• Anonym (Maja)

    Vad ska ni köpa till barnen i julklapp?

    Är nyfiken på vad ni kommer köpa till era barn samt ungefär vad det kommer kosta. Ålder på barnen är så klart också relevant. Man kanske kan få några bra tips... Så här ser min plan ut just nu...

    Kille 12 år
    Morgonrock 400 kr
    Trådlöst headset 799 kr
    Högtalare 1499 kr
    Tröjor 150 kr
    Basketboll 800 kr

    Tjej 15 år
    Tröjor 150 kr
    Datorhögtalare 999 kr
    Kläder X kr (hon har önskat mycket kläder och vet inte riktigt än vad det blir)

    Sen lutar det åt ett gemensamt Nintendo Switch med ett par spel. Landar väl på 4500-5000 kr totalt för det.

  • Svar på tråden Vad ska ni köpa till barnen i julklapp?
  • isolande

    Min dotter 8 år:

    Bok
    Målarset från Panduro
    Armbandsur
    Schleish stall
    korsordsbok

    Sonen 6 år:

    Spel till nintendo switch
    Armbandsur
    Pysselset
    Bok
    korsordsbok
    ett lego

  • syntharen

    Pojke 9,5 år:

    JoyCons till Nintendo Switch 799?

    Tröja 125kr

    Strumpor 79kr

    Ratt till Switch 199

    Bok 125

    Kalle Anka pocket ?

    Pojke 3 år:

    Leksaks kran 399kr

    Tröja 99kr

    Tröja 99kr

    Bok 119kr

    Ett set med små bilar 75kr

    Flicka 11 mån:

    Leksaker som pojkarna hade när dom var 1 år ca

    Klänning 149 kr

    Leksaks Ipad 125kr

    Bok 99kr

    Kläderna är nåt dom skulle fått ändå men vi tycker det är kul med julklappar i vår familj så kläder blir lite mer att öppna. Äldsta pojken får nog lite dyrare presenter just nu men det får säkert dom andra två när dom är i samma ålder.

  • Anonym (Myran)

    3årig tjej

    Pussel 5kr (köpt på loppis)

    Pusselbok 49kr

    5åring pojke

    Trollerilåda 5kr (köpt på loppis)

    Spel 15kr (köpt på loppis)

    25 december åker vi på 3 månaders semester därav får de få saker då de inte kommer hinna använda en massa grejer. Har överraskningar de kommer få på flyget som tar 10h.

  • Anonym (Stora barn!)

    Nu har jag rätt stora barn, äldsta 27, yngsta 16 och vi har faktiskt slutat med julklappar, tycker julen är helt överskattad och man byter i princip bara pengar med varandra, hysteri utan dess like och många som tyvärr även skuldsätter sig pga tvång att köpa en massa julklappar. Har 2 barnbarn och det får 1 sak var av oss, i år blir det en dockvagn till 2 och 1/2 åringen. Till lillen på 6 månader är det inte bestämt ännu, sedan har vi vuxna endast ett julklappsspel. För oss är vikten att umgås viktigtare än julklappar.

  • Jemp

    Har en på 4 och en 1.5

    De får några hemgjorda (handarbete) saker var och några köpe. Några hundra per barn brukar det bli än så länge.

    Utklädningskläder till ena. Leksaksbil, pyssel och lera är aktuellt till den andra.

  • cleoeme

    Barn 5 år

    - Leksakskök

    - Lego

    - NERF gun

    - Docka som man byter blöja och kläder på

    - En egen mugg

    - Måla dina egna krukor-set

    - Stor pyssellåda

    - Walkie-talkie

  • Anonym (Abc)

    7 år

    Ny cykel

    2 spel

    Skidglasögon

    Badrock

    11 år

    Nya skidor

    Skidglasögon

    Sommarläger

    Badrock

    En bok

    Brukar köpa skidor och cyklar begagnat, om de får nytt är det till julklapp och födelsedag. Försöker hålla ned både kostnader och antal klappar och bara köpa sådant som verkligen används.

    Är inte ekonomi som styr, både jag och min man är höginkomsttagare, utan vad vi tycker är vettigt.

  • Anonym (Abc)
    Anonym (Abc) skrev 2019-12-07 08:18:09 följande:

    7 år

    Ny cykel

    2 spel

    Skidglasögon

    Badrock

    11 år

    Nya skidor

    Skidglasögon

    Sommarläger

    Badrock

    En bok

    Brukar köpa skidor och cyklar begagnat, om de får nytt är det till julklapp och födelsedag. Försöker hålla ned både kostnader och antal klappar och bara köpa sådant som verkligen används.

    Är inte ekonomi som styr, både jag och min man är höginkomsttagare, utan vad vi tycker är vettigt.


    Kan tillägga att de får en klapp var av mormor /morfar och farmor /farfar så totalt ca 8 paket.
  • Anonym (Tomtemor)

    2 tonåringar

    -weekendresa till storstad med shoppingpengar

    -högtalare

    -träningskläder

    -träningsredskap

    -fotbollar

    -lite märkeskläder

    -spel

    -smink

    -saker till rummet

    -handväska (sån lite dyrare som tar tid att spara till med endast 250 kr i månadspeng)

    -ansiktsbehandling

    -årskort på skidanläggning

    Om vi inte räknar in resan så landar vi på ca 15000. Och allt det här är saker som dom skulle få ändå, lite mer utspritt över säsongen kanske men vi väljer att komprimera det lite nu.

  • LoveRain

    Fina presenter!

    Tänker att det kanske vore vettigare att ge en högre månadspeng så de själva får spara till det de vill ha? Inget fel i att vilja ge dina barn generösa presenter men vore en fin gåva att lära dem om ekonomi också :)

Svar på tråden Vad ska ni köpa till barnen i julklapp?