• Mon 9 Dec 2019 18:14
    533 visningar
    11 svar
    11
    533

    Tips på SSK-arbete som passar MIG?

    Hej! Jag går min ssk-utbilning nu, jag är i sluttampen och det känns bra. Men det traditionella avdelningsarbetet är dock verkligen inte min grej. Jag är är introvert person (även om jag är social och har social kompetens, jag är mycket bra med patienter). Men jag blir väldigt trött och utmattad av mycket stimuli och när jag träffar för mycket människor. Jag behöver en lugnare arbetsplats och gärna lite kortare patientkontakt där man inte behöver hålla på med så mycket renodlad omvårdnad. Linda ben och hålla på med trycksår är verkligen inte min grej.

    Har tänkt lite på vaccinationsmottagning, blodcentral etc men det känns som det arbetet kanske blir lite monotomt efter ett tag? Det är viktigare för mig att förhållandena på arbetsplatsen passar mig framför vilket medicinsk område det är. 

    Kanske erfarna syrror som har bra tips på arbetsplatser att söka sig till? 
    Kram på er alla!

  • Svar på tråden Tips på SSK-arbete som passar MIG?
  • Mon 9 Dec 2019 21:32
    #2

    Jag gillar att umgås med människor. Att vara introvert betyder inte att man inte gillar människor, det betyder bara att det tar mer energi från en. intensiteten i mängden människor i yrket kan ibland vara för mycket. Med gillar mottagningsarbete tex. När jag får träffa en patient åt gången och i kortare stunder.

Svar på tråden Tips på SSK-arbete som passar MIG?