• Anonym (Sara)
    Sat 7 Dec 2019 23:47
    1959 visningar
    27 svar
    27
    1959

    Han jag är kär i raggar på min kompis och hon är intresserad

    Jag har träffat en kille sedan i somras. De första fyra veckorna träffades vi intensivt och vi hördes hela dagarna. Efter det svalnade det lite från hans sida, men vi hördes ändå och träffades då och då. Under hösten mer sällan men vi har ändå träffats ett par gånger.

    Jag har blivit kär i denna kille men han känner inte samma sak. Det har han sagt sedan två månader tillbaka.

    Två veckor efter att vi sågs sist var jag och min kompis ut och vi träffade på denna kille ute. Min kompis är väldigt flirtig. Han fixar skjuts och vi ska alla få åka med hem till var och en. De skjutsar hem mig först. Dagen efter får jag veta att han försökt få med min kompis hem. Hon sa nej med motiveringen att vi haft nåt. Han har även kontaktat henne på sociala medier efteråt.

    Jag blir jätteledsen och besviken på honom men känner att nu måste jag försöka gå vidare då han visat exakt var han står känslomässigt mot mig. Men sen kläcker min kompis ur sog att hon känner ett intresse för honom, att hon kände kemi och att de kollat in varandra tidigare också.

    Nu sitter jag här med en klump i magen. Jag är livrädd att min kompis ska svika mig, är supersvartsjuk på henne, vilket också känns konstigt. Om jag ser att båda är aktiva på messenger tex. Så tänker jag att de skriver tilö varandra, trots att hon sagt att de inte ska ha kontakt. Pallar inte mer alltså, så sjukt jobbig situation. Vill bara nollställa mig, inte ha några känslor och gå vidare.

  • Svar på tråden Han jag är kär i raggar på min kompis och hon är intresserad
  • Sat 7 Dec 2019 23:58
    #1
    +2

    Lätt att låta lite krass, men det är ju sådär livet ser ut. Händer hela tiden. Inget unikt alls.
    Anledningen till att jag reflekterar så, är för att det är lätt att sådana där saker växer en över huvudet. De blir skitstora och man tycker det är det mest speciella i världen.
    Men det bästa sättet att hantera det, är ofta att andas lite och inse att sådant händer. Även polare man tyckt sig kunna lite på, glider i väg och man känner sig sviken.
    Och det ÄR så klart jobbigt, men mitt tips är att inte göra det större än vad det faktiskt är. Lätt sagt, men svårt gjort.
    Lycka till!

  • Anonym (Sara) Trådstartaren
    Sun 8 Dec 2019 00:05
    #2
    Tukt skrev 2019-12-07 23:58:50 följande:

    Lätt att låta lite krass, men det är ju sådär livet ser ut. Händer hela tiden. Inget unikt alls.

    Anledningen till att jag reflekterar så, är för att det är lätt att sådana där saker växer en över huvudet. De blir skitstora och man tycker det är det mest speciella i världen.

    Men det bästa sättet att hantera det, är ofta att andas lite och inse att sådant händer. Även polare man tyckt sig kunna lite på, glider i väg och man känner sig sviken.

    Och det ÄR så klart jobbigt, men mitt tips är att inte göra det större än vad det faktiskt är. Lätt sagt, men svårt gjort.

    Lycka till!


    Ja alltså jag kan inte styra över situationen. Om min polare har kontakt med honom sviker hon mig, men samtidigt är det ett aktivt val av henne. Jag kommer dock ha svårt att bli arg en längre period, ledsen och sviken absolut, men hag förlåter ju allt.. vill inte förlora henne och just nu är känslan att hon är sur på mig för att jag stoppar hennne att träffa denna kille.
  • Sun 8 Dec 2019 00:52
    #3
    -1

    Bästa vänner växer inte på träd. Det gör däremot kärleken, den kommer och går.

    Hon skulle ha frågat dig. Är det okey gör dig om jag träffar honom. Svara du nej, så skulle hon ha valt fin vänskap.

    Väljer hon kärleken så förlorar hon dig!

    Stå på dig....Tydligen var hon inte den du trodde.

  • Anonym (Man äger inte kärlek­)
    Sun 8 Dec 2019 01:47
    #4
    +2
    Lione81 skrev 2019-12-08 00:52:24 följande:

    Bästa vänner växer inte på träd. Det gör däremot kärleken, den kommer och går.

    Hon skulle ha frågat dig. Är det okey gör dig om jag träffar honom. Svara du nej, så skulle hon ha valt fin vänskap.

    Väljer hon kärleken så förlorar hon dig!

    Stå på dig....Tydligen var hon inte den du trodde.


    Men sluta.. Varför skulle hon ha frågat om lov?

    Människor är ingen egendom.. Man kan liksom inte paxa folk.. Han känner inte samma sak som du.. Men din kompis och han kanske kan bli lyckliga!

    Ja jag förstår att det är sjukt jobbigt att vara olyckligt kär.. Men måste din olycka stå ivägen för någon annans lycka.. Tänk om det hade vart du.. I din kompis situation.. Hur hade du gjort då?

    Försök att se bortom din svartsjuka.. Prata med din kompis, berätta att du tycker att det är jobbigt.. Men låt inte din dåliga egenskap stå ivägen för deras lycka.. Va inte så självisk!
  • Anonym (Släpp­)
    Sun 8 Dec 2019 07:52
    #5
    +1

    Omg han är inte intresserad. Du har ingen talan om vem han träffar. Och samma med henne. Du bestämmer inte över någon av dom.

  • Anonym (lugn)
    Sun 8 Dec 2019 08:03
    #6

    Jag gissar att ni inte är så gamla? Man lär sig av sådana här situationer och det blir inte lika jobbigt sen. 
    Men det är så att ni var inte ihop, då får man göra vad man vill. Tycker nog killen var plump som åker med er två och sekunden du lämnat bilen försöker han få med kompisen hem, så det är det jag kan tycka var klumpigt av honom (han kunde ha ringt henne dagen efter eller så, och frågat om hon ville ses - inte så uppenbart försöka få med någon hem för sex). Du kan dock inte vara sur på din kompis - hon sa ju nej!
    Sedan har hon berättat att hon är  intresserad- precis i den ordningen man önskar att folk ska göra , eller hur?

    Så jag anser att din kompis försökt bete sig schysst mot dig, hur skulle hon bättre ha gjort det?
    Vad som eventuell händer mellan dem sen, det vet ingen än, kanske blir det inget alls, men oavsett så ska du vara glad att din kompis berättat för dig. Hon är inte skyldig dig att inte ha kontakt med honom. 

  • Sun 8 Dec 2019 09:36
    #7
    Anonym (Sara) skrev 2019-12-08 00:05:13 följande:
    Ja alltså jag kan inte styra över situationen. Om min polare har kontakt med honom sviker hon mig, men samtidigt är det ett aktivt val av henne. Jag kommer dock ha svårt att bli arg en längre period, ledsen och sviken absolut, men hag förlåter ju allt.. vill inte förlora henne och just nu är känslan att hon är sur på mig för att jag stoppar hennne att träffa denna kille.
    Jag tror du ska lägga ditt fokus, din energi bortom detta. Utgå från att din kompis och den här killen blir ett par. Lite worst case scenario och hur du måste förhålla dig då.
    Förmodligen ta upp andra vänner, lägga fokus på hobby, träning och allt annat som kan ge dig energi.
    Ställ inga ultimatum till din vän, men var tydlig med att det blir så jobbigt för dig att det blir svårt att umgås som innan om detta forsätter.
    Se bortom nuet. Ta sak för sak i den takt du orkar. Men fastna inte i att älta eländet för mycket.
  • Anonym (Sara) Trådstartaren
    Sun 8 Dec 2019 09:46
    #8
    Anonym (Man äger inte kärlek) skrev 2019-12-08 01:47:56 följande:

    Men sluta.. Varför skulle hon ha frågat om lov?

    Människor är ingen egendom.. Man kan liksom inte paxa folk.. Han känner inte samma sak som du.. Men din kompis och han kanske kan bli lyckliga!

    Ja jag förstår att det är sjukt jobbigt att vara olyckligt kär.. Men måste din olycka stå ivägen för någon annans lycka.. Tänk om det hade vart du.. I din kompis situation.. Hur hade du gjort då?

    Försök att se bortom din svartsjuka.. Prata med din kompis, berätta att du tycker att det är jobbigt.. Men låt inte din dåliga egenskap stå ivägen för deras lycka.. Va inte så självisk!


    Jag har sagt till min kompis att jag inte tycker det är ok att de har kontakt just nu, bett om lite space. Sen om de dyker på varandra om några månader och det känns lika för henne ska jag inte stå ivägen, då har jag antagligen kommit över honom. Det är inte så att de är kära i varandra, de har träffats en timme en utekväll och kände ett intresse.

    Om jag varit henne skulle jag aldrig flirta med den kille som jag visste hon var kär i, och jag hade inte haft kontakt, precis som hon agerat också. Jag skulle tycka det känns konstigt att ligga med någon min kompis varit med x antal gånger oavsett om det funnits känslor eller inte.
  • Anonym (Sara) Trådstartaren
    Sun 8 Dec 2019 09:50
    #9
    Anonym (Släpp) skrev 2019-12-08 07:52:46 följande:

    Omg han är inte intresserad. Du har ingen talan om vem han träffar. Och samma med henne. Du bestämmer inte över någon av dom.


    Jag vet att han inte är intresserad. Jag jobbar på att komma över honom. Men jag tycker fortfarande inte det är ok om ens kompis träffar honom såhär nära inpå att vi träffats, var två veckor sedan vi träffades innan allt detta och då var det inte att vi låg med varandra på fyllan, vi träffades hos honom, delade en flaska vin, badade spa-bad och jag sov kvar. Jag och min kompis har pratat varje dag om hur jobbigt jag tycker det är och att jag är kär i honom.

    Men som tur är har min kompis samma uppfattning om hur man beter sig som jag.
  • Anonym (Sara) Trådstartaren
    Sun 8 Dec 2019 09:54
    #10
    Anonym (lugn) skrev 2019-12-08 08:03:32 följande:

    Jag gissar att ni inte är så gamla? Man lär sig av sådana här situationer och det blir inte lika jobbigt sen. 

    Men det är så att ni var inte ihop, då får man göra vad man vill. Tycker nog killen var plump som åker med er två och sekunden du lämnat bilen försöker han få med kompisen hem, så det är det jag kan tycka var klumpigt av honom (han kunde ha ringt henne dagen efter eller så, och frågat om hon ville ses - inte så uppenbart försöka få med någon hem för sex). Du kan dock inte vara sur på din kompis - hon sa ju nej!

    Sedan har hon berättat att hon är  intresserad- precis i den ordningen man önskar att folk ska göra , eller hur?

    Så jag anser att din kompis försökt bete sig schysst mot dig, hur skulle hon bättre ha gjort det?

    Vad som eventuell händer mellan dem sen, det vet ingen än, kanske blir det inget alls, men oavsett så ska du vara glad att din kompis berättat för dig. Hon är inte skyldig dig att inte ha kontakt med honom. 


    Jag har absolut inga invändningar på hur hon hanterat situationen, hon har inte gjort något fel alls, men jag kan ändå inte komma ifrån att det är väldigt jobbig situation och jag känner svartsjuka. Killen i fråga är över 40 och vi är dryga 30..

    Och jag håller inte med om att hon inte är skyldig att inte ha kontakt. Jag har bett om space och förväntar mig att få det innan de har kontakt.
Svar på tråden Han jag är kär i raggar på min kompis och hon är intresserad