• Anonym (Fru)

    Vanför har min man svårt att köpa saker till mig ?

    Gifta i tio år. Under vårt första år ihop köpte han ett smycke och ett kort. Då och då fick jag någon blombukett. Men nu har jag inte fått någonting av honom på nästan 8 år. Och jag menar ingenting. Han köper inte ens ett kort.

    Jag har ingen familj i närheten, så jag aldrig blir uppvakad på min födelsedag, så sjävklart känner jag att min partner, min man, kan göra något litet för mig. Kanske ge mig uppmärksamhet, kanske köpa en blombukett, kanske ett kort. Kanske ett ?grattis?. Men ingenting. Två veckor innan min födeseldag satt vi och kollade på T-shirtar på nätet. Han skulle beställa några och jag såg att dem hade en för kvinnor. Så jag sa : men köp en sån till mig i födelsedag. Allt han behövde göra var att lägga till den i varukorgen tillsammans med hans andra saker. Den kostade 199. Han beställde 4 till sig själv. Dem kom en vecka efteråt. Men min låg inte där i. Två dagar efteråt kom ett annat paket, och jag var så säker på att det var till mig men igen, till honom. Min födelsedag kom och gick, och han låtsades som ingenting. Jag brast så klart efteråt och vi tjafsade. Men det roliga är att det är samma visa varje jävla år. I början sa jag inget, så tänkte att han kanske tror att jag är okej med det. Så jag började säga att jag vill att han köper ett kort iallafall. Bara för att visa att han vet och att han bryr sig. Sen gjorde jag det ännu enklare för honom igenom att säga vad jag vill ha. Nu, sista gången pekade jag och visade väldigt tydligt, och gjorde det extremt enkelt för honom. Allt han behövde göra var att klicka på : lägg i varukorgen. Klart. Det var SÅ enkelt.

    Jag förstår liksom inte hur mer tydligt jag ska göra det här honom. I början trodde jag han hade bara svårt att köpa saker till andra, att han bara inte bryr sig om sånt. Jag hade kanske inte brytt mig så mycket om det inte vore för att han köper presenter till sin syster och mamma på födelsedagar, jul och bara så där random. Varför jag skriver detta idag är för att han ringde mig igår och sa : jag har köpt en klocka till min mamma, kan du slå in den imorgon ?

    En klocka som har ett värde på 13 000.

    Hans mamma fick också en ny mobil på hennes födelsedag. Han kan lätt köpa presenter till andra men inte till mig. Han skämmer konstant bort hans vänner också.

    Vi gifte oss när vi fortfarande pluggade på universitet. Vi hade inget bröllop och jag fick ingen ring. Det har nu gått 10 år och han säger ännu att snaaaaaart ska han köpa en ring.

    Och just det, de senaste två åren, har jag också slutat köpa till honom på hans födelsedag och han blir extremt ledsen och upprörd. Chockad typ, han kan inte typ tro att jag har andra planer just på hans dag. Hans födelsedag kommer innan min, så tänkte att han kanske inser hur dåligt det känns när ens partner inte bryr sig ett smack, men nej, fick ändå ingenting.

    Missförstå inte, det handlar mycket inte om det materiella, det handlar om uppvakning, att han ska visa att han bryr sig typ

  • Svar på tråden Vanför har min man svårt att köpa saker till mig ?
  • Anonym (E)

    För att han tar dig för givet och skiter totalt i vad du vill. Han ser inget syfte med att ge dig grejer, han har ju dig redan. Att du blir ledsen och besviken när han inte gör det bryr han sig inte om, det är ingen riktig anledning för honom att ändra på saken. Ett egotrippat ärkesvin med andra ord.

  • Anonym (Laura)

    Vad säger han när du tar upp det här med honom? När du frågar svart på vitt varför du aldrig får presenter på din födelsedag, samtidigt som han förväntar sig några på sin? Vad har han sagt när du föreslagit att ni ska fara och kolla på vigselringar? 

  • Anonym (A)

    Herregud, att du orkar vara kvar i denna relation...

    Om han köper till andra och blir upprörd själv när han inte får något av dig, och sedan totalt skiter i dig, ja då har han ingen respekt för dig.

  • Anonym (H)
    Anonym (A) skrev 2019-12-10 13:22:12 följande:
    Herregud, att du orkar vara kvar i denna relation...

    Om han köper till andra och blir upprörd själv när han inte får något av dig, och sedan totalt skiter i dig, ja då har han ingen respekt för dig.
    Håller med
  • Anonym (Kalr)

    En annan aspekt av saken kan ju vara att han försörjer dig?!

    Du pluggade och han verkar ha bra inkomst som kan köpa en klocka för så mycket stålar. Han anser kanske att du redan får vad han kan undvara av sin lön?

    Och tycker att du kan köpa present till honom eftersom han betalar den själv, indirekt...

    Vad har ni för uppdelning i hemmet och med ekonomin annars? Du kan vara hemmafru och ta hand om barn medans han arbetar. Det betyder inte att du gör ett sämre arbete. Tvärtom. Men det kan också vara så att du tjänar 5000kr för deltidsarbete och inte tar hand om hemmet, men han jobbar heltid och tjänar 100.000kr.

    Är du med?

    Ni verkar inte ha så god kommunikation. Förstår han dig? Många som varit ett par många år tror att den andre kan läsa ens tankar. Sen kan det vara så att han helt enkelt skiter i dig för han får inga konsekvenser.

  • IceKitten
    Anonym (Kalr) skrev 2019-12-10 14:01:27 följande:

    En annan aspekt av saken kan ju vara att han försörjer dig?!

    Du pluggade och han verkar ha bra inkomst som kan köpa en klocka för så mycket stålar. Han anser kanske att du redan får vad han kan undvara av sin lön?

    Och tycker att du kan köpa present till honom eftersom han betalar den själv, indirekt...

    Vad har ni för uppdelning i hemmet och med ekonomin annars? Du kan vara hemmafru och ta hand om barn medans han arbetar. Det betyder inte att du gör ett sämre arbete. Tvärtom. Men det kan också vara så att du tjänar 5000kr för deltidsarbete och inte tar hand om hemmet, men han jobbar heltid och tjänar 100.000kr.

    Är du med?

    Ni verkar inte ha så god kommunikation. Förstår han dig? Många som varit ett par många år tror att den andre kan läsa ens tankar. Sen kan det vara så att han helt enkelt skiter i dig för han får inga konsekvenser.


    Vad pratar du om? TS skrev att de båda pluggade när de gifte sig, för 10 år sedan. Antagligen är väl bägge klara och jobbar vid det här laget. Hennes ekonomi har du ju ingen aning om.
  • Håkan på Öland

    I många fall tycker jag att många kvinnor har lite märkliga åsikter på detta forumet men har ni varit gifta i 10 år och han inte gett dig någonting av värde på 8 år så tycker jag att han uppträder på ett mycket mycket märkligt sätt. I synnerhet om han ger sin mamma värdefulla presenter och inte dig!!???

    En personlig fråga - vad värdesätter du mest? Matriella prylar typ klocka, guldhalsband, smycken osv ELLER ex en längre "paradisresa"?

    Varför inte föreslå honom att ni åker några veckor till en paradis-ö? Ex Västindien. Lite annorlunda än de vanliga resorna till Kanarieöarna! Då har ni dessutom chansen att umgås på ett annat sätt när ni lämnat jobb osv hemma.

  • Anonym (A)
    Anonym (Kalr) skrev 2019-12-10 14:01:27 följande:

    En annan aspekt av saken kan ju vara att han försörjer dig?!

    Du pluggade och han verkar ha bra inkomst som kan köpa en klocka för så mycket stålar. Han anser kanske att du redan får vad han kan undvara av sin lön?

    Och tycker att du kan köpa present till honom eftersom han betalar den själv, indirekt...

    Vad har ni för uppdelning i hemmet och med ekonomin annars? Du kan vara hemmafru och ta hand om barn medans han arbetar. Det betyder inte att du gör ett sämre arbete. Tvärtom. Men det kan också vara så att du tjänar 5000kr för deltidsarbete och inte tar hand om hemmet, men han jobbar heltid och tjänar 100.000kr.

    Är du med?

    Ni verkar inte ha så god kommunikation. Förstår han dig? Många som varit ett par många år tror att den andre kan läsa ens tankar. Sen kan det vara så att han helt enkelt skiter i dig för han får inga konsekvenser.


    Och du verkar ha problem med läsförståelsen...

    Men din sista mening stämmer nog. Han skiter i henne.
Svar på tråden Vanför har min man svårt att köpa saker till mig ?