intresserad, men inte kär... men kanske om ni faktiskt ses så kan han bli det, det vet man aldrig. 

    Jag hade nog träffat honom om jag var du : ) 

    Förresten - jag började prata med en kille på internet som var sådär, vi kände inte varandra sen innan egentligen, men vi hade matchat på en dejtingsida för ett par år sen, och då hade jag dissat honom efter ett tag... 

    Nu började vi prata som vänner, men jag blev väldigt intresserad och fick känslor. Han var som din, sa att han inte ville ha nån relation fast han gillade mig. Gillade, var inte kär. Vi fortsatte prata, bestämde att vi skulle ses och jag flirtade men försökte att inte vara så på (det var jättesvårt). Det var tydligt att jag gillade honom mer än han gillade mig. 

    Men sen så sågs vi, det kändes bra och han gav tecken på känslor, tex lade armen om mig etc och efter dejt nr 2 så sa jag att vi måste nog bestämma vad det här är (då hade vi pratat på internet i ett par månader innan) och att jag hade känslor och inte ville bli sårad, och inte ville ha mer sex eller ses mer om inte han kände lika. Då sa han vi var ju mer eller mindre tillsammans redan och att vi kunde göra det officiellt om jag ville. Sen dröjde det några träffar till och sen sa han att han älskade mig, innan jag sa det till honom : ) Nu har vi varit tillsammans i ett år och han är jätteromantisk och kärleksfull och säger att han älskar mig massor och vill gifta sig i framtiden etc. Så det kan gå bra : ) 


    Tack för ditt svar!

    Vad fint att det löste sig för er.

    Vi har inte setts eftersom vi bor rätt långt ifrån varandra och sedan är det så nytt. Det var han som föreslog att vi skulle ses efter att jag hade berättat hur jag kände men jag vet inte hur jag ska tolka det.

    Jag tror tyvärr inte att det blir vi i det här fallet. Jag får bearbeta mina förhoppningar på egen hand. Han säger en sak fast agerar på ett annat sätt men att fundera över det senare blir ju bara spekulationer från min sida och självplågeri.

    Nu vet jag i alla fall så behöver jag inte fundera på om det hade kunnat bli vi.
  • Anonym (Tjejkompisen)
    Anonym (T) skrev 2019-12-05 12:57:09 följande:
    Tack för ditt svar!

    Vad fint att det löste sig för er.

    Vi har inte setts eftersom vi bor rätt långt ifrån varandra och sedan är det så nytt. Det var han som föreslog att vi skulle ses efter att jag hade berättat hur jag kände men jag vet inte hur jag ska tolka det.

    Jag tror tyvärr inte att det blir vi i det här fallet. Jag får bearbeta mina förhoppningar på egen hand. Han säger en sak fast agerar på ett annat sätt men att fundera över det senare blir ju bara spekulationer från min sida och självplågeri.

    Nu vet jag i alla fall så behöver jag inte fundera på om det hade kunnat bli vi.
    Vi bodde också långt ifrån varandra, i olika länder faktiskt :) Jag tycker det låter som att han skulle velat träffas för att känna efter hur han känner, men det innebär ju förstås en risk.
  • Anonym (T)

    Jag


    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-12-05 15:09:26 följande:

    Vi bodde också långt ifrån varandra, i olika länder faktiskt :) Jag tycker det låter som att han skulle velat träffas för att känna efter hur han känner, men det innebär ju förstås en risk.


    Det är möjligt men i så fall måste jag vara beredd på att det bara blir ett vänskapligt besök. Jag skulle förstås inte ta ett steg i någon romantisk riktning med tanke på vad han har sagt.

    Jag får se, det skulle nog vara svårt för mig.
  • Anonym (T)

    Jag förstår fortfarande ingenting.

    Nu har vår kontakt intensifierats betydligt, vi pratar i telefon i flera timmar varje dag och utöver det messar vi flera gånger per dag.

    Han har nyanserat det han sa tidigare om relationer men han pratar inte om oss utan generellt. Vi kan inte ses just nu av flera skäl så det handlar inte om sex.

    Jag vet inte, men jag har inte så intensiv kontakt med mina vänner. Jag kanske bara ska låta det pågå och se vad det utvecklas till.

Svar på tråden Hoppas eller ge upp?