• Tue 10 Dec 2019 17:13
    1008 visningar
    16 svar
    16
    1008

    Dags att införa KVINNOSKATT

    Kvinnoskatt är faktiskt inte en dum idé. Eftersom kvinnor tjänar mindre så betalar de mindre skatt och på så vis bidrar de mindre till vår gemensamma välfärd. Så, ja. Vi kan gärna införa kvinnoskatt.

  • Sun 5 Jan 2020 11:07
    #15
    Maya84 skrev 2020-01-05 01:38:44 följande:

    Så jag som rakar ha en vagina, ska straffas med att betala mer skatt for att de kvinnor som rakar vara tomma i huvudet, bidragit till en raserad valfard?


    Pentra skrev 2020-01-05 01:52:46 följande:

    Så, bara för att jag tillhör det kvinnliga släktet så menar du, TS, att jag skall betala för att det finns kvinnliga (och faktiskt även manliga) igenkorkade feminister, vilka trycker ner och förnedrar både manligt och kvinnligt och annat däremellan?! Det är varken logiskt , jämställt eller rättvist! Så, glöm det! Det skulle aldrig falla mig in! ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Det här är trådstarten från en tråd som startades en dag innan denna.

    "Nu tycker jag att det är dags att införa mansskatt för att få bukt med mäns dåliga beteenden. Jag förstår att det kan vara provocerande skrivet men jag tycker faktiskt att män som kollektiv får ta ansvar för mäns handlingar. Tex våld mot barn, djur och kvinnor. Om vi inför mansskatt tror jag att männen skärper till sig. Nu måste samhället vakna och göra något åt detta! Det är dags för samhället att börja ta ansvar och mansskatt är en sak på det. Det går inte en enda dag utan att man läser om aggressiva män i pressen."

    Vad TS gjorde var att byta ut man mot kvinna från den ursprungliga tråden som ett sätt att förlöjiga den andra tråddstarten. Det har nämns tidigare, men de allra flesta som svarat både i denna och den förra tråden är ibte seriösa.
Svar på tråden Dags att införa KVINNOSKATT