• Anonym (Jaha)

    Vill ha mycket sex men sambon orkar inte

    Jag har ett problem.

    Jag vill ofta ha sex, men det vill inte min man. Han är 30år och jag 27år. Var varit ett par i snart 7år och har pratat om detta innan att de är ett problem. Iallafall för min del, jag kan ibland inte koncentrera mig på skolan. För de är mycket sexuell frustration.

    Tar hand om mig själv men hjälper inte alltid.

    Han funderade på att testa något som ökar hans lust eller att jag ska ?jobba? mer för att eventuellt göra han sugen på de.

    Det känns inte som han tar de seriöst. Kan må dåligt vissa dagar pga detta.

    Är som en katt och gnider mig längst saker...

    Tips? Idéer? Hjälp?

  • Svar på tråden Vill ha mycket sex men sambon orkar inte
  • Anonym (?)
    Anonym (Jaha) skrev 2019-12-04 08:51:50 följande:
    1-3 gånger i veckan.
    Har man varit tillsammans i sju år är det en ganska normal frekvens. Hade det varit mindre än en gång i veckan hade jag förstått din frustration bättre.
  • enable007
    Anonym (Jaha) skrev 2019-12-04 08:51:13 följande:

    Nä, inte från Halland. Skåne.


    Jaha , samma här i skåne bor jsg också! Samma situation hemma , mycket i början men nu har hon lugnat sig och vi har sex typ 1-2 ggr i veckan . Jag vill ha varje dag som innan men nej orken finns inte längre och såhär kan det inte va hela tiden . Fortsätter den sp då kommer jag och hitta något sidan om för att det är inte mitt fel . Jag ställer up extremt mycket hemma så att hon kan inte klaga att inte finns tid osv osv
  • Anonym (?)
    Anonym (Jaha) skrev 2019-12-04 08:47:39 följande:
    Med tanke på två små barn och heltids plugg/jobb så kan inte tiden ge mer. Vilket jag förstår också.

    Men från hans sida är de ofta.
    Har man två småbarn kan man verkligen inte förvänta sig sex varje dag. Du borde skruva ner dina förväntningar.
  • Anonym (Sunt)

    Jag tror det är ganska ovanligt att ha tid och ork för sex varje dag med småbarn, även för personer med hög drift i grunden. 1-3 ggr i veckan är nog ganska bra eg, men du är inte nöjd och det är ju såklart frustrerande..

    Lusthöjande preparat för din man kan ju absolut prövas om det inte har någon negativ bieffekt. Men hur ser ditt liv ut i övrigt? Tränar du och är fysiskt aktiv? Ett tufft träningspass ger ju samma effekt av må-bra hormoner som man får efter tillfredsställande sex. Har du andra intressen? En del personer använder sex för att bedöva rastlöshet, bestämdhet, tomhet och andra negativa känslor.

    Om ert förhållande ska fungera i längden tror jag du behöver hitta andra sätt att ta itu med frustrationen och rikta ditt fokus åt ett annat håll emellanåt, och då menar jag självklart inte att gå till nån annan.

  • Anonym (Sunt)

    Jag tror det är ganska ovanligt att ha tid och ork för sex varje dag med småbarn, även för personer med hög drift i grunden. 1-3 ggr i veckan är nog ganska bra eg, men du är inte nöjd och det är ju såklart frustrerande..

    Lusthöjande preparat för din man kan ju absolut prövas om det inte har någon negativ bieffekt. Men hur ser ditt liv ut i övrigt? Tränar du och är fysiskt aktiv? Ett tufft träningspass ger ju samma effekt av må-bra hormoner som man får efter tillfredsställande sex. Har du andra intressen? En del personer använder sex för att bedöva rastlöshet, bestämdhet, tomhet och andra negativa känslor.

    Om ert förhållande ska fungera i längden tror jag du behöver hitta andra sätt att ta itu med frustrationen och rikta ditt fokus åt ett annat håll emellanåt, och då menar jag självklart inte att gå till nån annan.

  • Anonym (Sunt)
    enable007 skrev 2019-12-04 09:03:43 följande:

    Jaha , samma här i skåne bor jsg också! Samma situation hemma , mycket i början men nu har hon lugnat sig och vi har sex typ 1-2 ggr i veckan . Jag vill ha varje dag som innan men nej orken finns inte längre och såhär kan det inte va hela tiden . Fortsätter den sp då kommer jag och hitta något sidan om för att det är inte mitt fel . Jag ställer up extremt mycket hemma så att hon kan inte klaga att inte finns tid osv osv


    Skaffa en hobby och rikta ditt fokus på nåt annat. Eller är det värt att splittra din familj och tvinga barnen att flytta mellan två hem bara för att få knulla oftare. Väldigt egoistiskt tänk. Inte ditt fel? Du var väl med i valet om att skaffa barn och vem som helst borde väl kunna räkna ut att man får lite andra förutsättningar för sex då. Bra dock att du tar ditt ansvar i hemmet, det kanske är det som gör att ni också har ett frekvent sexliv.
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (Sunt) skrev 2019-12-04 09:33:08 följande:

    Jag tror det är ganska ovanligt att ha tid och ork för sex varje dag med småbarn, även för personer med hög drift i grunden. 1-3 ggr i veckan är nog ganska bra eg, men du är inte nöjd och det är ju såklart frustrerande..

    Lusthöjande preparat för din man kan ju absolut prövas om det inte har någon negativ bieffekt. Men hur ser ditt liv ut i övrigt? Tränar du och är fysiskt aktiv? Ett tufft träningspass ger ju samma effekt av må-bra hormoner som man får efter tillfredsställande sex. Har du andra intressen? En del personer använder sex för att bedöva rastlöshet, bestämdhet, tomhet och andra negativa känslor.

    Om ert förhållande ska fungera i längden tror jag du behöver hitta andra sätt att ta itu med frustrationen och rikta ditt fokus åt ett annat håll emellanåt, och då menar jag självklart inte att gå till nån annan.


    Ska läst mer om de innan man testar något. Jag studerar på heltid, sen är det att ta hand om barnen, som i sig är väldigt aktiva. hade en del hobbys innan, men de är inget av de som intresserar mig längre. De är svårt att få tid till de under dagen. Sista stunden på kvällen innan man lägger sig är tiden som finns.

    Träning är inget jag gjort på länge. Haft problem med fötterna så gå längre promenader är tufft.

    Klart jag ska försöka leta vidare och se om jag kan finna något annat att lägga energi på.
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-12-04 09:29:46 följande:

    Puff


    Anonym (?) skrev 2019-12-04 09:26:39 följande:

    Har man två småbarn kan man verkligen inte förvänta sig sex varje dag. Du borde skruva ner dina förväntningar.


    Jag har inga förväntningar, det är mest frustrerationen som är outhärdlig. Aldrig så att jag säger han måste eller något liknande. Kollar alltid hur han mår och om han är trött, är han de så försöker jag inte.
Svar på tråden Vill ha mycket sex men sambon orkar inte