• Anonym (Jag oxå)
    Wed 4 Dec 2019 23:06
    1114 visningar
    16 svar
    16
    1114

    Att inte vara kär i sin man?

    Hej jag är i Liknande situation min man är högt uppsatt chef och har genom åren prioriterat karriär väldigt mycket mer än mig. Vi hsr två barn 9 & 13 och nu har jag fått en skjuts i min karriär och börjat se världen Med andra ögon. Frågar mig oxå varför jag varje natt går p lägger mig ensam , varje kväll sitter själv i soffan medan han sitter uppe i sitt rum och kollar på sina serier . Är besviken på vardagen med honom.. utåt sett är vi perfekta paret (båda chefer) med bra ekonomi men han är inte nöjd pga sexbristen o jag är inte nöjd med tråkigheten mellan oss. Vi har haft många djupa kriser som alltid slutar med att vi ändå vill prova igen men nu vet jsg Inte ... varför skulle det bli bättre helt plötsligt ? Samtidigt är det svårt med barn och eventuell separation ... så svårt !! Vet vad du känner ..

  • Anonym (Jag oxå)
    Thu 5 Dec 2019 14:17
    #9
    Anonym (Frufunderare) skrev 2019-12-05 12:11:05 följande:

    Detta inlägg hade jag kunnat skriva. Precis på pricken hur det är! 

    Även om det är tragiskt så känns det skönt (förlåt om jag säger det) att jag inte är ensam om att ha det så, då jag många runomkring som alltid verkar ha det så bra. Men jag vet att det inte alls behöver vara så egentligen.

    Jag tänker emellanåt också om det bara är jag som kräver för mycket... Det kanske är såhär det ska vara? Men någonstans inom mig känner jag ändå att jag borde få vara lyckligare, gladare och ha mycket roligare och mer kärleksfullt än såhär.

    Jag hoppas du också får det!


    Hej ???? det är som du säger lite skönt att det finns fler som förstår vad man menar . Ja ibland tycker jag oxå att jag kanske kräver för mycket varför kan jag inte bara vara nöjd ?? Men det kväver mig den hör känslan av tråkig stämning hemma ... samtidigt som jag vet att han är missnöjd med vårt sexliv !! Då blir det även lite agg mot honom . Jag är en utåtriktad person med ett stort nätverk runt mig och väldigt omtyckt ( utan att låta kaxig) och det är knäckande för mig att hemma så har jag ingen annan glädje än mina barn och mitt hus .. min man ? Vi är på olika våglängd känns det som !! Samtidigt är jag livrädd att bryta upp familjen o barnens trygghet .. har du oxå barn ? Känns tröstlöst ..
  • Anonym (Jag oxå)
    Thu 5 Dec 2019 14:18
    #10

    Jag vet inte var Alla frågetecken kom ifrån !

  • Anonym (Jag oxå)
    Thu 5 Dec 2019 16:35
    #12

    Samma här! Det är jag som är den nätverkande typen hos oss alla vänner vi har är från min sida och min familj är mycket närmare än hans sida... vi har väldigt lika situation du och jag såhär långt kan jag säga.. jag blev medlem igår bara här på FL och kände igen mig i din tråd direkt. Men hur gamla är era barn ? Jag är äldre än dig (43) känns oxå tungt att bli singel då ... efter så många år tillsammans. Vad tusan gör man, vad är rätt , kommer ett nånsin till mig ??

  • Anonym (Jag oxå)
    Thu 5 Dec 2019 17:51
    #14

    Våra är 9 och 13 så lite större! Vi har faktiskt redan pratat om att det kanske är så att vi ska separera för att se om dt kanske ger något svar . Men just nu tar vi inga beslut för vi har varit i en stor kris avseende vårt ena barn oxh det har omöjligt skilt oss ännu mer åt ä, tycker oxå det är märkligt att vi inte kan stötta varandra i en sån tung situation . Eller jag känner inget stöd hos honom utan får gå och prata av mig hos psykologen. (Hans sätt att hantera det är att avskärma sig och jobba extra) Har ni pratat om separation?

Svar på tråden Att inte vara kär i sin man?