• Mon 9 Dec 2019 20:38
    425 visningar
    2 svar
    2
    425

    Blir inte klok på detta??

    Har begränsade valmöjligheter till preventivmedel så har använt mig av depo provera som är p-spruta. Panikens moder har ju dock satt sig in i mig när jag inser att jag räknat fel! Tog min första spruta 22/8 och skulle ju ta spruta nr.2 i november. Tänkte dock fel när jag la in avisering i mobilen och fyllde i att den skulle tas i december.

    Jag har varit väldigt fertil innan om det påverkar något, men har någon koll på när ägglossning sätter igång om man bara hunnit ta en spruta? Hittar bara info gällande om man tagit det ett tag.. Tog ett gravtest idag som var negativt om det spelar någon roll.

  • Svar på tråden Blir inte klok på detta??
  • Anonym (Hanna­)
    Mon 9 Dec 2019 20:40
    #1

    Jag tog endast en spruta och det tog nästan 2 år innan jag fick tillbaka ägglossningen.

    Det är inte ovanligt att det dröjer så lång tid innan man får tillbaka ägglossningen efter P-spruta, det är därför p-spruta inte rekommenderas om man vill ha barn inom en snar framtid.

  • Mon 9 Dec 2019 20:42
    #2
    Anonym (Hanna) skrev 2019-12-09 20:40:30 följande:

    Jag tog endast en spruta och det tog nästan 2 år innan jag fick tillbaka ägglossningen.

    Det är inte ovanligt att det dröjer så lång tid innan man får tillbaka ägglossningen efter P-spruta, det är därför p-spruta inte rekommenderas om man vill ha barn inom en snar framtid.


    Okej då behöver jag inte få alldeles mer panik då, då verkar det ju ta ett tag oavsett om det är en eller femton sprutor man tagit. vi vill ju inte ha fler barn så gör inget om ägglossningarna lyser med sin frånvaro :-P
Svar på tråden Blir inte klok på detta??