• temp0rary

    Svårt att andas genom näsan. Näsväggsskiljefel? Nån som opererat för det? Deviated septum.

    Tja. Jag har svårt att andas genom näsan tycker jag... Den har växt fel så ena näsborren är svår att andas genom... Jag gjorde ett litet ingrepp för några dagar sedan där dom körde nån nål in i näsan och brände eller något sånt. Skulle minska det trånga några millimeter sa dom. Känns lite... Snuvig och snorig nu och får läka, men känner lite skillnad. Inte mycket...

    Nån som opererat sig för detta? Vilken typ av operation var det? Vad kan man mer göra? Skölja näsan och använda näs plåster kanske? Vill mest kunna andas bra som genom munnen ungefär... Ska kännas lättare att få luft än nu tycker jag mest...

    Berätta om ni har erfarenheter! Tack

  • Svar på tråden Svårt att andas genom näsan. Näsväggsskiljefel? Nån som opererat för det? Deviated septum.
  • temp0rary

    Jag har inte pratat med dom så mycket.. Mer än att dom ville testa detta ingrepp först det lilla, men om det inte blir bättre kan man göra ett lite större ingrepp och rätta till nässkiljeväggen..

    Sen skulle det bli lättare att andas. Dom sa att det kan ta tid att läka efter detta lilla ingrepp iof och att jag kan märka skillnaden senare när det läkt och inte är svullet och annat.

    Men om jag sen väljer lite större ingrepp är jag intresserad av om det är nån biverkning andra haft efter det. Mest det jag undrar över. Jag måste ha ramlat och slagit i näsan nångång i livet och den måste ha växt lite fel inombords antar jag.. Tack.

Svar på tråden Svårt att andas genom näsan. Näsväggsskiljefel? Nån som opererat för det? Deviated septum.