• Anonym (Oro)

    Bör jag vara orolig ang ny kille

    Fick kontakt med en kille i början av november. Vi har träffats 5 gånger nu. Första gången vi träffades så var vi hemma hos honom på kvällen. Han bjöd då på vin & öl. Man tänkte inte så mycket på det.

    Av de andra 4 gångerna så har han 2 utav gångerna druckit en hel del öl och han har då även tagit någon öl på morgonen när vi vaknat.

    De 2 gångerna som vi träffats då han inte druckit när jag var där var en förmiddag/dag samt en kväll. Visserligen så hade han då jobbat dagen innan eller skulle iväg på träning.

    Så det verkar som att han är redig när han vet att han ska jobba eller om det är träning på gång.

    Känns ju väldigt oroväckande att han kan dricka öl så som han gör. Det är liksom som att han måste ta en återställare de dagar han dricker.

    Men som sagt jag vet ju inte hur det egentligen ligger till då vi bara setts 5 ggr. Vet ju inte om han kan hålla sig från ölen eller hur lång tid han hålla sig? Hur beroende han egentligen är?

    Om man tex kan hitta på saker heldag på helgen där ingen alkohol finns att tillgå, om han klarar de?

  • Svar på tråden Bör jag vara orolig ang ny kille
  • Anonym (Katolik)

    Hej!

    Det är ju svårt att säga då ni inte träffats mera och träffats när det är ledigt.. Det känns inte som det är ett problem. Vem har inte svept en återställare om man endå är ledig! Men det är ju bra att du är uppmärksam redan nu! Då kan man slippa mycket bekymmer. Ha det!

  • Anonym (Grus i dojjan.)

    Fråga honom rakt ut varför han tar en återställare. Bättre att göra det tidigt än att komma och "gnälla" om det sen, efter ett tag. Det är också bra om du säger åt honom detta för det betyder att du ser vad han gör. Du gör rätt som ryggar tillbaka lite grann. Detta beteende behöver inte betyda så mycket men samtidigt kan det säga allt. Så därför, fråga honom varför han gör det.

  • Anonym (Oro)

    Jag får se hur det ser ut nästa gång vi ses. Och dricker han på samma sätt då så får jag ta och nämna, fråga om de då... se hur han reagerar och säger själv om de....

  • Anonym (A)
    Anonym (Grus i dojjan.) skrev 2019-12-09 11:26:25 följande:
    Fråga honom rakt ut varför han tar en återställare. Bättre att göra det tidigt än att komma och "gnälla" om det sen, efter ett tag. Det är också bra om du säger åt honom detta för det betyder att du ser vad han gör. Du gör rätt som ryggar tillbaka lite grann. Detta beteende behöver inte betyda så mycket men samtidigt kan det säga allt. Så därför, fråga honom varför han gör det.
    Håller med, fråga.
Svar på tråden Bör jag vara orolig ang ny kille