• Anonym (Isa)

    Kvinnor som behöver längre tid på sig att komma...

    Jag och mitt ex var tillsammans i 8 år, och under dom åren fick jag orgasm två gånger tillsammans med honom(båda två under samma gång)

    Visst njöt jag av sexet men jag "hann" aldrig få orgasm.

    Grejen är den att det tar lång tid för mig att komma.

    Att få lust är inga som helst problem men jag behöver långt förspel och kan bara komma av klitorisstimulans.

    Mitt ex försökte vara tålmodig i början men när jag tog så lång tid på mig så tröttnade han väl...

    Och att han skulle hjälpa mig efter att det gått för honom var inte att tänka på då han alltid somnade på stört.

    De gånger jag kom var en kväll när vi låg i sängen, han låg och läste samtidigt som han smekte mig upp och ner utanpå trosorna, då kom jag två gånger på raken och det ordentligt.

    Han insåg nog inte själv att han var just Där med handen(trodde väl att det var på benet eller nåt)för han såg väldigt förvånad ut när jag plötsligt exploderade bredvid honom!

    Nu när jag är singel så längtar jag ju efter sex men känner mig väldigt osäker...

    Att få höra att det tar för lång tid och nästan höra hur dom suckar skulle döda mitt självförtroende!

    Nu undrar jag, vad tänker ni män om kvinnor som behöver längre tid på sig att komma?

  • Svar på tråden Kvinnor som behöver längre tid på sig att komma...
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Håller med) skrev 2019-12-05 13:07:08 följande:

    Jag håller med om att det blir som en mental spärr att man måste komma, då låser det sig och man kommer inte. Och även om man får orgasm förtas sexet över att man är stressad och bara försöker nå målet, så att säga. Så kunde jag ha det i yngre ålder med pojkvänner, det tog en timme att komma med dom men några minuter att komma själv..oavsett hur lyhörd och envis pojkvännen var. Lite tips: om du får en ny partner, berätta om att du kan känna stress inför att komma och att det tar tid för dig. Ta udden av det hela och skoja lite om det. Testa nya varianter i sängen: tex att du ligger bredvid killen och onanerar dig till orgasm. Eller onanerar framför honom om ni tänder på det. Bara erfarenheten av att få orgasm tillsammans med killen kommer att lätta lite på den dör spärren. Fundera också på vad just DU tänder på extra mycket - om det är fantasier, snuskprat under sex, porr etc. Ta med det i sängen. Ta med en vibrator och använd mot klittan under penetrationssex. Styr takten själv. Peppa dig själv till att njuta och vara ego om han slickar dig. Mycket sitter i huvudet och börjar där! Heja dig!


    Tack! Blir jätte tacksam för såna här tips! :)
  • Anonym (långsam)

    Det finns en bra podd som heter Sex på riktigt - med Marika Smith. Några av avsnitten handlar om kvinnor som har svårt att komma. Bra diskussioner och bra tips.

  • Anonym (Isa)
    Anonym (Man) skrev 2019-12-05 14:17:48 följande:

    En kommentar från en man. Jag känner ingen situationen att kvinnan behöver lång tid, eftersom min fru har svårt att når orgasm. Det lyckas bara vid långa samlag. Det speciella är att hon aldrig har fått orgasm på egen hand. Hon hade tidigare en partner som hon aldrig fick orgasm med de fem år de var tillsammans. Första gången hon kom var hon över 30 och hade en tillfällig partner. När vi började vara tillsammans tog det länge innan hon fick orgasm första gången, men nu händer det ibland. Det är dock en svår balans,eftersom det aldrig har lyckats bara med stimulans av handen, utan bara händer medan samlaget pågår. Jag försöker verkligen göra det så skönt som möjligt för henne, men vill inte heller att det ska vara som en press för henne.


    Anonym (Man) skrev 2019-12-05 14:17:48 följande:

    En kommentar från en man. Jag känner ingen situationen att kvinnan behöver lång tid, eftersom min fru har svårt att når orgasm. Det lyckas bara vid långa samlag. Det speciella är att hon aldrig har fått orgasm på egen hand. Hon hade tidigare en partner som hon aldrig fick orgasm med de fem år de var tillsammans. Första gången hon kom var hon över 30 och hade en tillfällig partner. När vi började vara tillsammans tog det länge innan hon fick orgasm första gången, men nu händer det ibland. Det är dock en svår balans,eftersom det aldrig har lyckats bara med stimulans av handen, utan bara händer medan samlaget pågår. Jag försöker verkligen göra det så skönt som möjligt för henne, men vill inte heller att det ska vara som en press för henne.


    Att du verkligen vill och försöker göra det bra för henne, det tycker jag är fantastiskt!

    Och roligt att höra från en mans perspektiv! :)
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Man) skrev 2019-12-05 14:17:48 följande:

    En kommentar från en man. Jag känner ingen situationen att kvinnan behöver lång tid, eftersom min fru har svårt att når orgasm. Det lyckas bara vid långa samlag. Det speciella är att hon aldrig har fått orgasm på egen hand. Hon hade tidigare en partner som hon aldrig fick orgasm med de fem år de var tillsammans. Första gången hon kom var hon över 30 och hade en tillfällig partner. När vi började vara tillsammans tog det länge innan hon fick orgasm första gången, men nu händer det ibland. Det är dock en svår balans,eftersom det aldrig har lyckats bara med stimulans av handen, utan bara händer medan samlaget pågår. Jag försöker verkligen göra det så skönt som möjligt för henne, men vill inte heller att det ska vara som en press för henne.


    Anonym (Man) skrev 2019-12-05 14:17:48 följande:

    En kommentar från en man. Jag känner ingen situationen att kvinnan behöver lång tid, eftersom min fru har svårt att når orgasm. Det lyckas bara vid långa samlag. Det speciella är att hon aldrig har fått orgasm på egen hand. Hon hade tidigare en partner som hon aldrig fick orgasm med de fem år de var tillsammans. Första gången hon kom var hon över 30 och hade en tillfällig partner. När vi började vara tillsammans tog det länge innan hon fick orgasm första gången, men nu händer det ibland. Det är dock en svår balans,eftersom det aldrig har lyckats bara med stimulans av handen, utan bara händer medan samlaget pågår. Jag försöker verkligen göra det så skönt som möjligt för henne, men vill inte heller att det ska vara som en press för henne.


    Att du verkligen vill och försöker göra det bra för henne, det tycker jag är fantastiskt!

    Och roligt att höra från en mans perspektiv! :)
  • Anonym (Isa)
    Anonym (långsam) skrev 2019-12-05 15:56:55 följande:

    Det finns en bra podd som heter Sex på riktigt - med Marika Smith. Några av avsnitten handlar om kvinnor som har svårt att komma. Bra diskussioner och bra tips.


    Tack, ska kolla upp den! :)
  • Mr K69
    Anonym (Isa) skrev 2019-12-04 20:58:43 följande:

    Jag och mitt ex var tillsammans i 8 år, och under dom åren fick jag orgasm två gånger tillsammans med honom(båda två under samma gång)

    Visst njöt jag av sexet men jag "hann" aldrig få orgasm.

    Grejen är den att det tar lång tid för mig att komma.

    Att få lust är inga som helst problem men jag behöver långt förspel och kan bara komma av klitorisstimulans.

    Mitt ex försökte vara tålmodig i början men när jag tog så lång tid på mig så tröttnade han väl...

    Och att han skulle hjälpa mig efter att det gått för honom var inte att tänka på då han alltid somnade på stört.

    De gånger jag kom var en kväll när vi låg i sängen, han låg och läste samtidigt som han smekte mig upp och ner utanpå trosorna, då kom jag två gånger på raken och det ordentligt.

    Han insåg nog inte själv att han var just Där med handen(trodde väl att det var på benet eller nåt)för han såg väldigt förvånad ut när jag plötsligt exploderade bredvid honom!

    Nu när jag är singel så längtar jag ju efter sex men känner mig väldigt osäker...

    Att få höra att det tar för lång tid och nästan höra hur dom suckar skulle döda mitt självförtroende!

    Nu undrar jag, vad tänker ni män om kvinnor som behöver längre tid på sig att komma?


    Jag, som man, tänker att den man som inte sätter hennes orgasm före sin egen kommer aldrig få ett livslångt bra sexliv oavsett hur lång tid det tar för henne att komma. Men för att lyckas så kan man ju behöva kommunicera med varann och som man inte bara höra utan också lyssna på hur hon vill ha det och fungerar. Grejen är att få henne att somna med ett leende. Lyckas man med det kommer hon (förmodligen) längta till nästa gång.
    Men sedan är ju inte orgasm hela resan, njut av hela vägen ;D
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Bill) skrev 2019-12-05 10:41:47 följande:

    Ja, eftersom dom flesta kvinnor inte kan komma av själva samlaget är den bästa lösningen att mannen tillfredställer kvinnan oralt innan samlaget. Det är en lösning som jag tror många har valt. Den lösningen har funkat för oss i många år. Men det bygger ju på att mannen verkligen tycker om att att slicka och kvinnan njuter av att ta emot. 


    Det är absolut inte den bästa lösningen för alla. Många kommer inte av enbart penetrering men med hjälp av lite extra klitorisstimulans under tiden. För mig hade det varit hely ointressant att få oralsex innan, jag vill komma under själva samlaget och tycker oralsex är rätt menlöst. Finns massor av saker som är betydligt skönare. Många verkar tro att alla kvinnor jublar av glädje över att bli slickade.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Isa) skrev 2019-12-05 16:34:20 följande:

    Att du verkligen vill och försöker göra det bra för henne, det tycker jag är fantastiskt!

    Och roligt att höra från en mans perspektiv! :)


    Jo, men det är ganska svårt. Jag känner mig otillräcklig. Jag har aldrig haft någon annan heller så jag har inte någon erfarenhet att falla tillbaka på
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Man) skrev 2019-12-05 18:06:31 följande:

    Jo, men det är ganska svårt. Jag känner mig otillräcklig. Jag har aldrig haft någon annan heller så jag har inte någon erfarenhet att falla tillbaka på


    Jag tycker förstås att du verkar göra ett ganska bra jobb.

    Om hon har svårt att få orgasm, aldrig fått det i sitt tidigare förhållande men du får henne att komma, även om det inte går varenda gång, så är det ju nånting du gör som är väldigt rätt!

    Speciellt om du inte har någon tidigare erfarenhet.

    Jag kan förstå hur du tänker men hade jag varit din fru så hade jag varit väldigt glad över att träffa någon som verkligen vill och försöker göra sexet bra för mig.

    Och som sagt, du verkar ändå lyckas ganska bra:)
  • Anonym (Lo)

    Jag brukar rida honom och stimulera mig själv samtidigt, med en klick glidmedel. Då får jag maximal stimulans och han lite suboptimal (eftersom han inte kan bestämma vinkeln och takten) och då brukar jag hinna komma. Sedan går jag över till den vinkel han brukar gilla bäst, och då går det vanligtvis ganska snabbt för honom.

  • Anonym (Ola)

    Jag tänker att det är något man får lösa tillsammans när man har sex. Ditt ex verkade ju inget vidare ur den aspekten.

    Det finns ju massor med sätt man kan prova för att kvinnan också ska få orgasm, flera är redan nämnda i tråden. Vi kör oftast varianten med en lång stunds slickande så att hon är en bra bit "på väg", och sedan ett samlag där jag hjälper till med handen. Funkar inte det så slickar jag en stund till efteråt, det har nog aldrig misslyckats hittills.

    Ibland läser man här om kvinnor som "aldrig får orgasm vid sex, men kommer på 3 min när de onanerar". Varför kan man då inte kombinera detta? Det finns ju alla mellanformer där man smeker sig själv eller kör med vibrator, medan mannen hjälper till på lämpligt sätt (stoppar in fingrar, smeker utanpå, suger på brösten eller vad man nu går igång på). Tycker man att det känns pinsamt kan man ha det mörkt eller gömma sig under täcket. Ligga på mage kanske, så kan han komma åt bakifrån?

  • Anonym (Älv)

    Jag behöver mycket tid, oftast funkar det inte alls. Men älskar sex ändå.

    Min man stimulerar min klitoris (enda sättet jag kan komma) tills jag antingen kommer eller avbryter.

  • Anonym (Man)
    Anonym (Älv) skrev 2019-12-06 13:42:37 följande:

    Jag behöver mycket tid, oftast funkar det inte alls. Men älskar sex ändå.

    Min man stimulerar min klitoris (enda sättet jag kan komma) tills jag antingen kommer eller avbryter.


    Min fru säger att det ibland kan vara jätteskönt även om det inte går. Ibland är det frustrerande för henne att missa orgasmen och ibland inte. Hur känns det för dig när du avbryter?
  • RK man

    Antalet orgasmer beror enbart på DIG. Du har kommunicerat dåligt. Orgasmer finns i din hjärna och i dina referensramar. Så sluta med tankeläsning och ge din partner en chans att fatta vad du är och vad du vill.
    Din partner vill att du ska komma. Men kvinnor är ett mysterium.

  • Anonym (nä)
    RK man skrev 2019-12-06 16:23:02 följande:

    Antalet orgasmer beror enbart på DIG. Du har kommunicerat dåligt. Orgasmer finns i din hjärna och i dina referensramar. Så sluta med tankeläsning och ge din partner en chans att fatta vad du är och vad du vill.
    Din partner vill att du ska komma. Men kvinnor är ett mysterium.


    Nej, det finns faktiskt män som skiter i vilket. 
  • Anonym (långsam)
    RK man skrev 2019-12-06 16:23:02 följande:

    Antalet orgasmer beror enbart på DIG. Du har kommunicerat dåligt. Orgasmer finns i din hjärna och i dina referensramar. Så sluta med tankeläsning och ge din partner en chans att fatta vad du är och vad du vill.

    Din partner vill att du ska komma. Men kvinnor är ett mysterium.


    Var läser du det? Jag tycker att ts tydligt förklarar vad hon behöver men hennes ex sket i det.
  • Anonym (Yes)
    Anonym (Isa) skrev 2019-12-05 11:29:01 följande:

    Nej, jag har nog inte svårt att få orgasm men jag behöver tid på mig, som många kvinnor tydligen, och så måste det ju vara rätt stämning också...

    Med min man så märktes det ganska väl att det var något han ville ha "överstökat" och det blev bara stressat vilket gjorde att det inte gick helt enkelt...

    Han körde på grejen att gnugga hårt och fort från början, det funkar inte på mig.

    Vilket nog var anledningen till att jag kunde komma den där gången, han "gnuggade" inte och jag fick tid att bygga upp känslan.


    När jag säger mycket stimulans menar jag såklart inte gnugga hårt och fort direkt.

    Tyvärr har du träffat en man som är urusel i sängen. Se till med nästa man att han smeker och tar i dig på det sättet du vill. Det ansvaret har man faktiskt mot sig själv när det gäller sex. Ha sex som är skönt och ligg inte med folk som är ointresserade av att du ska ha det bra.

    Jag tror inte några män skulle nöja sig med att en tjej gnuggade smärtsamt hårdhänt på deras ollon samtidigt som de slickade henne till orgasm gång efter gång, Plus att tjejen inte testar något nytt när hon fattar att mannen inte njuter av sexet. Det är rätt absurt faktiskt.
  • Anonym (Yes)
    RK man skrev 2019-12-06 16:23:02 följande:

    Antalet orgasmer beror enbart på DIG. Du har kommunicerat dåligt. Orgasmer finns i din hjärna och i dina referensramar. Så sluta med tankeläsning och ge din partner en chans att fatta vad du är och vad du vill.

    Din partner vill att du ska komma. Men kvinnor är ett mysterium.


    Ts partner bryr sig uppenbarligen inte. Men jag håller med om att man alltid har ett eget ansvar. Kvinnor har ofta på tok för låga krav på män och nöjer sig med idioter.
Svar på tråden Kvinnor som behöver längre tid på sig att komma...