• Anonym ((H))

    Stöd och matchning

    Ska börja stöd och matchning spår 3 och undrar om man ska börja praktik från första veckan eller om man kan bolla alternativ med coachen några veckor till typ 1 månad innan man påbörjar praktik?

    Undrar också om det är coatchen som bestämmer vart man ska ha praktik eller om jag har något att säga till om?

    Frågan är också om man får ha praktik på ett ställe som inte är registrerat som arbetsgivare?

    Och till sist får man ha praktik på restaurang under december månad?

  • Svar på tråden Stöd och matchning
  • Anonym ((H))
    Anonym (R) skrev 2019-12-03 20:20:41 följande:

    Nu hoppade jag av i princip direkt senast jag var i den vändan men de kommer inte att dra med dig på en praktikplats första dagen. Man måste få förbereda sig och i alla praktiker som jag varit via AMS så har det varit ett gemensamt beslut om var även om de kunnat rekommendera arbetsgivare. Bör inte vara annorlunda i insatsen. Praktiken ska ge dig något så de lär försöka screena av om arbetsgivaren bara försöker utnyttja dig vilket kan vara väldigt troligt.

     


    Tack för svaren o jo jag har hört talas om att en del företag utnyttjar arbetslösa och det vill jag inte vara med om
  • Anonym ((H))
    Anonym (R) skrev 2019-12-03 20:29:36 följande:

    Oj, slutade mitt en mening. Jag menar givetvis på att en restaurang i december troligtvis vill utnyttja. Bättre att vara på en sådan under en lugnare tid om de har julbord.


    Ingen fara jag läste lite mellan raderna och förstod tror att andra restauranger som inte serverar julbord också har många besökande under december för alla vill inte äta julbord så företag bjuder ut anställda på andra ställen.
Svar på tråden Stöd och matchning