• Anonym (Nyfiken)

    Varför bryr sig kvinnor om utseendet?

    Jag funderar lite över detta. På dejtingsiter så går kvinnor väldigt mycket efter utseendet. Killen ska gärna vara lång(185+), muskulös, mörkt hår , blåa ögon och tydliga käkben ala Fredrik Ljungberg.

    Ett fint ansikte kan jag iof förstå att det är lätt att förälska sig i... Men när det gäller sexuell attraktion så räcker det inte med en snygg kropp för de flesta kvinnor. En naken manskropp gör liksom inte så mycket alls. Att män bryr dig om kvinnors kroppar är mer logiskt då män generellt är mer visuella. Fler män tittar på porr osv.

    Men varför är kvinnor lika eller ändå mer kräsen när det gäller utseende på män? Trots att kroppen inte påverkar den sexuella attraktionen i lika hög grad som kvinnors kroppar.

  • Svar på tråden Varför bryr sig kvinnor om utseendet?
  • Anonym (A)
    cleoeme skrev 2019-12-04 07:40:40 följande:
    Aldrig riktigt förstått varför många män pratar om kvinnor som om dom vore någon särskild mystisk art. Det är väl inte så svårt att förstå att både män och kvinnor gillar olika? Kvinnor är inget mysterium som måste lösas. Du kan således inte tro att ALLA kvinnor tänker och tycker likadant.
    Jag är kvinna med mycket erfarenhet och träffat många människor. Jag har inte träffat en enda kvinna som INTE vill ha någon man som ser bra ut. Det har däremot vart viktigt att mannen ser bra ut och är fräsch.
    Håller med
  • Lainie Kennedy
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-12-03 21:30:41 följande:

    Nej, jag väljer tjejer med smala kroppar och någorlunda sött ansikte. För att smala kroppar attraherar mig.

    Men för kvinnor attraktion bygger mer på känslor , omtanke och uppvaktning än det kroppsliga utseendet. Så om killen är 165 och rubd eller 185 cm och muskulös borde ju kvitta ?


    Och ändå tänker du att kvinnor ska vara intresserade av något annat än det som attraherar dem. Tänk en gång till.
  • Lainie Kennedy
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-12-03 21:57:51 följande:

    För att kvinnor inte attraheras lika mycket visuellt av den manliga kroppen.

    Personligheten borde vara överordnat då kvinnor attraheras av män som kan sköta om hemmet och ta hand om henne hennes avkommor. Utseendet är ju inte särskilt relevant i den ekvationen.


    Newsflash: kvinnor är olika och attraheras av det de attraheras av oavsett vad du anser borde vara viktigt för dem.
  • Anonym (Men skärp dig)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-12-03 21:30:41 följande:
    Nej, jag väljer tjejer med smala kroppar och någorlunda sött ansikte. För att smala kroppar attraherar mig.

    Men för kvinnor attraktion bygger mer på känslor , omtanke och uppvaktning än det kroppsliga utseendet. Så om killen är 165 och rubd eller 185 cm och muskulös borde ju kvitta ?

    Så du som man anser att du vet hur alla kvinnor funkar och tror dig kunna avgöra om kvinnor bryr sig om utseende eller inte. 


    Är det så att du inte får någon kvinna?? Kanske inte är ditt utseende som är boven i dramat visserligen med din attityd låter det som om det är din personlighet som inte funkar. I vilket fall som helst så vill de flesta kvinnor ha en man det tycker är snygga OCH som stämmer med känslorna. Jag dejtar ingen kille som inte attraherar mig, sen är det inte bara utseendet som leder till attraktion utan helheten. Men utseendet är fortfarande en del av det. 


    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-12-03 21:57:51 följande:
    För att kvinnor inte attraheras lika mycket visuellt av den manliga kroppen.

    Personligheten borde vara överordnat då kvinnor attraheras av män som kan sköta om hemmet och ta hand om henne hennes avkommor. Utseendet är ju inte särskilt relevant i den ekvationen.

    Jag attraheras väldigt mycket visuellt av den manliga kroppen och jag är inte ensam med tanke på hur många sexiga kalendrar det finns även med manskroppar (så som brandmän som ger ut kalendrar och när jag var yngre hade jag en Marcus Schenkenberg kalender på min vägg där han inte hade en tråd på sig men alltid dolde precis just det som var mellan benen) 


    https://www.humorbibeln.se/nyheter/antligen-alla-kvinnors-dromkalender-ar-har-sexiga-brandman-och-sota-djur-pa-en-och-samma-gang/

    https://www.ebay.co.uk/p/Calendar-Men-2016-DIN-A3-Wall-Calender-Top-OFFER/1340366002


    Tron att vi kvinnor inte bryr oss om mäns utseende är lika dum som att säga att alla män bara bryr sig om bröststorlek. Sanningen är den att helheten skall stämma. En kille kan vara snygg men idiot och då vill jag inte ha honom, han kan vara super snäll och trevlig men har ett utseende som inte attraherar mig, och då har han inte heller någon chans att hamna i säng med mig. 


    Attraherar man mig både till utseende och till personlighet ja då har man fångat mitt intresse! Precis som för de flesta (vettiga) män med andra ord!! 

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Men skärp dig) skrev 2019-12-05 12:39:40 följande:

    Så du som man anser att du vet hur alla kvinnor funkar och tror dig kunna avgöra om kvinnor bryr sig om utseende eller inte. 

    Är det så att du inte får någon kvinna?? Kanske inte är ditt utseende som är boven i dramat visserligen med din attityd låter det som om det är din personlighet som inte funkar. I vilket fall som helst så vill de flesta kvinnor ha en man det tycker är snygga OCH som stämmer med känslorna. Jag dejtar ingen kille som inte attraherar mig, sen är det inte bara utseendet som leder till attraktion utan helheten. Men utseendet är fortfarande en del av det. 

    Jag attraheras väldigt mycket visuellt av den manliga kroppen och jag är inte ensam med tanke på hur många sexiga kalendrar det finns även med manskroppar (så som brandmän som ger ut kalendrar och när jag var yngre hade jag en Marcus Schenkenberg kalender på min vägg där han inte hade en tråd på sig men alltid dolde precis just det som var mellan benen) 

    www.humorbibeln.se/nyheter/antligen-alla-kvinnors-dromkalender-ar-har-sexiga-brandman-och-sota-djur-pa-en-och-samma-gang/

    www.ebay.co.uk/p/Calendar-Men-2016-DIN-A3-Wall-Calender-Top-OFFER/1340366002

    Tron att vi kvinnor inte bryr oss om mäns utseende är lika dum som att säga att alla män bara bryr sig om bröststorlek. Sanningen är den att helheten skall stämma. En kille kan vara snygg men idiot och då vill jag inte ha honom, han kan vara super snäll och trevlig men har ett utseende som inte attraherar mig, och då har han inte heller någon chans att hamna i säng med mig. 

    Attraherar man mig både till utseende och till personlighet ja då har man fångat mitt intresse! Precis som för de flesta (vettiga) män med andra ord!! 


    Jag har haft relationer och kvinnorna har inte varit alls så intresserad av att se, smeka och känna min kropp som jag har varit inför deras. Jag blev alldeles till mig när jag såg ex:et i träningskläder tex. Men ingen reaktion när jag hade detsamma. Tjejer inte lika visuella generellt helt enkelt.
  • Anonym (Bea)

    Utseendet är jätteviktigt för mig och nu är jag så gammal att jag faktiskt bejakar att jag föredrar manliga män. Lång, bredaxlad och manligt utseende. Smalisar går bort.
    Nu är inte utseendet är total dealbreaker men fysisk attraktion är inte direkt oviktig.

  • Anonym (Men skärp dig)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-12-05 12:54:38 följande:
    Jag har haft relationer och kvinnorna har inte varit alls så intresserad av att se, smeka och känna min kropp som jag har varit inför deras. Jag blev alldeles till mig när jag såg ex:et i träningskläder tex. Men ingen reaktion när jag hade detsamma. Tjejer inte lika visuella generellt helt enkelt.

    Så bara för att DE tjejerna inte är intresserade av dig på det sättet (eller att du inte uppfattat dem som det, de kanske visst var lika till sig men hade bättre självkontroll? Eller så ja kanske de inte var attraherade av ditt utseende vilket inte betyder att det är normen) så är inga kvinnor det? Jag går igång rejält på min sambo av att se på honom. Han är snyggast och sexigast i världen för mig. Även om han inte ser ut som bilderna ovan Han har dock fortfarande ett utseende jag finner lockande och attraherande. Hade han inte haft det hade vi inte träffats. 


    Jag har inte haft en enda partner som jag inte tyckt varit attraktiv. Jag och alla av mina vänner har alla valt partners som vi finner attraktiva, sen skall de vara bra personer också men det betyder inte att de får se ut hur som helst!

  • Anonym (Visuell stimulans)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-12-05 12:54:38 följande:
    Jag har haft relationer och kvinnorna har inte varit alls så intresserad av att se, smeka och känna min kropp som jag har varit inför deras. Jag blev alldeles till mig när jag såg ex:et i träningskläder tex. Men ingen reaktion när jag hade detsamma. Tjejer inte lika visuella generellt helt enkelt.
    Hon kanske inte tyckte du var lika het att titta på som du tyckte om henne men kanske känner sådär för någon annan hon blir ihop med. Alla är ju inte lika exalterande trots att man finner dem attraktiva. Vissa kanske är supersnygga helt nakna eller i ett par tajta jeans medan nån annan har fantastiska armar som gör sig bäst i ett linne eller åtsittande tröja. Tror tjejer är minst lika visuella när objektet är ögonfröjd.
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-12-03 21:16:24 följande:

    Jag funderar lite över detta. På dejtingsiter så går kvinnor väldigt mycket efter utseendet. Killen ska gärna vara lång(185+), muskulös, mörkt hår , blåa ögon och tydliga käkben ala Fredrik Ljungberg.

    Ett fint ansikte kan jag iof förstå att det är lätt att förälska sig i... Men när det gäller sexuell attraktion så räcker det inte med en snygg kropp för de flesta kvinnor. En naken manskropp gör liksom inte så mycket alls. Att män bryr dig om kvinnors kroppar är mer logiskt då män generellt är mer visuella. Fler män tittar på porr osv.

    Men varför är kvinnor lika eller ändå mer kräsen när det gäller utseende på män? Trots att kroppen inte påverkar den sexuella attraktionen i lika hög grad som kvinnors kroppar.


    Va? Självklart betyder kroppen massor för den sexuella attraktionen. Jag är kvinna och att jag tänder på partnern kropp är ju en stor del, tror du att kvinnor inte bryr sig om det alls?
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-12-03 21:30:41 följande:

    Nej, jag väljer tjejer med smala kroppar och någorlunda sött ansikte. För att smala kroppar attraherar mig.

    Men för kvinnor attraktion bygger mer på känslor , omtanke och uppvaktning än det kroppsliga utseendet. Så om killen är 165 och rubd eller 185 cm och muskulös borde ju kvitta ?


    Är du seriös? Kvinnors attraktion bygger lika mycket på utseende dom mäns. Jag skulle ju inte dejta en person jag tycker är oattraktivt för att han är snäll?
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-12-05 12:54:38 följande:

    Jag har haft relationer och kvinnorna har inte varit alls så intresserad av att se, smeka och känna min kropp som jag har varit inför deras. Jag blev alldeles till mig när jag såg ex:et i träningskläder tex. Men ingen reaktion när jag hade detsamma. Tjejer inte lika visuella generellt helt enkelt.


    Det säger mer att ditt ex inte tyckte att du hade snygg kropp än att kvinnor inte är visuella :)
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Va?) skrev 2019-12-05 17:52:26 följande:

    Det säger mer att ditt ex inte tyckte att du hade snygg kropp än att kvinnor inte är visuella :)


    Mitt ex gav komplimang för min kropp att den såg så bra ut i solljuset när jag öppnade persiennerna. Är rätt vältränad.

    Men ja hon visade det inte på samma sätt som jag gjorde.
  • Anonym (,#&@:$+#:#)

    Det var det dummaste jag hört på länge! Kryp tillbaks under din sten och dra lite gammal mossa över dig!

  • Anonym (Va?)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-12-05 21:12:04 följande:

    Mitt ex gav komplimang för min kropp att den såg så bra ut i solljuset när jag öppnade persiennerna. Är rätt vältränad.

    Men ja hon visade det inte på samma sätt som jag gjorde.


    Och för att ditt ex inte visade med stora gester att hon tände på din kropp tror du att kvinnor inte bryr sig om kroppar och inte tänder på visuella stimuli?
  • Anonym (Visuell stimulans)
    Anonym (,#&@:$+#:#) skrev 2019-12-05 21:16:00 följande:

    Det var det dummaste jag hört på länge! Kryp tillbaks under din sten och dra lite gammal mossa över dig!


    Detta var väl en jävligt dum kommentar!!!! RESPEKT!!!
Svar på tråden Varför bryr sig kvinnor om utseendet?