• Anonym (C)

    Vad f-n är detta för komplimang?

    Detta påstods vara en ?komplimang? från en man.

    Du är så söt när du korsar benen medan du skrattar.

    Hur f-n kan det vara en komplimang?

  • Svar på tråden Vad f-n är detta för komplimang?
  • IceKitten

    Jag gissar på att mannen har lagt märke till att du, av någon anledning, korsar benen när du skrattar och tycker att det är en gullig egenhet från din sida.

    Kanske inte världens största eller snyggaste komplimang, men knappast något att bli upprörd eller sur över heller.

  • Anonym (Lollo)

    Jag antar att det är känsligt pga inkontinens? Förstår att det är känsligt men mannen menar nog väl, så försök se det positiva: han tycker du är söt och han är glad att du skrattar mycket trots att det gör att du måste korsa benen.

  • Anonym (Egenheter är gulliga)

    Små egenheter är ofta rätt gulliga. Jag tex tycker min chef är sjukt gullig när hon alltid sitter och flätar håret när hon är fokuserad. Hon ser ut som om hon är typ tio år gammal då istället för femtio.

  • Anonym (Ann)
    Anonym (Lollo) skrev 2019-12-09 19:42:56 följande:

    Jag antar att det är känsligt pga inkontinens? Förstår att det är känsligt men mannen menar nog väl, så försök se det positiva: han tycker du är söt och han är glad att du skrattar mycket trots att det gör att du måste korsa benen.


    Jag gör likadant pga inkontinens och jag kan förstå henne. Man vill inte någon ska lägga märke till sådana problem men det är ju förstås oundvikligt när man reagerar så. Men egentligen kan man nog inte lasta mannen för det. Även om det är en störande egenhet tycker han ju om den. Man kan ju hoppas att innebörden inte är att han tänder på inkontinensen för det vore surt.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Ann) skrev 2019-12-10 08:22:33 följande:
    Jag gör likadant pga inkontinens och jag kan förstå henne. Man vill inte någon ska lägga märke till sådana problem men det är ju förstås oundvikligt när man reagerar så. Men egentligen kan man nog inte lasta mannen för det. Även om det är en störande egenhet tycker han ju om den. Man kan ju hoppas att innebörden inte är att han tänder på inkontinensen för det vore surt.
    Dessutom, om det nu är pga inkontinens, vad är det som säger att mannen vet om det? Inkontinens syns ju inte.
    Känner en som gav en tjej en, i sitt tycke, komplimang om att hon rörde sig så vackert, så annorlunda och graciöst.
    Visade sig att tjejen hade överlevt obehandlad polio och att hon därför rörde sig på ett speciellt sätt.
    Välmenade komplimanger kan tyvärr bli jättefel.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-12-10 09:41:46 följande:

    Dessutom, om det nu är pga inkontinens, vad är det som säger att mannen vet om det? Inkontinens syns ju inte.

    Känner en som gav en tjej en, i sitt tycke, komplimang om att hon rörde sig så vackert, så annorlunda och graciöst.

    Visade sig att tjejen hade överlevt obehandlad polio och att hon därför rörde sig på ett speciellt sätt.

    Välmenade komplimanger kan tyvärr bli jättefel.


    Man korsar benen av en anledning när man skrattar. Att försöka hindra att man kissar. Jag gör det och ser jag någon annan göra likadant förstår jag att denne har samma problem.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Ann) skrev 2019-12-10 09:46:07 följande:
    Man korsar benen av en anledning när man skrattar. Att försöka hindra att man kissar. Jag gör det och ser jag någon annan göra likadant förstår jag att denne har samma problem.
    Men det finns ju män som gör likadant, och vad jag vet är inkontinens ett större problem hos kvinnor...?

    Jaja, jag menade bara att komplimangen, även om den träffade mycket illa, möjligen inte var illa menad
  • Anonym (Hrn)
    Anonym (Ann) skrev 2019-12-10 09:46:07 följande:

    Man korsar benen av en anledning när man skrattar. Att försöka hindra att man kissar. Jag gör det och ser jag någon annan göra likadant förstår jag att denne har samma problem.


    Hen menar att alla inte vet om det eller börjar analysera vad det kan beror på. Det är självklart för dig för att det är del av din vardag men inte lika självklart för alla andra.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-12-10 09:50:57 följande:

    Men det finns ju män som gör likadant, och vad jag vet är inkontinens ett större problem hos kvinnor...?

    Jaja, jag menade bara att komplimangen, även om den träffade mycket illa, möjligen inte var illa menad


    Inkontinens förekommer hos män också men är förstås väldigt mycket vanligare hos kvinnor.

    Nej jag är övertygad att han nog inte menade något illa men jag förstår henne om hon på något sätt kände sig träffad eller pikad. Men som sagt, tror inte alla det var hans avsikt.
  • Anonym (A)
    Anonym (Lollo) skrev 2019-12-09 19:42:56 följande:
    Jag antar att det är känsligt pga inkontinens? Förstår att det är känsligt men mannen menar nog väl, så försök se det positiva: han tycker du är söt och han är glad att du skrattar mycket trots att det gör att du måste korsa benen.
    Det tror jag med
  • Anonym (C)

    Jag kanske överreagerade men ja, jag tolkade det som en anspelning på inkontinens och ja det är känsligt för mig i alla fall. Men jag väljer att tro som ni, att han inte menade nåt illa.

  • Anonym (Man)

    Ärligt så tänkte jag inte alls på inkontinens, det är extremt sällan som sådana frågor diskuteras i min krets, så jag tänkte inte ens på det.

    I en sluten grupp med kvinnor kanske sådana diskussioner är vanligare.

    Jag tror inte det var illa menat.

Svar på tråden Vad f-n är detta för komplimang?