• Anonym (.....­.)
    Mon 9 Dec 2019 08:16
    97 visningar
    7 svar
    7
    97

    Återkommande inkontinens

    Fick problem med inkontinens efter min förlossning, inkontinensen försvann efter att ha gjort dagliga knipövningar i 3 månader.

    Hade ett uppehåll på 2-3 veckor då jag inte gjorde knipövningar och inkontinensen har nu kommit tillbaka.. är detta normalt?

  • Svar på tråden Återkommande inkontinens
  • Anonym (C)
    Mon 9 Dec 2019 10:54
    #1

    Knipövningar måste man göra hela tiden. Annars riskerar man återfall. Har tidigare periodvis slarvat med övningarna och det straffade sig direkt.

  • Anonym (.....­.) Trådstartaren
    Mon 9 Dec 2019 10:56
    #2
    Anonym (C) skrev 2019-12-09 10:54:27 följande:

    Knipövningar måste man göra hela tiden. Annars riskerar man återfall. Har tidigare periodvis slarvat med övningarna och det straffade sig direkt.


    Kommer det dröja ytterligare 3 månader nu innan jag blir av med inkontinensen?
  • Anonym (C)
    Mon 9 Dec 2019 11:01
    #3
    Anonym (......) skrev 2019-12-09 10:56:17 följande:

    Kommer det dröja ytterligare 3 månader nu innan jag blir av med inkontinensen?


    Inte nödvändigtvis, det beror på hur slapp muskulaturen blivit. Är det bara lite som fattas kan det gå snabbare. Prata med din bm. Det är inte kul att behöva vara rädd för att kissa ner sig.
  • Anonym (.....­.) Trådstartaren
    Mon 9 Dec 2019 11:05
    #4
    Anonym (C) skrev 2019-12-09 11:01:34 följande:

    Inte nödvändigtvis, det beror på hur slapp muskulaturen blivit. Är det bara lite som fattas kan det gå snabbare. Prata med din bm. Det är inte kul att behöva vara rädd för att kissa ner sig.


    Hur lång tid tog det för dig att bli av med läckaget igen efter du slutade?
  • Anonym (C)
    Mon 9 Dec 2019 11:16
    #5
    Anonym (......) skrev 2019-12-09 11:05:10 följande:

    Hur lång tid tog det för dig att bli av med läckaget igen efter du slutade?


    Nästan ett år, men jag hade problem med att lära mig rätt teknik.
  • Anonym (B)
    Mon 9 Dec 2019 11:37
    #6
    Anonym (C) skrev 2019-12-09 11:01:34 följande:

    Det är inte kul att behöva vara rädd för att kissa ner sig.


    Verkligen! Minns något år efter andra förlossningen när jag var ute med bästa väninnan och fick en nysattack som bokstavligen öppnade rena syndafallet i byxorna.

    Låg hemma på sängen och grät över tanken att behöva vara rädd för såna olyckor resten av livet.

    Blev till slut av mer problemen efter en operation. Och slapp tack och lov fler läckage av den dimensionen.

    Men jag minns fortfarande hur jobbigt det var att verkligen vara livrädd att kissa ner sig.
  • Wed 11 Dec 2019 19:00
    #7
    Anonym (B) skrev 2019-12-09 11:37:22 följande:
    Verkligen! Minns något år efter andra förlossningen när jag var ute med bästa väninnan och fick en nysattack som bokstavligen öppnade rena syndafallet i byxorna.

    Låg hemma på sängen och grät över tanken att behöva vara rädd för såna olyckor resten av livet.

    Blev till slut av mer problemen efter en operation. Och slapp tack och lov fler läckage av den dimensionen.

    Men jag minns fortfarande hur jobbigt det var att verkligen vara livrädd att kissa ner sig.
    Jag har gjort en op idag, man la ett band runt urinröret. Gjorde du samma operation? Hade du ont efteråt? jag har, kanske inte så konstigt, molvärk som en kraftig mensvärk, kissar som jag ska, men på vänster sida där jag tror att bandet är fäst hugger det till vid vissa rörelser, det känns ungefär som att bli stucken med ståltråd. Hade du liknande smärta av och till i början? på höger sida är det "bara" ömt.
Svar på tråden Återkommande inkontinens