• Anonym (Horan)

    Många horor är offerkoftor?

    Hej!

    Det här ämnet vill jag diskutera på en seriös och saklig nivå och inget trams tack.

    Jag har tänkt mycket på det här med kvinnor som prostituerar sig bara för att få pengar och sedan klagar "ååh de är så synd om mig, Det är samhällets fel, ingen hjälper mig, jag blev utsatt för övergrepp, det är enbart männens fel etc etc" 

    är jag ensam eller finns här fler här som tycker att de har så stora offerkoftor på sig att de skulle till och med kunna tälta i dom?

    Varför tar dom bara inte och skaffar sig ett vanligt jobb som resten av oss? - är de för att dom då inte kommer kunna ha råd med den där gucci väskan om dom jobbar som städare t.ex.?

  • Svar på tråden Många horor är offerkoftor?
  • klyban

    Glömmer du av trafficking???
    Och hot, skador och död?


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Erik)

    OK, du vill vara seriös. Då kan du börja med att bevisa att det faktiskt är så, att horor klagar så mycket. Om du inte har en trovärdig källa, så är det ju bara dina åsikter/fördomar vi ska sitta och diskutera.

  • Anonym (ert)
    Anonym (Horan) skrev 2019-12-05 20:31:41 följande:

    Hej!

    Det här ämnet vill jag diskutera på en seriös och saklig nivå och inget trams tack.

    Jag har tänkt mycket på det här med kvinnor som prostituerar sig bara för att få pengar och sedan klagar "ååh de är så synd om mig, Det är samhällets fel, ingen hjälper mig, jag blev utsatt för övergrepp, det är enbart männens fel etc etc" 

    är jag ensam eller finns här fler här som tycker att de har så stora offerkoftor på sig att de skulle till och med kunna tälta i dom?

    Varför tar dom bara inte och skaffar sig ett vanligt jobb som resten av oss? - är de för att dom då inte kommer kunna ha råd med den där gucci väskan om dom jobbar som städare t.ex.?


    Du måste skoja med oss när du skriver att du vill ha en seriös nivå - ditt inlägg är oseriöst, konstigt och kan bara ses som ett raljerande försök att få igång drevet 
  • Anonym (Horan)
    klyban skrev 2019-12-05 20:33:12 följande:

    Glömmer du av trafficking???
    Och hot, skador och död?


    det står klart och tydligt i texten att jag vill diskutera dom horor som gör det enbart för pengar - trafficking är en helt annan sak.
    Anonym (Erik) skrev 2019-12-05 20:35:46 följande:

    OK, du vill vara seriös. Då kan du börja med att bevisa att det faktiskt är så, att horor klagar så mycket. Om du inte har en trovärdig källa, så är det ju bara dina åsikter/fördomar vi ska sitta och diskutera.


    Gå in på valfri instagram sida och se själv hur många av dom som gör det enbart för egen ekonomisk vinning sitter där och gråter - t.ex. #prostituerad_less eller #gardet

  • Anonym (Horan)
    Anonym (ert) skrev 2019-12-05 20:38:56 följande:
    Du måste skoja med oss när du skriver att du vill ha en seriös nivå - ditt inlägg är oseriöst, konstigt och kan bara ses som ett raljerande försök att få igång drevet 
    Nej. jag är full seriös när jag tycker att de som gör det enbart för ekonomisk vinning och sedan klagar på allt och alla är största offerkoftorna i hela sverige.
  • Anonym (Erik)
    Anonym (Horan) skrev 2019-12-05 20:41:27 följande:
    det står klart och tydligt i texten att jag vill diskutera dom horor som gör det enbart för pengar - trafficking är en helt annan sak.
    Anonym (Erik) skrev 2019-12-05 20:35:46 följande:

    OK, du vill vara seriös. Då kan du börja med att bevisa att det faktiskt är så, att horor klagar så mycket. Om du inte har en trovärdig källa, så är det ju bara dina åsikter/fördomar vi ska sitta och diskutera.


    Gå in på valfri instagram sida och se själv hur många av dom som gör det enbart för egen ekonomisk vinning sitter där och gråter - t.ex. #prostituerad_less eller #gardet

    Du kan alltså inte backa upp ditt påstående. OK, då vet vi det. 

    Själv tror jag inte att horor gnäller mer på sitt jobb än andra yrkesgrupper. 
  • Anonym (Horan)
    Anonym (Erik) skrev 2019-12-05 20:46:00 följande:
    Du kan alltså inte backa upp ditt påstående. OK, då vet vi det. 

    Själv tror jag inte att horor gnäller mer på sitt jobb än andra yrkesgrupper. 
    du klarar alltså inte av att gå in på instagramsidan och kolla upp själv. OK, då vet vi det.
  • klyban
    Anonym (Horan) skrev 2019-12-05 20:41:27 följande:
    det står klart och tydligt i texten att jag vill diskutera dom horor som gör det enbart för pengar - trafficking är en helt annan sak.

    Gå in på valfri instagram sida och se själv hur många av dom som gör det enbart för egen ekonomisk vinning sitter där och gråter - t.ex. #prostituerad_less eller #gardet

    Dom är inte exkluderade ifrån detta.
    Och frilansar man så kan riskerna öka.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Horan)
    klyban skrev 2019-12-05 20:48:15 följande:

    Dom är inte exkluderade ifrån detta.
    Och frilansar man så kan riskerna öka.


    jo, ifrån mitt påstående att just dom är offerkoftor så är dom exkluderade.
  • Anonym (Ej svart eller vitt)

    Jag tror de flesta håller med om att det är fel att tvinga in kvinnor i prostitution, och trafficking och så. 

    Men sen finns det ju tjejer som gör det för att dryga ut studentkassan lite, som annonserar på internet och så. 

    Så man måste inse att alla horors livsöden är inte likadana. 

    Sen är jag av den åsikten att de som är offer har även de ett ansvar att göra allt de kan för att ta sig ur sin situation. Man kan inte skylla allt på samhället, även om jag självklart också tycker att man bör hjälpa någon man ser far illa. 

Svar på tråden Många horor är offerkoftor?