• Anonym (Ledsen partner)

    Min sambo kollar på porr

    Hej! Behöver verkligen lite support..

    Detta kan vara löjligt för vissa men sårade mig därför ber jag att snälla hålla elaka kommentarer borta tack.

    Den 25 november runt 20.00 ber jag min sambo låsa upp toalettdörren då jag behövde låna hans telefon (min var urladdad) Han står i duschen och säger att han inte vet vart den är. Jag ser nått som lyser i tvättkorgen och hittar den. När jag låser upp telefonen är det första jag möts av en porrsajt som heter xnnx eller dylikt.

    Jag blev helt ärligt förkrossad. Det kändes på något sätt som ett svek. Jag försökte hålla mina känslor i styr men det gick ej. Jag blev genuint ledsen. Jag kände mig riktigt besviken och mitt självförtroende sjönk till botten.

    Jag pratade med honom och han skämdes rejält och sa att detta är något han väldigt sällan kollar på och att det aldrig var meningen att jag skulle veta det. Han bad om ursäkt och sa att han ska sluta då han själv inte hade uppskattat om jag tittade, tände och onanerade till andra män.

    jag var ledsen men tog självklart emot hans ursäkt då den kändes genuin och även han kände sig ledsen och att han svikit mig och sedan var det inte mer med den saken.

    MEN ikväll gjorde jag någonting som jag inte trodde jag någonsin skulle göra.. Min man står åter igen i duschen och jag går in på hans historik och hittar då att han kollat på porr den 27 november.

    Inte ens 48 timmar efter vi pratat om det. Saken är den att han har troligtvis kollat på jobbet vilket får mig att undra... Finns det kanske en kollega som han tänder på...

    Nu känner jag mig bara tom på ord men även sviken och faktiskt lite arg.

    Vad ska jag göra... Hjälp ????

  • Svar på tråden Min sambo kollar på porr
  • molly50
    KlantSmurfen skrev 2019-12-09 13:25:19 följande:
    "Men då är det väl bättre att vara ärlig om det istället för att ljuga och smussla bakom sin partners rygg."
    ja det är bättre att vara ärlig och när TS sambo föredrar porr istället för att ha sex med henne förstår jag att det svider men jag vet inte vad det beror på men jag vet att vissa kvinnor är helt omöjliga att diskutera med när det gäller porr och liknande. Det påminner ofta om obefogad svartsjuka med kontrollbehov.

    "Sen finns ju de som är beroende av porr också. Precis som man kan vara beroende av annat."
    Man kan bli beroende av allt möjligt men om man skulle få diagnosen beroende som diagnos är ofta väldigt tveksamt.

    Det verkar vara inne att förklara allt med porrberoende. Trotts att studierna om porrberoende är väldigt ifrågasatta sätter man diagnosen baserat på vad man läst i ett inlägg.

    Hade det blivit samma reaktioner i tråden om det var en man som frågat varför sambon ligger vaken på nätterna och leker med dildon och/eller kollar på ögongodis trotts att hon lovat att inte göra det?
    Ja,det är klart att det svider för TS att hennes sambo avvisar henne när hon vill ha sex och istället ägnar sig åt att runka till porr.
    Är det konstigt,tycker du?

    Ja,det är väl ett beroende om man inte kan sluta med det trots att man lovat?
    Och när man avvisar sin sambos inviter pga det.
    Jag ser det inte som onormalt att titta på porr så länge det inte går ut över ens sexliv med ens partner. 

    Jag kan bara tala för mig själv. Och jag tycker självklart inte att man ska ha sex mot sin vilja.
    Men om ens partner heller ägnar sig åt onani och porr än åt att ha sex med varandra så har jag full förståelse för att man undrar vad som är fel.
    Och det oavsett kön.
  • KlantSmurfen
    molly50 skrev 2019-12-09 14:04:10 följande: #102
    KlantSmurfen skrev 2019-12-09 13:25:19 följande:
    "Men då är det väl bättre att vara ärlig om det istället för att ljuga och smussla bakom sin partners rygg."
    ja det är bättre att vara ärlig och när TS sambo föredrar porr istället för att ha sex med henne förstår jag att det svider men jag vet inte vad det beror på men jag vet att vissa kvinnor är helt omöjliga att diskutera med när det gäller porr och liknande. Det påminner ofta om obefogad svartsjuka med kontrollbehov.

    "Sen finns ju de som är beroende av porr också. Precis som man kan vara beroende av annat."
    Man kan bli beroende av allt möjligt men om man skulle få diagnosen beroende som diagnos är ofta väldigt tveksamt.

    Det verkar vara inne att förklara allt med porrberoende. Trotts att studierna om porrberoende är väldigt ifrågasatta sätter man diagnosen baserat på vad man läst i ett inlägg.

    Hade det blivit samma reaktioner i tråden om det var en man som frågat varför sambon ligger vaken på nätterna och leker med dildon och/eller kollar på ögongodis trotts att hon lovat att inte göra det?
    Ja,det är klart att det svider för TS att hennes sambo avvisar henne när hon vill ha sex och istället ägnar sig åt att runka till porr.
    Är det konstigt,tycker du?

    Ja,det är väl ett beroende om man inte kan sluta med det trots att man lovat?
    Och när man avvisar sin sambos inviter pga det.
    Jag ser det inte som onormalt att titta på porr så länge det inte går ut över ens sexliv med ens partner. 

    Jag kan bara tala för mig själv. Och jag tycker självklart inte att man ska ha sex mot sin vilja.
    Men om ens partner heller ägnar sig åt onani och porr än åt att ha sex med varandra så har jag full förståelse för att man undrar vad som är fel.
    Och det oavsett kön.
    "Är det konstigt,tycker du?"
    jo men jag vet ju inte varför han avstår från sex.

    "Ja,det är väl ett beroende om man inte kan sluta med det trots att man lovat?"
    Kan inte eller vill inte?
    Vissa kvinnor ser porrtittande som otrohet medan jag själv ser på det ungefär som när kvinnor använder dildo och/eller tittar på ögongodis.
    Jag är monogam (seriemonogam om man ska vara petig) men jag har aldrig ansett mig inte ha ensamrätt på den sexualitet partnern har med sig själv. Exklusiviteten handlar om att jag inte vill ha en tredje part inblandad men jag har aldrig sett ett onaniobjekt eller fantasihjälpmedel som en verklig person.

    Jag har avstått från sex flera gånger av olika anledningar men min sexualitet och behovet att lätta på trycket försvann inte bara för att jag inte hade lust att ha sex så jag har smygrunkat (med en kåt men sovande tjej bredvid) nästan lika många gånger. En av anledningarna: hon blev så jävla sur om jag inte ville. En annan anledning: Död säl (jätte tråkig).

    Jag hade kunnat titta på porr, hade jag föredragit att runka till porr hade inte problemet varit  porrberoende, problemet hade snarare varit en partner som det inte går att kommunicera med. Ska hon då bestämma om jag ska runka eller inte eller vad jag ska runka till?

    Jag vet inte varför TS partner inte vill ha sex och det går ju inte att fråga henne om något när hon lämnat tråden så vi kan bara gissa. Detta kan vara en ledtråd:
    KlantSmurfen skrev 2019-12-06 10:00:00 följande: #70

    Hur länge har du varit gravid?


    Din partners lust att ha sex kan också öka eller avta under graviditeteten. En del män känner större närhet till sin gravida partner och glädjer sig över förändringarna som sker med hennes kropp och upplever en ökad sexuell lust. Andra kan uppleva nedsatt lust på grund av att de oroar sig för förändringarna i och med att de ska bli pappa, på grund av oro kring mammans eller det ofödda barnet hälsa eller på grund av att den sexuella dragningen minskas.

    www.netdoktor.se/graviditet/under-graviditeten/sjukdomar/sex-under-graviditeten/
    och hon kan ha satt för för hög press på honom

    Sexologen svarar:
    Varför onanerar han i stället för att ha sex med mig? - Expressen
    Han onanerar när jag sover, och kollar på porr och jag hatar det! -
    mshop
    Fråga sexologen: "Varför onanerar kvinnor när män sover?" - Expressen

    Har män en mer avslappnad syn på det?
    Fråga sexologen: "Varför onanerar kvinnor när män sover?"

    Varför onanerar kvinnor när män sover? Vad är anledningen till det? Är det för att hon får för lite eller är det kvinnors hobby? Brukar kvinnor göra så?

    www.expressen.se/halsoliv/sex--relationer/fraga-sexologen-varfor-onanerar-kvinnor-nar-man-sover/
  • molly50
    KlantSmurfen skrev 2019-12-09 15:03:07 följande:
    "Är det konstigt,tycker du?"
    jo men jag vet ju inte varför han avstår från sex.

    "Ja,det är väl ett beroende om man inte kan sluta med det trots att man lovat?"
    Kan inte eller vill inte?
    Vissa kvinnor ser porrtittande som otrohet medan jag själv ser på det ungefär som när kvinnor använder dildo och/eller tittar på ögongodis.
    Jag är monogam (seriemonogam om man ska vara petig) men jag har aldrig ansett mig inte ha ensamrätt på den sexualitet partnern har med sig själv. Exklusiviteten handlar om att jag inte vill ha en tredje part inblandad men jag har aldrig sett ett onaniobjekt eller fantasihjälpmedel som en verklig person.

    Jag har avstått från sex flera gånger av olika anledningar men min sexualitet och behovet att lätta på trycket försvann inte bara för att jag inte hade lust att ha sex så jag har smygrunkat (med en kåt men sovande tjej bredvid) nästan lika många gånger. En av anledningarna: hon blev så jävla sur om jag inte ville. En annan anledning: Död säl (jätte tråkig).

    Jag hade kunnat titta på porr, hade jag föredragit att runka till porr hade inte problemet varit  porrberoende, problemet hade snarare varit en partner som det inte går att kommunicera med. Ska hon då bestämma om jag ska runka eller inte eller vad jag ska runka till?

    Jag vet inte varför TS partner inte vill ha sex och det går ju inte att fråga henne om något när hon lämnat tråden så vi kan bara gissa. Detta kan vara en ledtråd:
    KlantSmurfen skrev 2019-12-06 10:00:00 följande: #70

    Hur länge har du varit gravid?


    Din partners lust att ha sex kan också öka eller avta under graviditeteten. En del män känner större närhet till sin gravida partner och glädjer sig över förändringarna som sker med hennes kropp och upplever en ökad sexuell lust. Andra kan uppleva nedsatt lust på grund av att de oroar sig för förändringarna i och med att de ska bli pappa, på grund av oro kring mammans eller det ofödda barnet hälsa eller på grund av att den sexuella dragningen minskas.

    www.netdoktor.se/graviditet/under-graviditeten/sjukdomar/sex-under-graviditeten/
    och hon kan ha satt för för hög press på honom

    Sexologen svarar:
    Varför onanerar han i stället för att ha sex med mig? - Expressen
    Han onanerar när jag sover, och kollar på porr och jag hatar det! -
    mshop
    Fråga sexologen: "Varför onanerar kvinnor när män sover?" - Expressen

    Har män en mer avslappnad syn på det?
    Som jag skrev så är ju det något TS måste prata med sin sambo om.

    Jag ser inte heller porrtittande som otrohet och för mig är det helt ok om min man vill runka.
    Men skulle han börja avvisa mig om jag vill ha sex och istället välja att runka till porr så skulle jag också börja undra vad som är fel.
    Det handlar inte om att ha ett kontrollbehov.

    Men om det handlar om en sådan sak som att kvinnan är gravid eller att hon är en sk "död säl" i sängen,varför kan man då inte vara ärlig och säga det?
    Tycker man att hon är en "död säl" så är det kanske bättre att göra slut istället om man inte kan lösa det problemet tillsammans.
  • KlantSmurfen
    molly50 skrev 2019-12-09 17:36:58 följande: #104
    KlantSmurfen skrev 2019-12-09 15:03:07 följande:
    "Är det konstigt,tycker du?"
    jo men jag vet ju inte varför han avstår från sex.

    "Ja,det är väl ett beroende om man inte kan sluta med det trots att man lovat?"
    Kan inte eller vill inte?
    Vissa kvinnor ser porrtittande som otrohet medan jag själv ser på det ungefär som när kvinnor använder dildo och/eller tittar på ögongodis.
    Jag är monogam (seriemonogam om man ska vara petig) men jag har aldrig ansett mig inte ha ensamrätt på den sexualitet partnern har med sig själv. Exklusiviteten handlar om att jag inte vill ha en tredje part inblandad men jag har aldrig sett ett onaniobjekt eller fantasihjälpmedel som en verklig person.

    Jag har avstått från sex flera gånger av olika anledningar men min sexualitet och behovet att lätta på trycket försvann inte bara för att jag inte hade lust att ha sex så jag har smygrunkat (med en kåt men sovande tjej bredvid) nästan lika många gånger. En av anledningarna: hon blev så jävla sur om jag inte ville. En annan anledning: Död säl (jätte tråkig).

    Jag hade kunnat titta på porr, hade jag föredragit att runka till porr hade inte problemet varit  porrberoende, problemet hade snarare varit en partner som det inte går att kommunicera med. Ska hon då bestämma om jag ska runka eller inte eller vad jag ska runka till?

    Jag vet inte varför TS partner inte vill ha sex och det går ju inte att fråga henne om något när hon lämnat tråden så vi kan bara gissa. Detta kan vara en ledtråd:
    KlantSmurfen skrev 2019-12-06 10:00:00 följande: #70

    Hur länge har du varit gravid?


    Din partners lust att ha sex kan också öka eller avta under graviditeteten. En del män känner större närhet till sin gravida partner och glädjer sig över förändringarna som sker med hennes kropp och upplever en ökad sexuell lust. Andra kan uppleva nedsatt lust på grund av att de oroar sig för förändringarna i och med att de ska bli pappa, på grund av oro kring mammans eller det ofödda barnet hälsa eller på grund av att den sexuella dragningen minskas.

    www.netdoktor.se/graviditet/under-graviditeten/sjukdomar/sex-under-graviditeten/
    och hon kan ha satt för för hög press på honom

    Sexologen svarar:
    Varför onanerar han i stället för att ha sex med mig? - Expressen
    Han onanerar när jag sover, och kollar på porr och jag hatar det! -
    mshop
    Fråga sexologen: "Varför onanerar kvinnor när män sover?" - Expressen

    Har män en mer avslappnad syn på det?
    Som jag skrev så är ju det något TS måste prata med sin sambo om.

    Jag ser inte heller porrtittande som otrohet och för mig är det helt ok om min man vill runka.
    Men skulle han börja avvisa mig om jag vill ha sex och istället välja att runka till porr så skulle jag också börja undra vad som är fel.
    Det handlar inte om att ha ett kontrollbehov.

    Men om det handlar om en sådan sak som att kvinnan är gravid eller att hon är en sk "död säl" i sängen,varför kan man då inte vara ärlig och säga det?
    Tycker man att hon är en "död säl" så är det kanske bättre att göra slut istället om man inte kan lösa det problemet tillsammans.
    "Det handlar inte om att ha ett kontrollbehov."
    Vissa verkar ha det när det handlar om porr och liknande.

    "varför kan man då inte vara ärlig och säga det?"
    med en tjej det inte gick att kommunicera med så löste det inget.

    "...så är det kanske bättre att göra slut istället"
    när det inte går att kommunicera och lösa problem tillsammans har (får) man uppenbarligen fler problem i relationen och i slutänden blir det den enda lösningen som fungerar men det är ju inte det första man provar.
  • molly50
    KlantSmurfen skrev 2019-12-09 18:00:57 följande:
    "Det handlar inte om att ha ett kontrollbehov."
    Vissa verkar ha det när det handlar om porr och liknande.

    "varför kan man då inte vara ärlig och säga det?"
    med en tjej det inte gick att kommunicera med så löste det inget.

    "...så är det kanske bättre att göra slut istället"
    när det inte går att kommunicera och lösa problem tillsammans har (får) man uppenbarligen fler problem i relationen och i slutänden blir det den enda lösningen som fungerar men det är ju inte det första man provar.
    Ja,vissa kanske. Men det är inte alla.
    Och jag tycker inte att TS verkar ha ett kontrollbehov. Hon verkar ha ett större sexbehov än sin sambo och blir därför ledsen när han avvisar henne och prioriterar porren framför henne.
    Det är min tolkning.

    Försökte du ens kommunicera med tjejen?
    Många män verkar ha svårt för det där med att kommunicera.
    Framförallt när det handlar om saker som förhållanden och känslor.
  • Rob77

    Vet du vad för porr din man kollar på?

    Kan det vara så att han har fantasier som han inte får uppleva med dig som han istället för lösa genom att kolla på porr?

    Om du nu inte vill han skall kolla porr, ge han anledning till inte behöva kolla på de.

  • KlantSmurfen
    molly50 skrev 2019-12-09 20:54:11 följande: #106
    Ja,vissa kanske. Men det är inte alla.
    Och jag tycker inte att TS verkar ha ett kontrollbehov. Hon verkar ha ett större sexbehov än sin sambo och blir därför ledsen när han avvisar henne och prioriterar porren framför henne.
    Det är min tolkning.

    Försökte du ens kommunicera med tjejen?
    Många män verkar ha svårt för det där med att kommunicera.
    Framförallt när det handlar om saker som förhållanden och känslor.
    Det var många år sen.
    Det blir inte lättare att träna på det när den andre är ännu värre.

  • KlantSmurfen
    molly50 skrev 2019-12-09 20:54:11 följande: #106
    KlantSmurfen skrev 2019-12-09 18:00:57 följande:
    "Det handlar inte om att ha ett kontrollbehov."
    Vissa verkar ha det när det handlar om porr och liknande.

    "varför kan man då inte vara ärlig och säga det?"
    med en tjej det inte gick att kommunicera med så löste det inget.

    "...så är det kanske bättre att göra slut istället"
    när det inte går att kommunicera och lösa problem tillsammans har (får) man uppenbarligen fler problem i relationen och i slutänden blir det den enda lösningen som fungerar men det är ju inte det första man provar.
    Ja,vissa kanske. Men det är inte alla.
    Och jag tycker inte att TS verkar ha ett kontrollbehov. Hon verkar ha ett större sexbehov än sin sambo och blir därför ledsen när han avvisar henne och prioriterar porren framför henne.
    Det är min tolkning.

    Försökte du ens kommunicera med tjejen?
    Många män verkar ha svårt för det där med att kommunicera.
    Framförallt när det handlar om saker som förhållanden och känslor.
    Det är möjligt.
  • molly50
    KlantSmurfen skrev 2019-12-09 21:38:31 följande:
    Det var många år sen.
    Det blir inte lättare att träna på det när den andre är ännu värre.
    Då är det kanske bättre att göra slut.
    KlantSmurfen skrev 2019-12-09 21:39:30 följande:
    Det är möjligt.
    Precis.
  • molly50
    Rob77 skrev 2019-12-09 21:37:33 följande:

    Vet du vad för porr din man kollar på?

    Kan det vara så att han har fantasier som han inte får uppleva med dig som han istället för lösa genom att kolla på porr?

    Om du nu inte vill han skall kolla porr, ge han anledning till inte behöva kolla på de.


    TS har skrivit att hon inte är rädd att testa nya saker. Men när hon blir avvisad av sin sambo gång på gång så är det nog inte så lätt att få visa det heller.
  • Anonym (Fattar)

    Jag förstår dig, jag skulle inte heller vilja komma på min man med att titta på porr eller porrsurfa. Skulle inte vilja se eller förstå att han runkar heller. Men jag vet ju innerst inne att han gör det nångång (vill inte spekulera i hur ofta eller när) men rent naturligt så gör han ju det.

    Precis som att även jag tillfredställer mig själv utan honom då och då (eller ganska ofta) och det beror inte på att jag inte vill ha sex med honom. Det beror nog mer på att det går fortare att få orgasm och det liksom är avslappnade. Och jag tänker att det kanske är likadant för en kille, det är liksom enkelt att ta till handen. Skönt och avslappnande med en orgasm. Att ha sex med sin partner kan vara svårt ibland och tidskrävande. Bättre det blir kvalitet när det sker liksom.

    Men du är kanske mer upprörd över porret än att han runkar? Jag kan verkligen förstå det (för det är verkligen det sista jag vill se min man med i handen) men försök att backa bandet, glöm det du sett och rota inte. Och tänk att det är naturligt med egen sexualitet och intala dig själv att han inte porrsurfar. Tror det blir den lättaste vägen att hantera det så...För att förbjuda porr...lär ju inte fungera... tänker att det är bra att han är kåt och har dom känslorna också, det betyder ju inte att han inte vill ha sex med dig. För ni har väl sex? (Har ni inte sex och han bara porrsurfar DÅ tycker jag ni behöver prata. )

    Let it go

  • Gravid99

    Blir arg på han! Få han att skämmas och han ska veta att han har gjort fel. Om min man hade kollat på porr hade jag skallat han och de vet han mycket väl själv.

    Du måste våga sätta ner foten. Visa dig inte ledsen, bli arg och bestämd!

Svar på tråden Min sambo kollar på porr