• Anonym (Mindreader)

    Om någon inte vill träffa er längre

    Om någon ni börjat dejta slutar höra av sig eller drar sig undan på konstiga sätt utan att berätta varför? Skulle ni då vilja veta anledningarna, t e x varför personen slutat vara attraherad eller tappat intresset? Eller är ni okej med att bara låta saker rinna ut? Låt säga att ni verkligen gillade personen och trodde det var ömsesidigt?

  • Svar på tråden Om någon inte vill träffa er längre
  • Anonym (.)

    Klart man vill veta. Är själv i en liknande situation.

  • Anonym (Mindreader)
    Anonym (.) skrev 2019-12-07 22:57:31 följande:

    Klart man vill veta. Är själv i en liknande situation.


    Är inte risken att  man bara blir knäckt och får sämre självförtroende? Det är ju ändå bara en annan persons åsikt liksom, dessutom inget den kan styra över nämnvärt. Kärlek handlar ju mycket om kemi man inte kan kontrollera ändå.

    Min erfarenhet säger mig att inte många vill berätta? Vad är din och varför vill du veta?
  • Anonym (Men)
    Anonym (Mindreader) skrev 2019-12-07 23:18:22 följande:
    Är inte risken att  man bara blir knäckt och får sämre självförtroende? Det är ju ändå bara en annan persons åsikt liksom, dessutom inget den kan styra över nämnvärt. Kärlek handlar ju mycket om kemi man inte kan kontrollera ändå.

    Min erfarenhet säger mig att inte många vill berätta? Vad är din och varför vill du veta?
    Men man säger ju inte något elakt som kan såra, utan bara att man inte vill ses mer och någon allmän icke-sårande förklaring. Klart att man vill veta.
  • MammAmma

    Nope. Bryr mig inte om varför, vill dock gärna bli informerad om att intresse inte längre finns, så man får ett definitivt avslut. Varför är ointressant däremot och jag skulle inte ens fråga.

  • Anonym (Mindreader)
    Anonym (Men) skrev 2019-12-07 23:23:34 följande:
    Men man säger ju inte något elakt som kan såra, utan bara att man inte vill ses mer och någon allmän icke-sårande förklaring. Klart att man vill veta.
    Ja men hur stor är sannolikheten då att man får reda på sanningen?  Risken är ju att man får nån lam ursäkt man inte blir ett dugg klokare på.
  • Anonym (Men)
    Anonym (Mindreader) skrev 2019-12-07 23:29:44 följande:
    Ja men hur stor är sannolikheten då att man får reda på sanningen?  Risken är ju att man får nån lam ursäkt man inte blir ett dugg klokare på.
    Den fullständiga sanningen är inte så viktig, däremot är det viktigt att vara tydlig med att man inte vill ses. Det är ju liksom två saker du frågar. Ska man vara superärlig eller låta det rinna ut i sanden? Jag tycker att man ska vara ärlig med att man inte vill ses, men inte såra någon genom att vara onödigt ärlig.
  • Anonym (A)
    Anonym (Men) skrev 2019-12-07 23:37:16 följande:
    Den fullständiga sanningen är inte så viktig, däremot är det viktigt att vara tydlig med att man inte vill ses. Det är ju liksom två saker du frågar. Ska man vara superärlig eller låta det rinna ut i sanden? Jag tycker att man ska vara ärlig med att man inte vill ses, men inte såra någon genom att vara onödigt ärlig.
    Håller med
  • Shameless
    Anonym (Mindreader) skrev 2019-12-07 22:53:50 följande:

    Om någon ni börjat dejta slutar höra av sig eller drar sig undan på konstiga sätt utan att berätta varför? Skulle ni då vilja veta anledningarna, t e x varför personen slutat vara attraherad eller tappat intresset? Eller är ni okej med att bara låta saker rinna ut? Låt säga att ni verkligen gillade personen och trodde det var ömsesidigt?


    Ja, om jag gillar personen riktigt mycket så skulle jag gärna vilja veta varför. Då får man ju ett ordentligt 'avslut' istället för att stå där som ett frågetecken och undra på vad fan som hände. Men det förutsätter ju ett ärligt svar. Annars kan det lika gärna kvitta. Dejtade en tjej för en månad sedan som jag gillade riktigt mycket, hon sa att det var ömsesidigt men en dag sa hon att hon inte var redo att inleda något seriöst då hon bara varit singel i ett par månader och hade det tufft psykiskt pga sitt ex och var inte trygg nog i sig själv för att kunna ha ett förhållande. Gick sedan ett par veckor sedan såg på Facebook att hon hade inlett ett förhållande med en snubbe. Det sved ordentligt i hjärtat. Istället för att ljuga mig i ansiktet så hade jag hellre föredragit sanningen eller att hon slutat höra av sig rakt av.
Svar på tråden Om någon inte vill träffa er längre