• Anonym (H)
    Tue 10 Dec 2019 17:17
    66 visningar
    4 svar
    4
    66

    Hur länge är det normalt att det tar innan mensen kommer igen EFTER AVSLUTAD amning?

    Hur länge är det normalt för mensen att dröja med att komma igång igen efter att man slutat amma? (är inte intresserad av att höra hur ni fick tillbaka mensen då och då trots att ni ammade, det är icke relevant och off topic). När ska man söka hjälp om den inte kommer igång igen liksom?

  • Svar på tråden Hur länge är det normalt att det tar innan mensen kommer igen EFTER AVSLUTAD amning?
  • Anonym (3-6)
    Tue 10 Dec 2019 18:15
    #1

    För mig har det tagit ca 3-6 mån efter avslutat amning.

  • Tue 10 Dec 2019 18:20
    #2

    En läkare sa till mig att upp till 1 år kan man gå sen borde man söka

  • Tue 10 Dec 2019 18:41
    #3

    Har du inte fått mensen efter 1 år (efter förlossningen) så bör du kontakta vården. Oavsett hur länge du ammade.

  • Tue 10 Dec 2019 18:44
    #4
    IceKitten skrev 2019-12-10 18:41:53 följande:

    Har du inte fått mensen efter 1 år (efter förlossningen) så bör du kontakta vården. Oavsett hur länge du ammade.


    Sedan... Jag är i samma situation och sökte. De sa endast att det berodde på mitt preventivmedel... Jag vet inte om det stämmer men men. Informera gärna om vården faktiskt gör någon undersökning på dig.
Svar på tråden Hur länge är det normalt att det tar innan mensen kommer igen EFTER AVSLUTAD amning?