• Anonym (Alex)

    Förhållande, en kamp?

    Det slog mig när jag såg ett avsnitt av Solsidan. Vad mycket jobb det verkar vara, ett förhållande. Tjat, missförstånd, gräl. Jag har aldrig haft ett förhållande, men är det sådär? Jag förstår att Solsidan överdriver en del, men känns som att det ligger mycket sanning i det som händer i serien.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-10 10:24
    Min föreställning om ett förhållande är att man är ihop för att man tycker om varann, och att livet blir lättare, inte jobbigare.

  • Svar på tråden Förhållande, en kamp?
  • Kjell2
    Anonym (Alex) skrev 2019-12-10 10:22:50 följande:

    Det slog mig när jag såg ett avsnitt av Solsidan. Vad mycket jobb det verkar vara, ett förhållande. Tjat, missförstånd, gräl. Jag har aldrig haft ett förhållande, men är det sådär? Jag förstår att Solsidan överdriver en del, men känns som att det ligger mycket sanning i det som händer i serien.


    Kolla på Kindergarten Cop och du får se hur det går till på dagis!

    Men att leva i ett förhållande kräver en del jobb, nästan alltid överväger fördelarna.


  • AndreaBD

    Det ÄR överdrivet förstås, men det är klart att ett förhållande kräver en insats. Ju mer man jobbar på det förebyggande eller låt oss säga positivt, desto mindre drabbas man ju av gräl, missförstånd och liknande. Sedan ger det mycket positivt också att ha en partner.

    Och det beror även mycket på hur bra man passar ihop. Det går inte att ha en bra relation med vem som helst. Det är faktiskt något som en del tror. Det är någon slags romantisk tro på att kärlek övervinner allt. Men det gör den inte. Någorlunda samma intressen är bra, men ännu viktigare är liknande värderingar, humor, att man trivs med varandra helt enkelt. 

Svar på tråden Förhållande, en kamp?