• Anonym (Fråga)

    En fråga till er som använder tampong..

    Tvättar ni alltid händerna innan ni för upp tampongen? Använder ni tvål och vatten då eller även handsprit?

  • Svar på tråden En fråga till er som använder tampong..
  • Anonym (Maja)

    Jag tvättar händerna, noga. Onödigt att använda handsprit om du tvättar noga.

  • Anonym (Jhh)

    Mm och jag brukar tvätta och sprita gubbens snopp också innan samlag.

  • Anonym (Fråga)
    Anonym (Jhh) skrev 2019-12-09 08:04:30 följande:

    Mm och jag brukar tvätta och sprita gubbens snopp också innan samlag.


    Visst, säkert.
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (Maja) skrev 2019-12-09 07:58:36 följande:

    Jag tvättar händerna, noga. Onödigt att använda handsprit om du tvättar noga.


    Det tycker jag inte.
  • Anonym (Yep)
    Anonym (Fråga) skrev 2019-12-09 07:57:37 följande:

    Tvättar ni alltid händerna innan ni för upp tampongen? Använder ni tvål och vatten då eller även handsprit?


    Ja jag tvättar händerna noga med tvål och vatten.

    Använder inte tampong men menskopp och det är samma princip.

    Viktigt att tvätta händerna för att minska risken för infektioner.
  • Anonym (Anonym lortgris)

    Nu är det några år sedan jag passerade menopaus, men jag använde tampong från 14 års ålder till sista mensen när jag var 52. Undantag de gånger jag varit nyförlöst och haft avslag, då använde jag binda.
    Jag tvättade aldrig händerna innan, annat än om jag ändå skulle gjort det. Typ om jag grävt i trädgården eller på annat sätt aktivt smutsat ner mig. Jag har aldrig haft några underlivsproblem.

  • Anonym (Anonym lortgris)

    Nu är det några år sedan jag passerade menopaus, men jag använde tampong från 14 års ålder till sista mensen när jag var 52. Undantag de gånger jag varit nyförlöst och haft avslag, då använde jag binda.
    Jag tvättade aldrig händerna innan, annat än om jag ändå skulle gjort det. Typ om jag grävt i trädgården eller på annat sätt aktivt smutsat ner mig. Jag har aldrig haft några underlivsproblem.

  • Anonym (Yep)
    Anonym (Jhh) skrev 2019-12-09 08:04:30 följande:

    Mm och jag brukar tvätta och sprita gubbens snopp också innan samlag.


    Om du inte har hans snopp kvar inne i slidan i upp till 8 timmar i streck så behöver du inte bekymra dig om bakterier på penis, förutsatt att han håller normal hygien.
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Fråga) skrev 2019-12-09 13:42:58 följande:
    Det tycker jag inte.
    Vadå tycker? XD handsprit dödar bakterier, som du tvättar bort med tvål och vatten. Har du redan tvättat händer från bakterier så hjälper ju inte handsprit alls. Det är inget att tycka om. 

    Handsprit är starkt och ska inte tvättas bort utan händerna ska lufttorka med det på. Då måste du sitta och vänta. Jag hade inte velat få det i snippan om det fortfarande var kvar på händerna. 
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (Maja) skrev 2019-12-09 18:11:48 följande:

    Vadå tycker? XD handsprit dödar bakterier, som du tvättar bort med tvål och vatten. Har du redan tvättat händer från bakterier så hjälper ju inte handsprit alls. Det är inget att tycka om. 

    Handsprit är starkt och ska inte tvättas bort utan händerna ska lufttorka med det på. Då måste du sitta och vänta. Jag hade inte velat få det i snippan om det fortfarande var kvar på händerna. 


    Bakterierna dör inte av tvål och då kommer bakterier in i snippan.
Svar på tråden En fråga till er som använder tampong..