• lalala95

    kan man göra AT-tjänst 50%-75%?

    hejsan, jag planerar att skaffa barn Simon 2-3 år men funderar även på att börja läsa till läkare sen när barnet kan gå till dagis, men jag undrar om man kan göra AT-tjänsten i en lägre takt än heltid? typ 75-50%? vore ju bra så man kan få lite tid med barnet iallafall. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-08 18:59
    om* inte Simon

  • Svar på tråden kan man göra AT-tjänst 50%-75%?
  • Anonym (...)

    AT:n är inte det stora problemet, det är ett jobb som alla andra. Har du små barn har du rätt att jobba >75%. Vill du jobba mindre än så får du ta ut delar som tex föräldraledighet.

    Det du borde tänka på är studietiden. Första två åren är det mycket föreläsningar, men kan ändå bli långa dagar och en hel del obligatorisk. De kliniska terminerna därefter får du räkna med obligatoriskt 8-16:30 även om man ibland har en halvdag till inläsning här och där. Om du inte har en partner och medförälder till barnet så blir det helt enkelt långa dagar på dagis.

    Det är lättare med att skaffa barn efter studierna, men har man redan barn får man anpassa livet efter dem. Det går. Men mitt bästa tips är en partner som jobbar kontorstider.

    Du kommer ha kvälls- och helgtjänstgöring även som student. Och mer sen när du börjar jobba.

Svar på tråden kan man göra AT-tjänst 50%-75%?