• Anonym (Flickvän)

    Borde jag bli orolig?

    Det här är mitt andra seriösa förhållande, hans första. 

    I mitt förra så hände det redan efter 2-3 mån att han började ge mig mindre uppmärksamhet, satt mest och spelade dataspel när vi skulle umgås etc och det gjorde på sikt att jag förlorade känslor och sexlust. Vi var ändå ihop i 5+ år men de sista åren var mest att vi försökte lappa ihop relationen men det gick inte, jag fick inte tillbaka nån sexlust. 

    Jag tog upp detta tidigt i min nuvarande relation att det är viktigt för mig att få uppmärksamhet etc och han sa att det lät jättedumt som mitt ex gjort och så skulle han aldrig göra... 

    Nu känns det som att han tappat känslor för mig och jag vet inte om jag bör vara orolig. Vi har varit ihop i 6 månader nu och kanske det är nyförälskelsen som släpper, jag vet inte. Jag känner mig fortfarande jättekär i honom. 

    Men jag får som en känsla av att han tappat uppmärksamhet på mig. Han skriver fortfarande till mig varje dag men vill ses mer sällan. I början sågs vi varje dag nästan, och nu är det väl 3 ggr i veckan kanske. Jag har dock provat att inte ta initiativ till att ses och då gör han det (utan att ifrågasätta varför jag slutat). När vi ses så har vi sex och det är bra men det känns som att de djupa samtalen vi hade i början både när vi sågs och på sms har till 95% ersatts med att han pratar om tentor han har och liknande. I början var han väldigt inlyssnande om jag hade något problem men nu känns det som att han typ svarar något kort och sen pratar om sina problem. Jag försöker visa hur mkt jag bryr mig och hjälpa och lyssna men känner att jag får inte lika mkt tillbaka. Det känns också som att han ofta typ undviker min blick eller kollar på mobilen när vi pratar. Absolut inte alltid, men ibland. I början så kunde vi ju knappt få nog av att se på varandra och jag känner fortfarande så. Jag försöker klä upp mig extra snyggt när vi ska ses men får oftast inga kommentarer på det och jag känner att han tittar på mig mkt mindre. Det var till och med en gång då han tittade på mig en stund och sen sa att "jag tittar på dig för lite, du är ju så fin att se på..." men det blev ingen skillnad efter det. 

    Det har hänt ett par gånger att när vi umgås så säger han typ att "nej nu borde jag nog gå hem" och så går han hem och spelar dataspel med sina kompisar istället. Tidigare hände det aldrig utan han ville vara med mig tills jag i princip kastade ut honom för att jag behövde plugga eller något. 

    Ändå känns det som att han vill vara tillsammans med mig. Han planerar för att vi ska träffa varandras föräldrar, han skojar om hur våra barn kommer bli, och om han tex får ett sms av någon jobbig släkting kan han säga "ånej hur ska vi komma undan att bjuda in honom till vårt bröllop" och planerar resor med mig etc, skriver alltid godnatt och att han älskar mig. Alla de symboliska grejerna finns som där men han verkar väldigt disträ. 

    Jag har frågat om han är stressad över sina kurser eller om det är nåt annat men han säger bara att det inte är något och verkar oförstående. Jag tror inte det är någon annan tjej som han gillar eller så heller. Jag känner mig nästan dum när jag tar upp det här, som att jag skulle vara klängig och jobbig :/ 

    Tror ni att jag behöver oroa mig? Har han tröttnat på mig eller vad är det som händer? 

    Och om det här är hur han är normalt, hur ska jag göra för att det ska sluta kännas jobbigt att jag "uppskattar" och "uppmärksammar" honom mkt mer än han uppskattar/uppmärksammar mig? Borde jag dra mig undan lite och försöka minska lite på mina känslor för honom så att min nyförälskelse också går över? Hur gör man det i så fall 

  • Svar på tråden Borde jag bli orolig?
  • Anonym (Lisa)

    Grattis, nyförälskelsen är borta och du är inte så spännande längre. Eller så är han porrberoende, det brukar också göra män disträ och icke närvarande i förhållanden. 

  • Anonym (Flickvän)

    Jag förstår att den inte kan vara för alltid, men det är ju trist att den försvann fortare för honom. 
    Men det är väl något som måste hända samtidigt... 


    Hur bör jag hantera det? Nu är jag ju orolig hela tiden att han kommer vilja göra slut, men samtidigt gör han ju planer för oss. 

    Jag drömde en natt att han var otrogen och berättade det med skojsam ton och då blev han ledsen och sa att det skulle han aldrig vara och undrade vad han kunde göra för att jag verkligen skulle förstå på djupet hur seriös han är med vår relation. 

    Så jag undrar väl mest... 

    1. Tror ni att han kommer göra slut? Eller är det bara en ny fas i en vanlig relation? 
    2. Om det bara är en ny fas, hur gör jag för att också gå över till den fasen så det inte är så jobbigt? Jag är fortfarande förälskad. 

  • Anonym (Flickvän)

    Tror inte att det är porr, nog kollar han väl nån gång men han har sagt att han föredrar fantasier framför porr. Känns dumt också om han skulle föredra porren. Han kan ju ha sex med mig när han vill. Han har en speciell fetish också som jag gjort allt jag kan för att tillgodose honom med. 

  • Anonym (Lisa)

    Som sagt, det är inte så nytt och spännande länge. Fetisher kan ändras och om du uppfyllt hans ett tag nu så är kanske inte den heller särskilt spännande längre. 

  • Anonym (Lisa)

    Som sagt, det är inte så nytt och spännande länge. Fetisher kan ändras och om du uppfyllt hans ett tag nu så är kanske inte den heller särskilt spännande längre. 

  • Anonym (Flickvän)

    Okej... så hur gör jag för att också börja tycka att han är mindre spännande nu? utan att vara otrogen förstås. Men för att få lite mer peace of mind. 

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Flickvän) skrev 2019-12-09 16:46:22 följande:

    Okej... så hur gör jag för att också börja tycka att han är mindre spännande nu? utan att vara otrogen förstås. Men för att få lite mer peace of mind. 


    Lägg mer tid på något annat, skaffa en ny hobby till exempel som du kan uppslukas i. Prova en ny sport, börja umgås i nya kretsar, gå med i en förening. 
Svar på tråden Borde jag bli orolig?