• Anonym (Hjälp­)
    Sun 8 Dec 2019 07:31
    81 visningar
    5 svar
    5
    81

    Tärande

    Jag är så ledsen o svartsjuk.

    Jag kan inte låta bli. Jag letar upp min killes ex på fb och tänker på att dessa kvinnor har han älskat. Allt han gjort med dem, usch..

    Vissa har han barn med o varit gift med. Andra bara flickvänner. Jag kollar allt. Barnens sidor o bilder på honom o exen osv. De finns ju bilder i nutid oxå eftersom de träffas. Jag lider. Ser hur de sitter nära o skrattar mm..

    Jämför mig. Tycker ändå att jag absolut inte är fulast eller så.

    Jag oroar mig hela tiden över vart han är och gör. Han är ofta med exen pga barnen. Han berättar inte så mycket utan säger bara att han är upptagen. Och så hör han av sig när han är ensam igen.

    Han är ofta ute med singelvänner. Vi bor inte i samma stad.

    Jag lider och jag kan inte sluta. Litar inte på honom. Hur får man hjälp?

    Jag mår inte bra alls.

  • Svar på tråden Tärande
  • Anonym (Det svarta monstr­et)
    Sun 8 Dec 2019 07:47
    #1

    Svartsjuka är jobbigt, man vet att man inte borde leta fram allt om tidigare relationer, man vet att man inte borde fortsätta gräva i hans umgänge med sina barn och dess förälder. Man fortsätter fast det enda det resulterar i är att öka ens egen smärta och ångest.

    Det kommer aldrig att spela någon roll vad han gör och inte gör svartsjukan kommer att finnas där ändå, man hittar annat att reagera på.

    Allt handlar i grunden om en själv, ens egen självkänsla, tidiga barndomssvek, känslan av att inte ha något värde. Sök hjälp, det kommer att bli jobbigt att konfrontera sin ångest och se den i ögonen, det kommer att bli värre innan det blir bättre. Sök hjälp, för din egen skull, oavsett nuvarande relation. Vi är flera som varit i din situation.

  • Anonym (aaa)
    Sun 8 Dec 2019 08:36
    #2

    Eftersom ni inte bor ihop så kan du inte veta så mycket om vad han gör när du inte är med. Jag tycker din text andas av att ni kanske inte är i samma fas i er relation? Det låter som om du skulle vilja mycket mer än vad ni har just nu. 
    Hur länge har ni varit ihop? Är ni tydligt ihop inför andra eller ses ni bara lite sådär casual? 

    Givetvis inte sunt att du söker på hans ex på nätet, det drabbar ju bara dig själv. 
    Däremot behöver du komma underfund med om din känsla beror på att du tror att han har känslor för ett ex tex, och hur hans känslor för dig är. Känner  du dig osäker på framtiden?

  • Anonym (A)
    Sun 8 Dec 2019 12:15
    #3
    Anonym (aaa) skrev 2019-12-08 08:36:09 följande:
    Eftersom ni inte bor ihop så kan du inte veta så mycket om vad han gör när du inte är med. Jag tycker din text andas av att ni kanske inte är i samma fas i er relation? Det låter som om du skulle vilja mycket mer än vad ni har just nu. 
    Hur länge har ni varit ihop? Är ni tydligt ihop inför andra eller ses ni bara lite sådär casual? 

    Givetvis inte sunt att du söker på hans ex på nätet, det drabbar ju bara dig själv. 
    Däremot behöver du komma underfund med om din känsla beror på att du tror att han har känslor för ett ex tex, och hur hans känslor för dig är. Känner  du dig osäker på framtiden?
    Håller med
  • Anonym (Lisa)
    Sun 8 Dec 2019 12:47
    #4

    Jag tycker du ska göra två saker: 

    1. Söka hjälp, det låter inte sunt att vara så besatt av hans förflutna.

    2. Göra slut. Hänger ihop med första punkten. Du behöver söka hjälp och koncentrera dig på ditt eget mående. Alla har ett bagage, du måste lära dig att hantera de.

  • Anonym (smurf­an)
    Sun 8 Dec 2019 12:51
    #5

    Hur gamla är ni?

Svar på tråden Tärande