• Anonym (Kdkd)

    Vad har ni för temp efter träning?

    Blir knäpp på det här. Har nästan ständigt förhöjd temp. Efter träning kan jag ha 39. Alla säger olika, vissa läkare säger det kan vara så. Andra säeer det inte ska vara så.

    Så därför undrar jag hur de tär för er? Får ni med temp ökning efter träning?

    Vore snällt om någon velat svara på det. För jag, vågar knappt träna annars.

  • Svar på tråden Vad har ni för temp efter träning?
  • Anonym (Kdkd)
    Långbenopluto skrev 2019-12-06 17:20:48 följande:

    Det är inte normalt med feber efter träning. Och 39 är feber.


    Nej jag tycker med det är jättekonstigt. För feber får man väl inte bara för man är varm själv. Kroppen ska väl ändå kunna reglera det liksom. Men alla säger så olika.
  • Anonym (mumin)

    Om du struntar i temperaturen. Känner du dig febrig efter en träning? Hur länge håller den känslan i sig? Någon timme? Flera dagar?

  • Anonym (Kdkd)
    Anonym (mumin) skrev 2019-12-06 21:00:56 följande:

    Om du struntar i temperaturen. Känner du dig febrig efter en träning? Hur länge håller den känslan i sig? Någon timme? Flera dagar?


    Ja det gör jag, blir helt yr och kan knappt stå upp. Helt förstörd. Ser suddigt med. Blir varm och fryser samtidigt. Det är så i ca 1 timme, sen är det bra igen.
  • Anonym (A)
    Långbenopluto skrev 2019-12-06 17:20:48 följande:
    Det är inte normalt med feber efter träning. Och 39 är feber.
    Håller med
  • Anonym (mumin)

    Hur mäter du temperaturen? Tror du ska mäta i ändtarmen för att få den bästa estimeringen i samband med träning.

  • Anonym (Kdkd)
    Anonym (mumin) skrev 2019-12-07 19:30:08 följande:

    Hur mäter du temperaturen? Tror du ska mäta i ändtarmen för att få den bästa estimeringen i samband med träning.


    Det gör jag med
  • Anonym (mumin)
    Anonym (Kdkd) skrev 2019-12-07 19:35:35 följande:

    Det gör jag med


    Vad har du för temperatur på morgonen när du vaknar? Innan träning? Precis efter? En timme efter?
  • Anonym (Bee)
    Anonym (Kdkd) skrev 2019-12-06 14:48:33 följande:

    Blir knäpp på det här. Har nästan ständigt förhöjd temp. Efter träning kan jag ha 39. Alla säger olika, vissa läkare säger det kan vara så. Andra säeer det inte ska vara så.

    Så därför undrar jag hur de tär för er? Får ni med temp ökning efter träning?

    Vore snällt om någon velat svara på det. För jag, vågar knappt träna annars.


    Det är normalt att kroppstemperaturen höjs när man rör sig så länge den inte blir för hög och regleras ner igen sedan. Sen låter iof 39 lite högt men har du inte mätt i ändtarmen så har du mätt hudens temperatur och inte din kroppstemperatur. Och det är ju genom huden som kroppen för ut överskottsvärmen som skapas när man rör sig.
  • Anonym (Kdkd)
    Anonym (mumin) skrev 2019-12-07 19:37:34 följande:

    Vad har du för temperatur på morgonen när du vaknar? Innan träning? Precis efter? En timme efter?


    36, 8. Precis efter är den på 39. En timme efter kanske 37,6 så den går ju ned efteråt men jag fattar inte varför den hoppar upp på 39, trots jag tog Alvedon innan.
Svar på tråden Vad har ni för temp efter träning?