• Anonym (Förvirrad flickvän)

    Pojkvän tappat pirret (efter bara några mån)

    Började dejta en kille i somras, och vi har nu haft ett förhållande sedan aug/sept. Vi är båda mellan 25-30 år, han ett par år äldre än mig. Jag är jättekär i honom och vill ha en framtid tillsammans. Samtidigt rädd för att bli sårad. Och den senaste tiden har jag blivit alltmer osäker på hur ömsesidigt det hela är. Häromdagen sa han att han inte känner något pirr och/eller nervositet längre när vi ses, inte saknar mig eller tänker på mig lika mycket osv. Men att annars har inget förändrats och han älskar mig. Jag ställde inte direkt någon fråga om det i stunden för att jag blev ganska ställd. Har istället funderat på det en del nu i efterhand.

    Är det ett sätt för honom att försöka säga att han funderar på att göra slut, att det inte känns helt rätt, att han tröttnat eller hur ska jag tolka det? Om inte, varför säger han det överhuvudtaget?

    Förståeligt att kanske tappa pirret efter flera år tillsammans, men efter inte ens ett halvår? Vet inte hur jag ska tolka honom och känner mig bara allmänt förvirrad och ledsen. Hur kan jag ta upp detta med honom på ett bra sätt? Ska jag säga rakt ut att jag tänkt på det han sa och undrar om han vill göra slut? Eller ska jag bara börja dra mig undan och se vad det blir av allt? Något måste jag iallafall göra eller säga. Har verkligen inte lust att lägga tid och känslor, prioritera bort andra viktiga saker i livet och bli ännu mer förälskad om det ändå är kört. Känner att detta får mig att snart själv också börja tappa känslorna, eller iallafall börja trycka undan dem.

  • Svar på tråden Pojkvän tappat pirret (efter bara några mån)
  • Anonym (Jag)

    Jag kände inget pirr annat än precis i början när jag träffade min man. Vi har snart varit tillsammans i 14 år.

  • Anonym (.)

    Det kanske innebär att känner sig väldigt trygg med dig?

    Du får nog prata med honom, men ta inte ut för mycket i förväg, han menade nog inget.

  • Anonym (6-8)

    Det vanliga är att pirret falnar efter 6-8 månader, så han låter helt normal, däremot uttryckte han sig klumpigt, han borde ha sagt "mina känslor för dig har fördjupats och jag känner att vi hör ihop" istället.

    Jag är i samma sits som du, min pojkväns känslor verkar ha förändrats/slutat pirra medan jag är fortfarande nyförälskad. Vi har varit ihop i 6 mån också. Han säger att han älskar mig och ser en framtid med mig men jag märker att jag får mindre uppmärksamhet nu... :/

  • Anonym (mmm)

    han menar nog att förälskelsen falnar, för det gör den ju efter ett tag. Det är då man känner efter om man djupnar till äkta kärlek eller om man ska gå vidare 

  • Anonym (A)
    Anonym (mmm) skrev 2019-12-10 21:14:34 följande:
    han menar nog att förälskelsen falnar, för det gör den ju efter ett tag. Det är då man känner efter om man djupnar till äkta kärlek eller om man ska gå vidare 
    Håller med
Svar på tråden Pojkvän tappat pirret (efter bara några mån)