• Litehärochdär

    ALS

    Har fått höra från en väninna att hennes man har als. Jag får absolut inte berätta för någon. Inte ens min man. Känner mej så orolig och upprörd inombords :(. Min väninna säger att det är upp till hennes man när och hur han vill berätta. Jag har vetat ungefär 4 veckor nu. Grejen är att jag mötte hennes man 2 dagar efter att jag fick veta och han såg inte ut att må bra. Hans gång va lite svajande och han såg mager ut. Jag sa ingemting förstås men det låter som om han redan blivit mycket sämre och om jag träffar honom igen vet jag inte hur jag ska bete mej. Vad säger man? Jag hoppas på ett sätt att det blir min man som träffar på honom först och att min väninnas man berättar för honom men det är inte så troligt. Min väninna säger att dom fortfarande hoppas på en " "återvändning" men jag vet inte hur mycket det är att hoppas på. Han har svårt att göra saker med händerna och har förlorat känsel i en del av tungan och har ont i knäna, så vitt jag förstår. Om någon här har erfarenhet av als skulle jag vara tacksam om jag fick veta så mycket som möjligt om det!

  • Svar på tråden ALS
  • FtS70

    Ja, du, det är en obehaglig sjukdom. Nervcellerna som styr viljemässiga rörelser bryts ner gradvis och ens vårdbehov blir fort stort. Medianöverlevnad ligger på tre-fyra år och ingen bot finns. Det forskas dock mycket och säkert kommer det att komma nya bromsmediciner din väninnas man kan ta.

  • FruChristinA

    Jag har läst om att människor som fått als-diagnos, har bytt ut sina amalgamfyllningar i tänderna och sedan blivit bra och levt många år därefter! Så kolla om det finns amalgamfyllningar, läs på tf.nu , det ska utföras med cleanuppsug mm försiktighetsåtgärder. Även att starta med vitaminer och mineraler innan är superviktigt, läs om detta på tf.nu också! KAN vara en väg tillbaka till livet!

  • klenben
    FruChristinA skrev 2019-12-07 22:51:18 följande:

    Jag har läst om att människor som fått als-diagnos, har bytt ut sina amalgamfyllningar i tänderna och sedan blivit bra och levt många år därefter! Så kolla om det finns amalgamfyllningar, läs på tf.nu , det ska utföras med cleanuppsug mm försiktighetsåtgärder. Även att starta med vitaminer och mineraler innan är superviktigt, läs om detta på tf.nu också! KAN vara en väg tillbaka till livet!


    ALS kan inte botas, punkt.

    Till TS:

    Läs Ulla-Carin Lindquists bok ?Ro utan åror?, är egentligen det enda bra tips jag kan ge dig.
  • Cheescake
    FruChristinA skrev 2019-12-07 22:51:18 följande:

    Jag har läst om att människor som fått als-diagnos, har bytt ut sina amalgamfyllningar i tänderna och sedan blivit bra och levt många år därefter! Så kolla om det finns amalgamfyllningar, läs på tf.nu , det ska utföras med cleanuppsug mm försiktighetsåtgärder. Även att starta med vitaminer och mineraler innan är superviktigt, läs om detta på tf.nu också! KAN vara en väg tillbaka till livet!


    Blir de bra efter att de tagit bort sina amalganfyllningar så har de inte haft ALS, utan fått en felaktig ALS diagnos. ALS kan inte botas utan bara lindras.
  • Litehärochdär
    klenben skrev 2019-12-07 23:25:21 följande:

    ALS kan inte botas, punkt.

    Till TS:

    Läs Ulla-Carin Lindquists bok ?Ro utan åror?, är egentligen det enda bra tips jag kan ge dig.


    Tack ,ska kolla upp det. Min väninna säger att en man i usa har precis blivit "no 44th als reversal" men det verkar inte finnas mycket av gemensamma nämnare av vad som gjort att dom blivit bättre...
Svar på tråden ALS