• Anonym (ts)

    GNÄLLKÄRRING

    Min svärmor är på besök och gnäller på precis ALLT
    Vi har gjort om i badrummet, handfatet är för litet.
    Vi har bäddat rent, sängkläderna är fel färg.
    Barnen valde film, kan vi inte titta på något annat det här var tråkigt!

    Det går inte en minut utan gnäll allt är fel, vädret är fel, att det inte serverades öl till maten, att barnen bör få koffein och socker (?!) och mindre kall yoghurt.

    Jag bara ler och försöker att inte låta hennes negativa aura förstöra stämningen hemma, men hela familjen går som på nålar. Min make vill kasta ut henne men jag försöker för husfridens skull att han ska vara lugn, hon är inte här så ofta... men det är tungt nu.....

    Ge mig tips hur jag ska klara veckan!

  • Svar på tråden GNÄLLKÄRRING
  • Anonym (Nej)

    Lår din man kasta ut henne. Varför ska familjen behöva gå på nålar i sitt eget hem?

  • Aniiee

    Om till och med hennes son inte vill ha henne där då ska hon inte vara där.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (ts)
    Anonym (Nej) skrev 2019-12-08 15:18:47 följande:

    Lår din man kasta ut henne. Varför ska familjen behöva gå på nålar i sitt eget hem?


    Aniiee skrev 2019-12-08 15:29:35 följande:

    Om till och med hennes son inte vill ha henne där då ska hon inte vara där.


    Jag tänker att han kanske tar ett beslut nu när han är upprörd som han ångrar senare.
    Men om hon fortsätter såhär är jag rädd att han får en infarkt innan fredag :(

  • AnnaSthlm

    Det låter som inget ens i närheten av husfrid. Ni lär era barn att det är ett ok beteende och att man måste stå ut när någon våldför sig på er personliga integritet.

  • Anonym (Jösses!)

    Men fräs ifrån för jösse namn och ger sig inte kärringen "tackar" ni för besöket och säger att fler besök blir det inte om hon inte skärper sig! Så där ska man inte behöva tolerera att ha det i sitt eget hem.

  • Anonym (ppp)

    Men jag skulle aldrig tassa på tå!
    Man behöver inte starta ett gräl inför barnen men du och din man kan ta henne åt sidan och säga åt henne att nu f-n skärper hon sig för hon förstör för ALLA. Ge henne konkreta exempel på vad hon sagt om hon inte fattar. Sen får hon välja: tona ner sig och stanna, eller fortsätta likadant men hemma hos sig själv

  • Drottningen1970

    Ta henne åt sidan och räkna lugnt upp allt hon gnällt på och fråga vad som är det verkliga problemet, och fråga om det finns nåt hon är nöjd med som ni kan fokusera på istället...

  • Anonym (ts)
    AnnaSthlm skrev 2019-12-08 15:33:09 följande:

    Det låter som inget ens i närheten av husfrid. Ni lär era barn att det är ett ok beteende och att man måste stå ut när någon våldför sig på er personliga integritet.


    Anonym (Jösses!) skrev 2019-12-08 15:37:11 följande:

    Men fräs ifrån för jösse namn och ger sig inte kärringen "tackar" ni för besöket och säger att fler besök blir det inte om hon inte skärper sig! Så där ska man inte behöva tolerera att ha det i sitt eget hem.


    Anonym (ppp) skrev 2019-12-08 15:52:40 följande:

    Men jag skulle aldrig tassa på tå!
    Man behöver inte starta ett gräl inför barnen men du och din man kan ta henne åt sidan och säga åt henne att nu f-n skärper hon sig för hon förstör för ALLA. Ge henne konkreta exempel på vad hon sagt om hon inte fattar. Sen får hon välja: tona ner sig och stanna, eller fortsätta likadant men hemma hos sig själv


    Ja jag höll på att bryta ihop igår. Hon gnäller tex över att barnen borde vila middag men hon drar igång dem när vi försöker få dem lugna. När vi  fått lilltjejen att vila igår blir hon väckt för att kärringen ropar från köket att hon inte gillar vår spis. "Den har bara knappar och inga vred, huuuur kan man använda en sådan spis" Jag försöker signalera att hon väcker lillan då tycker hon barnen sover för mycket. Det finns inget rätt.
    Idag har det fungerat på morgonen. Hon sitter med barnen och ser film. Ska bli lunch strax... får se om hon hittar att klaga på då....


Svar på tråden GNÄLLKÄRRING