• Anonym (ts)

    Personer som blir offentligt utfrågade, vad är det med dem?

    Ni vet när t ex politiker, företagare eller myndighetspersoner fuskat, gjort bort sig eller liknande, så blir de ibland utfrågade om varför de gjort såhär, vad de har att säga om saken. 

    Jag undrar bara varför alla, exakt alla, reagerar på samma efterblivna sätt. För det första har jag aldrig någonsin hört någon erkänna och be om ursäkt, det är inte ens tänkbart. Det ska alltid skyllas på andra trots att de frågas ut just för att de är ansvariga, eller ''det där kände jag inte till, faktiskt'', eller ''jag kan inte kommentera detta fall''. Får de något ''bevispapper'' som de ska läsa igenom så blir de otroligt obekväma och nästan slänger ifrån sig pappret. De blir stirriga, börjar stappla på orden, upprepar ofta en ''förprogrammerad'' mening oavsett vad för fråga som ställs, om och om igen. 

    Fattar de inte hur pinsamma de är? Tror de på riktigt att man skulle tro på det som de säger? Varför kan ingen bara rakt av säga att den gjorde fel och kanske be om ursäkt? Jag tror att det skulle framstå som väldigt hedervärt, jag skulle i alla fall få mer respekt för en sådan person.

    Vad tycker ni andra om detta beteende?  

  • Svar på tråden Personer som blir offentligt utfrågade, vad är det med dem?
  • Anonym (***)

    Visst är det så. Och alla politiker som sprider rasistisk smörja och blir påkomna. Nä, det måste vara någon som hackat deras dator. Så j-a patetiskt.

Svar på tråden Personer som blir offentligt utfrågade, vad är det med dem?