• Anonym (Hanna)

    Han har en avklädd bild på mig med ansikte

    Jag har en pojkvän som älskar att fota och spela in mig i smyg. Han gör även detta med andra i sin närhet. Fick tjata på honom att radera pinsamma videos på mig. En bild som han vägrar ta bort är en bild när man ser mitt ansikte och nakna bröst. Visserligen en vacker bild men ändå lite småjobbigt att han har den.

    Hur skulle ni prata med honom om ni var jag?

    Hade ni låtit er pojkvän ha bild på att ansikte plus bröst?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Han har en avklädd bild på mig med ansikte
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Nej) skrev 2019-12-09 20:01:57 följande:

    Nej han går över gränsen


    Eller hur.. Det känner jag också.. Men känner att han upplever mig som tråkig eftersom jag inte gillar detta.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-12-09 20:05:52 följande:

    Eller hur.. Det känner jag också.. Men känner att han upplever mig som tråkig eftersom jag inte gillar detta.


    Du får väl vara rolig på något annat sätt som kompensation?
  • Anonym (Jenny)

    Nej, det hade absolut inte varit okej för mig. Dels hade jag inte varit okej med att han smygtar bilder. Låter jättecreepy, speciellt om det handlar om att han gör det för sitt eget nöje och inte bara för att fånga fina, naturliga bilder på dig.

    Nu skulle jag inte skicka en sån bild till att börja med, men OM någon ska ha en nakenbild på mig är det för att jag valt att ta och skicka den. Finns inte en chans att jag skulle acceptera att en partner smygfotar mig naken. Aldrig i livet. Helt ärligt skulle jag nog bryta med en sån partner då jag tycker att det beteendet visar att han inte har någon respekt för mig.

  • Anonym (Dumpa)

    Filma honom och ha i din telefon. Undrar om han tycker det är ok?! Det han gör mot dig är vidrigt och jag hade dumpat aset om jag var du.

  • LoveRain

    Menar du att han fotar och filmar dig i smyg när ni har sex och/eller är avklädd?

    Jag har låtit partners spela in och fota mig naken och även fotat mig själv och skickat. Dock så har jag aldrig visat ansiktet eller en bakgrund som gör det enkelt att identifiera mig. Man vet aldrig var bilderna hamnar, av misstag eller medvetet.

  • Vanillaextract

    En pojkvän som tyckte det var en rolig hobby att kränka mig och min privata sfär mot min vilja skulle vara ett ex illa kvickt. Vidrigt. 

    Låt honom inte gaslighta dig. Du har rätt.till din egna vilja, du har rätt till din privata sfär. Du har rätt att slippa potentiellt skadliga bilder ute i världen som påverkar din psykiska hälsa. Han får tycka att du är tråkig om han vill, det spelar ingen roll, det är han som är vidrig och en stor varningsflagga att han ens gör detta från början. 

  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-12-09 20:05:52 följande:
    Eller hur.. Det känner jag också.. Men känner att han upplever mig som tråkig eftersom jag inte gillar detta.
    Skit samma om han tycker att du är tråkig eller inte. Om du inte tycker att det är okej att han tar och sparar såna bilder av dig bör han respektera det.
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Ja jag har inget problem med det så länge som det är en fin/artistisk bild :) Inte hela världen om den sprids heller. Däremot fula bilder - nej. Ett ex gillade att ta fula ansiktsbilder på mig, det var hemskt. 

  • Anonym (Ki)

    Jag hade bett min pappa hälsa på han en mörk kväll.

  • Anonym (Hanna)

    Tack! Jag har ringt och pratat med honom... Hoppas han tar bort bilden och inte bara säger det. Han skyller på att detta är hans humor...

  • LoveRain
    Anonym (Hanna) skrev 2019-12-09 21:07:45 följande:

    Tack! Jag har ringt och pratat med honom... Hoppas han tar bort bilden och inte bara säger det. Han skyller på att detta är hans humor...


    Hans humor?

    Kräv att få se när han raderar den. Tyvärr kan han ju sparat ner dem någonstans och ändå ha den kvar.

    Han försöker få dig gå med på sånt du inte vill genom att kalla dig tråkig. Det är inte kärlek och respekt. Det är egoism och brist på empati.

    Om jag var du hade jag gjort slut. Sedan hade jag berättar för de han smygfotar vad han gjort. Hade även upplyst honom om att fota och andra nakna mot deras vilja är ett brott. Att sprida dem till andra är också ett brott.
  • Anonym (Hanna)
    LoveRain skrev 2019-12-09 21:15:49 följande:

    Hans humor?

    Kräv att få se när han raderar den. Tyvärr kan han ju sparat ner dem någonstans och ändå ha den kvar.

    Han försöker få dig gå med på sånt du inte vill genom att kalla dig tråkig. Det är inte kärlek och respekt. Det är egoism och brist på empati.

    Om jag var du hade jag gjort slut. Sedan hade jag berättar för de han smygfotar vad han gjort. Hade även upplyst honom om att fota och andra nakna mot deras vilja är ett brott. Att sprida dem till andra är också ett brott.


    Ja tänker så också... Vill han spara gör han det ändå. När jag bad honom radera första omgången så sa han att han redan sparat bilderna på ett annat ställe.

    Tack för att du upplyste mig om art det är ett brott. Vad är det för brott om han sparar? Och sprider? Han måste anstränga sig nu och jobba på sin empati för jag är nära att göra slut.
  • EmberEyes
    Anonym (Hanna) skrev 2019-12-09 19:54:00 följande:

    Jag har en pojkvän som älskar att fota och spela in mig i smyg. Han gör även detta med andra i sin närhet. Fick tjata på honom att radera pinsamma videos på mig. En bild som han vägrar ta bort är en bild när man ser mitt ansikte och nakna bröst. Visserligen en vacker bild men ändå lite småjobbigt att han har den.

    Hur skulle ni prata med honom om ni var jag?

    Hade ni låtit er pojkvän ha bild på att ansikte plus bröst?

    Tacksam för svar!


    Men vad är det för fel på dig?
    Varför är du tillsammans med ett äckel som fotar/filmar dig i smyg? Polisanmäl den jäveln. Och skaffa dig lite självkänsla och jobba på att älska dig själv.
Svar på tråden Han har en avklädd bild på mig med ansikte