• Anonym (Undrar)

    Bra eller dåligt?

    Är 20.000 kr bruttolön bra eller dåligt vad gäller ansvar som Mötesbokare med 200 kr för bokat besök åt Säljarna. Till det även marknadsföringsakriviteter.

    Är utbildad ekonom på universitetetsnivå.

  • Svar på tråden Bra eller dåligt?
  • Anonym (Undrar)

    Arbetar 40 timmar i veckan.,

  • Anonym (Undrar)

    Arbetar 40 timmar i veckan.,

  • Anonym (Undrar)

    Arbetar 40 timmar i veckan.,

  • Anonym (-)

    Jag är outbildad och arbetar mellan 20-23h/v med samma saker som du.

    Jag tjänar mellan 15-25 netto, beroende på månad (provision).

  • Anonym (***)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-12-04 12:05:49 följande:

    Är 20.000 kr bruttolön bra eller dåligt vad gäller ansvar som Mötesbokare med 200 kr för bokat besök åt Säljarna. Till det även marknadsföringsakriviteter.

    Är utbildad ekonom på universitetetsnivå.


    Det är kanske en OK lön för jobbet, men varför vill du med din utbildning jobba som mötesbokare?


  • Anonym (Undrar)
    Anonym (***) skrev 2019-12-04 12:25:29 följande:

    Det är kanske en OK lön för jobbet, men varför vill du med din utbildning jobba som mötesbokare?


    Funderar på annat...
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (***) skrev 2019-12-04 12:25:29 följande:

    Det är kanske en OK lön för jobbet, men varför vill du med din utbildning jobba som mötesbokare?


    Känner att stort ansvar kan vara tufft så söker mig ofta till enklare jobb men långtifrån rätt egentligen.
  • Anonym (-)
    Anonym (***) skrev 2019-12-04 12:25:29 följande:

    Det är kanske en OK lön för jobbet, men varför vill du med din utbildning jobba som mötesbokare?


    På min arbetsplats, där alla arbetar som marknadskoordinatorer och mötesbokare, är alla utbildade inom branschen (utom jag då).

    Så det kan ju hända att TS är utbildad inom sälj/marknad/B2B
  • Anonym (HR)

    Du får nog hålla isär saker och ting...

    Jobbet som sådant.

    Din utbildning.

    Jobbet, tja, det kan säkerligen vara en rimlig lön. Det finns säkerligen de som har en set-up med betydligt lägre fast del och högre provision. För ditt jobb är i princip ett sälj-jobb. Troligtvis via telefon / mail. 

    Kopplat till din utbildning, så är väl jobbet möjligen inte "rätt". Mao du verkar inte söka dig till tjänster som har mer med din utbildning att göra. Såvida inte det du säljer handlar om "ekonomi" eller saker som har med ekonomi att göra (dvs vad är det dina kollegor säljer? vad är det du behöver kunna "marknadsföra" för att få till en mötesbokning? Har det någon som helst bäring mot din utbildning, och utbildningsnivå?).

    Jag har bekanta som har anställt s k mötesbokare. De har ofta(st) haft en låg fast lön (de har dock sällan jobbat 40hr/v, 5dagar/vecka...) och en provisionsdel på bokade möten och faktiskt genomförda möten.

    mvh

  • Anonym (Gladiator)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-12-04 12:05:49 följande:

    Är 20.000 kr bruttolön bra eller dåligt vad gäller ansvar som Mötesbokare med 200 kr för bokat besök åt Säljarna. Till det även marknadsföringsakriviteter.

    Är utbildad ekonom på universitetetsnivå.


    Om du inte är sugen på att få råd att köpa ett boende, så kör på.
  • EmberEyes
    Anonym (Undrar) skrev 2019-12-04 12:05:49 följande:

    Är 20.000 kr bruttolön bra eller dåligt vad gäller ansvar som Mötesbokare med 200 kr för bokat besök åt Säljarna. Till det även marknadsföringsakriviteter.

    Är utbildad ekonom på universitetetsnivå.


    Snälla, sluta spamma forumet med dina trådar! Fortsätt skriva i dina befintliga istället!
Svar på tråden Bra eller dåligt?