• Anonym (Undrande)

    Längre mens, ägglossning?

    Någon som vet hur det funkar?

    Om man har längre mens blödning än vanligt, skjuts ägglossningen upp eller kan man ha haft det vid vanlig tidpunkt i cykeln trots blödning?

    Jag brukar normalt blöda 5 dagar med en menscykeln på i snitt 26 dagar. Förra månaden hade jag en cykel på 23 och blödde sedan i 16 dagar ???? så nu egentligen dags för mens igen inom närmsta dagarna. Det jag funderar på är om man kunnat haft ägglossning och möjligtvis blivit gravid under tiden man fortfarande hade mens då den va extremt lång eller skjuts den upp alternativt hoppar över en månad ?????????! Nån som har koll på vad som är mest troligt

    Att kroppen bestämmer sig för få ifrån sin vanliga rutin o liva till det lite ?????

  • Svar på tråden Längre mens, ägglossning?
  • Anonym (Hmm...)

    Nej, blöder man längre än normalt så får man inte äl när man brukar. Slemhinnan kan inte både blödas ut och byggas upp samtidigt. Mens innebär att slemhinnan stöts ut och sen när man slutat blöda byggs den upp igen för att vid äl vara treskiktad och lagom tjock för ett embryo att fästa i. Det låter snarare som att du kanske fick m.f förra cykeln- är det möjligt? Hur som helst kan du inte räkna med din vanliga cykellängd. Om eller när du ev. hade äl denna cykel återstår att se.

  • Anonym (Undrande)

    Tack ???? då bekräftar du det jag logiskt tänkte men ändå blev fundersam över, att det kanske blir nått skumt som händer just när kroppen inte funkar som den brukar ???? Nja jag trodde oxå att det kanske va så då det va så galet mycket första dagarna oxå. Men grav test visade neg. O Gyn sa att ibland får hormonerna bara spelet.. så länge ser bara va tillfälligt o inte återkommande tyckte som det va helt normalt. Försöker hålla koll på ägglossningens mest o så ställde det till det lite i hur jag ska tänka ????

  • Anonym (Hmm...)

    Jag hade mens i 35 år och endast långa blödningar vid m.f så det är inte otroligt att det ändå var det. Kom det runt när mensen skulle komma är det inte säkert hcg hann bli så högt. men det går bara spekulera. Du har egentligen ingen aning om när nästa mens kommer ( om den kommer) utan får vänta och se. Cykeln därefter bör återgå till det vanliga i alla fall.

  • Anonym (Undrande)

    Tack för att du tagit dej tid att svara! Ja nu får jag väl bara se när den behagar dyka upp igen.

  • Anonym (Hmm...)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-05 20:18:36 följande:
    Tack för att du tagit dej tid att svara! Ja nu får jag väl bara se när den behagar dyka upp igen.
    Det är träligt när det krånglar så jag hoppas det löser sig. {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Längre mens, ägglossning?