• Anonym (Förälskad i en gubbe)

    Har pojkvän men blivit väldigt kär i en gubbe.

    Ja, jag lever med en man och vi har en dotter. Ska precis flytta till drömbostaden. Vi har det ganska så bra det som saknas är kärlek. Vi visar kärlek på olika sätt han genom att finnas där och göra tjänster. Jag är mer för fysisk närhet och kärleksförklaringar. Våra olika sätt att visa kärlek har gjort att vi inte älskar varandra längre.

    Problemet är nu att jag har blivit totalt förälskad i en man (nästan gubbe) på mitt jobb. Jag tycker det är lite skamligt då jag inte haft känslor för någon som är så mycket äldre. Ca. 25 år äldre. Men hans sätt att prata med mig får mig att känna mig sedd, han ställer frågor och vill veta hur saker gått. Min pojkvän bryr sig inte om vad jag gör eller har att säga. Han är mer att vi ska sköta oss själva. När jag och gubben på jobbet får ögonkontakt så blor jag knäsvag, får hög puls, blir glad och nervös. Känslan är superhärlig. Men jag vill inte lämna min kille än. Kanske låter konstigt men det är inte rätt läge nu när vi fått drömbostaden, vi försöker lösa situationen nu. Men jag kan inte sluta tänka på gubben. Kan ju inte lämna mon pojkvän heller för att jag blir upp över öronen förälskad i någon som jag förmodligen aldrig kommer ha en framtid med. Så försöker vänta ut tiden tills känslorna för gubben lagt sig.

    Vet inte vad jag vill med detta inlägg mer än att skriva av mig lite.

  • Svar på tråden Har pojkvän men blivit väldigt kär i en gubbe.
  • Anonym (c)

    Så hur försöker ni lösa situationen just nu? Annars låter det klassiskt, man har det dåligt med partnern o blir därför kär i nån annan. 

    Kanske ni skulle gå i parterapi för att ta itu med allt på djupet.

  • Anonym (Förälskad i en gubbe)
    Anonym (c) skrev 2019-12-08 19:10:52 följande:

    Så hur försöker ni lösa situationen just nu? Annars låter det klassiskt, man har det dåligt med partnern o blir därför kär i nån annan. 

    Kanske ni skulle gå i parterapi för att ta itu med allt på djupet.


    Vi går i parterapi. Har gått dit ca. 7 gånger nu. Vi har mycket att ta itu med.
  • Anonym (c)
    Anonym (Förälskad i en gubbe) skrev 2019-12-08 19:21:49 följande:
    Vi går i parterapi. Har gått dit ca. 7 gånger nu. Vi har mycket att ta itu med.
    Men då älskar ni väl ändå varann, annars hade ni väl inte satsat på parterapi? 
  • Anonym (Förälskad i en gubbe)
    Anonym (c) skrev 2019-12-08 19:34:50 följande:

    Men då älskar ni väl ändå varann, annars hade ni väl inte satsat på parterapi? 


    Han vet inte vad han känner. Mina starka känslor för pojkvännen försvann för ett tag sedan också. Vi vill hitta tillbaka till varandra för dotterns skull. Allt blir enklare om vi kan hitta gnistan igen
  • Anonym (hallå)
    Anonym (Förälskad i en gubbe) skrev 2019-12-08 18:47:40 följande:

    Ja, jag lever med en man och vi har en dotter. Ska precis flytta till drömbostaden. Vi har det ganska så bra det som saknas är kärlek. Vi visar kärlek på olika sätt han genom att finnas där och göra tjänster. Jag är mer för fysisk närhet och kärleksförklaringar. Våra olika sätt att visa kärlek har gjort att vi inte älskar varandra längre.

    Problemet är nu att jag har blivit totalt förälskad i en man (nästan gubbe) på mitt jobb. Jag tycker det är lite skamligt då jag inte haft känslor för någon som är så mycket äldre. Ca. 25 år äldre. Men hans sätt att prata med mig får mig att känna mig sedd, han ställer frågor och vill veta hur saker gått. Min pojkvän bryr sig inte om vad jag gör eller har att säga. Han är mer att vi ska sköta oss själva. När jag och gubben på jobbet får ögonkontakt så blor jag knäsvag, får hög puls, blir glad och nervös. Känslan är superhärlig. Men jag vill inte lämna min kille än. Kanske låter konstigt men det är inte rätt läge nu när vi fått drömbostaden, vi försöker lösa situationen nu. Men jag kan inte sluta tänka på gubben. Kan ju inte lämna mon pojkvän heller för att jag blir upp över öronen förälskad i någon som jag förmodligen aldrig kommer ha en framtid med. Så försöker vänta ut tiden tills känslorna för gubben lagt sig.

    Vet inte vad jag vill med detta inlägg mer än att skriva av mig lite.


    Fast inget löser sig av sig självt. det kommer ju aldrig gå över så länge du eldar på det genom att fortsätta umgås med gubben. Om du på allvar vill lösa det får du sluta umgås med honom, typ byta jobb. 
  • Anonym (hallå)
    Anonym (Förälskad i en gubbe) skrev 2019-12-08 19:21:49 följande:
    Vi går i parterapi. Har gått dit ca. 7 gånger nu. Vi har mycket att ta itu med.
    Och jag kan ge mig fan på att du på terapin bara råkat glömma nämna att du är kär i någon annan, eller?

    Hur fan har du tänkt att ni ska lösa era problem om du döljer halva sanningen?
    Det är ju bara bortkastad tid att bara prata om det som passar sig och utelämna allt som är jobbigt.
  • Anonym (hallå)
    Anonym (c) skrev 2019-12-08 19:34:50 följande:
    Men då älskar ni väl ändå varann, annars hade ni väl inte satsat på parterapi? 
    Att bara älska någon räcker inte för att få det att funka, klarar man inte av att prata om problem i sin helhet, utan filter och hemligheter så kommer det inte funka ändå.
  • annabellelee

    Det låter ju som bekräftelse. Du blir inte sedd av pojkvännen, men av den äldre mannen. Du behöver mogna och ta eget ansvar.

  • Anonym (c)
    Anonym (hallå) skrev 2019-12-09 13:24:30 följande:
    Att bara älska någon räcker inte för att få det att funka, klarar man inte av att prata om problem i sin helhet, utan filter och hemligheter så kommer det inte funka ändå.
    Har jag väl inte sagt heller. Men kärlek är väl förutsättningen för att gå i terapi öht. Även om nu Ts mest verkar vilja det för att komma "överens" med honom (för barnets skull).
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Förälskad i en gubbe) skrev 2019-12-08 18:47:40 följande:

    Problemet är nu att jag har blivit totalt förälskad i en man (nästan gubbe) på mitt jobb. Jag tycker det är lite skamligt då jag inte haft känslor för någon som är så mycket äldre. Ca. 25 år äldre. Men hans sätt att prata med mig får mig att känna mig sedd, han ställer frågor och vill veta hur saker gått. Min pojkvän bryr sig inte om vad jag gör eller har att säga. Han är mer att vi ska sköta oss själva. När jag och gubben på jobbet får ögonkontakt så blor jag knäsvag, får hög puls, blir glad och nervös. Känslan är superhärlig. Men jag vill inte lämna min kille än. Kanske låter konstigt men det är inte rätt läge nu när vi fått drömbostaden, vi försöker lösa situationen nu. Men jag kan inte sluta tänka på gubben. Kan ju inte lämna mon pojkvän heller för att jag blir upp över öronen förälskad i någon som jag förmodligen aldrig kommer ha en framtid med. Så försöker vänta ut tiden tills känslorna för gubben lagt sig.

    Vet inte vad jag vill med detta inlägg mer än att skriva av mig lite.


    Kom igen nu, var är alla som säger att unga kvinnor inte går igång på gubbar?
    Helt plötsligt som bortblåsta.
    Hehe.
  • Pope Joan II
    Anonym (Hehe) skrev 2019-12-10 08:29:33 följande:
    Kom igen nu, var är alla som säger att unga kvinnor inte går igång på gubbar?
    Helt plötsligt som bortblåsta.
    Hehe.
    Det är nog Anonym "kaffetivrångstrupen" som startat tråden. Jag har svårt att tänka mig att en yngre kvinna är romantiskt intresserad av en 25 år äldre man återkommande skulle benämna honom som "gubbe" och "gubben". 
Svar på tråden Har pojkvän men blivit väldigt kär i en gubbe.