• Anonym (Kultur)

    Om jobbkulturen är märklig!

    När man jobbar heltid är man men kollegor mer än med sin familj.

    Man lunchar i lunchrummet, många aktiviteter etc.

    Är det dålig stämning och irritation sinsemellan är det inte roligt att vara på sitt jobb.

    Där kan arbetsuppgifterna kännas bedrövliga eftersom miljön betyder mycket.

    Hur står ni som känner av att era kollegor är sura eller inte gillar er ut 40 timmar i veckan i samma lokaler?

    Personalansvarig kanske inte ens existerar trots 40 anställda..

  • Svar på tråden Om jobbkulturen är märklig!
  • Anonym (öö)

    Har aldrig varit med om det så det kan jag inte svara på. Jag hade antagligen försökt hitta ett annat jobb.

  • Anonym (Kultur)
    Anonym (öö) skrev 2019-12-08 16:34:18 följande:

    Har aldrig varit med om det så det kan jag inte svara på. Jag hade antagligen försökt hitta ett annat jobb.


    Samtidigt kan man inte kräva att alla ska älska en men blir lätt som en liten familj på jobbet där folk har umgåtts för mycket år in och år ut.
  • Anonym (Lisa)

    Har inte arbetat på en sådan arbetsplats, men jag hade sökt mig vidare om jag inte trivts.

  • Drottningen1970

    Skulle naturligtvis må dåligt om min kollegor inte gillade mig. Man kan inte vara älskad av alla men om arbetsgruppen som helhet skulle ogilla en så går det ju inte att stå ut. Då skulle jag byta jobb.

  • Anonym (Anna)

    Jag har aldrig känt så på en arbetsplats men trivs jag inte av någon anledning så är det upp till mig att söka mig någon annanstans eller att acceptera läget. Jag kan inte kräva att alla ska gilla mig, men tycker att man ska behandla varandra med respekt.. Sen tycker jag inte det är bra att man ser sina kollegor som "familj" heller, på jobbet är man professionell och jobbar, man behöver inte älska alla man jobbar med.

  • Postman

    Jag låter aldrig någon komma mig nära. Jag ser inte kollegor som min familj. Är för för att jobba och inget annat. Dåliga dagar kan vi alla ha men går det överstyr är det arbetsgivarens ansvar att se över arbetsplatsen.

Svar på tråden Om jobbkulturen är märklig!